Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Nei den gangen var det mer at Norge var verdens sosialkontor som ble diskutert. Nå er det kriminaliteten og kvinnesyn som har fokus.

4 Likes

Jepp, foreløpig bare ett eksempel på en innvandringsaktivist som har kalt alle andre for rasister og forlatt diskusjonen med halen mellom beina :sweat_smile:.

Stort sett fornuftige folk her inne som tåler en diskusjon!

4 Likes

Av alle plasser, så er det på et aksjeforum, at et økonomisk perspektiv er vanskelig å forstå? :smile:

De fleste her har vel noenlunde god personlig økonomi, skal vi ikke ta vare på nasjonens økonomi også?

Det er ikke lett å snu en utvikling om man venter helt til alt knekker sammen.

4 Likes

@kaei 69 hehe, hirr hirr :stuck_out_tongue::joy:

1 Like

Litt av grunnen til at jeg er så “desperat” er nettopp pågrunn av at jeg ser vi vil ødelegge velferdsstaten med eller uten innvandring. Innvandringen haster opp prosessen mye.
Problemet ligger i at det fører til at man har noen å skylde på.
Vi vet alle hvordan det var under andre verdenskrig.
Men har dere tenkt på hva som gjorde at det faktisk kunne skje? Jo, vi gikk gjennom en skikkelig depresjon og befolkningen slet skikkelig. Det gir grobunn for mye rart og gjør befolkningen desperat, da gjør mennesker de mest grusomme ting.

Det vil vi etterhvert gå igjennom engang til, men nå med enda enklere bytter å skylde på. Det er jo ikke tvil i engang at de ødelegger for velferdsstaten og er unødvendig kriminelle. Så at det vil bli forferdelig når folk blir fattige og sinte er det ikke tvil om
Derfor er det svært viktig å forsøke redde situasjonen, dvs stoppe all innvandring, sende ut de vi kan, samt forsøke integrere de som går an. Kutte velferdsstaten må vi uansett. Men det er tragisk når vi har igjen noen å skylde på.

Mange her klarer ikke å forestille seg noe annet en et skikkelig velstående og stabilt samfunn.
Europa er iferd med å miste dette og dermed vil radikale mennesker i alle ender få økt oppslutning.
Jeg skjønner man tror man kan unngå rasismen osv og undertrykkelsen jeg advarer om ved å ta inn flere. Men det funker ikke… Det gjør alt bare verre.
Vi må kunne innrømme det så tidlig så mulig, FØR menneskene i Europa er desperate og hatefulle. Sånn vi gjør det nå går vi mot et skikkelig smell og indre kaos hi ikke har sett maken til.
Andre verdenskrig er ingenting. De utsatte gruppene under andre verdenskrig kunne ikke gjøre motstand. Muslimene og evt andre grupper idag vil kunne gjøre massiv motstand.
Dermed vil vi egentlig få en borgerkrig.
Ikke tolk dette som at jeg ønsker å utslette de, jeg advarer mot dette og ønsker å unngå kaoset.
Det er uunngåelig så lenge vi blir fattige, og det vil vi bli. Og da sitter de stakkers innvandrerene her og vil ta støyten.
Samtidig som også uskyldige etniske nordmenn/europeere vil bli slaktet når det blir uro/borgerkrig.

3 Likes

Jepp. Når det store krakket kommer blir det stygt. Da kommer folk flest til å lure på hvorfor man har kastet bort hundrevis av milliarder på innvandring.

Men det er ingen grunn til at det skal gå utover innvandrerne selv. De har vunnet i Lotto og bare gjort det som envher hadde gjort i samme situasjon.

6 Likes

Er som jeg skrev på ene statusen til KSO her om dagen. - Bygg landet nå før pengene er borte / verdiløse. Det er en grunn til at vi har ordtaket å spare seg til fant.

Noe som vi er på god vei til / søle vekk. Om ikke annet så er vi fattige nordmenn som plukker jordbær i Polen, med sykt god infrastruktur på hjemmebane.

1 Like

Tror du det kommer til å gå hardest utover kriminelle innvandrere som er vant til krig og våpen eller dumsnille nordmenn som er blitt feminisert siden barneskole alderen? Jeg tror at jeg ville vært mer redd som nordmann enn som innvandrer når ting går ad undas selv om det tallmessig fortsatt er i nordmenns favør (per 2019)

1 Like

Jeg skriver at jeg frykter for oss begge to :+1:
Blir det borgerkrig vil den etniske befolkningen vinne, men det vil bli brutalt. De kan holde på med gerilja krigføring slik det har blitt gjort i Afghanistan og Vietnam, da blir det langvarig og tragisk. Selv om den jevne nordmannen er en feiging, så ville man under en borgerkrig måtte skjerpe seg. Nordmenn er i hvert fall veldig godt bevæpnet og også intelligente. Men vi er veldig tamme, slik situasjon er nå.

Ettersom det er innenlands kan man ikke vite hvem som støtter hvem. Fargede mennesker kan jo også være på de etniske sitt lag og omvendt.
Det er rett og slett en håpløs situasjon, men ikke urealistisk syntes jeg.
Rett og slett et mareritt.

Det man må huske på er at det vil ikke starte i Norge. Det holder at det blusser opp konflikter i andre land. Det kan trigge både innvandrere og radikale av den etniske befolkningen.
Ettersom grensene er åpne kan muslimer f eks reise over til andre land å bidra med støtte i andre lands konflikter. Evt inspirere til mer Jihad innenlands.

Husk at selv om dette høres helt umulig ut. Så mener jeg ikke det skal skje nå. Men om 10 år+. Som sagt skjer det først etter man går gjennom en langvarig depresjon.

1 Like

Spør du meg kommer det helt an på når noe slikt eventuelt skjer. Skjer det i 2040 eller 2060 vil ha mye å si for resultatet. Særlig mtp den meget raske befolkningsutskiftingen som skjer i Sverige, som vi deler en flere tusen kilometer lang åpen grense med.

Husk at den andelen av befolkningen som er i krigsfør alder (18 - 40) er fallende også her til lands, det vil med andre ord lenge være et tallmessig overskudd av nordmenn, men når vi faktisk snakker om de som kan slåss når det kommer til en krigssituasjon er situasjonen en helt annen

Helt klart et poeng. De vil som du sier ha langt flere unge mennesker om ikke så mange tiårene. Det er dilemmaet med å ta inn unge voksne, som i tillegg får mange barn. Da blir andelen blant unge svært stor.


Gammelt, sannsynligvis verre nå. Men viser hvor rask utskiftingen vil være.

Og de kan raskt flytte seg fra eller til Sverige og andre europeiske land.

Største fordelen vår er nok at de vil være meget stor splittelse i gruppen som nordmenn isåfall bekjemper. Når du ser hvor mange de forskjellige etniske gruppene blant afrikanere eller muslimer hater hverandre er det vanskelig å forestille seg at de vil lenge klare å opprettholde enighet seg imellom før de begynner å slåss med hverandre.

Et godt eksempel er også Rhodesia, der en svært liten, men disiplinert og erfaren hvit minoritet har klart å holde sitt mot en 100x større kommunistisk/svart opprørshær til de til slutt ble beseiret og landet ble til shithole Zimbabwe

3 Likes

Når kassen er tom så er det vel også en stor sannsynlighet for at de rett og slett reiser hjem.

Tviler på at de er i Norge for klimaet sin skyld, for å si det slik.

4 Likes

også et godt poeng :stuck_out_tongue:

Klimaendringer, massiv befolkningsvekst i hjemlandene osv.

Ikke sikkert det er et bedre valg å reise tilbake.

Bare mens denne diskusjonen har pågått er 3 stk blitt knivstukket av nordafrikanere i Oslo og nå muligens en bombe/terrorangrep eksplodert i Stockholm. Fornekting koster menneskeliv daglig.

6 Likes

Kanskje relevant å ta med dette?

According to official statistics, by far the greatest number of babies with foreign mothers – over 48,000 – were born to mothers of “other European nations,

1 Like

Jeg er en av disse for Norge, moren min er skotsk. Har en kompis, barna hans er født av en vietnamesisk jente. Vil si vi holder på norsk kultur. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Det jeg finner besynderlig med denne debatten er at det vies så lite oppmerksomhet til at regjeringen sier at befolkningsveksten vår går for sakte til å bære velferdsstaten slik vi kjenner den på sikt.

Når vi ikke klarer å få nok barn selv er import alternativet som gjenstår, og da burde man vel heller rette fokus på hvordan man klarer å gjøre dette slik at individene som importeres legges til arbeidsstyrken og ikke havner på siden av samfunnet.

Integreringspolitikken, de sosioøkonomiske skillene og det kollektive utenforskapet som skaper mye av utfordringene på feltet er et godt punkt å starte med. Det er antakelig mye mer fruktbart på lang sikt enn en polarisert debatt hvor noen ser ut til å mene at man enten må være for eller i mot, og at enhver som våger seg på å si at man tror bildet er mer komplekst enn at man kan svare generaliserende binært på alt blir tillagt meninger som at man fornekter at det er problemer eller at man er for åpne grenser.

5 Likes

Nei, det er er dårlig alternativ, og et kostbart alternativ.
Det beste er å tilrettelegge for at folk kan få barn.

Du får det til å høres ut som nordmenn er blitt sterile og ikke står igjen med andre alternativer enn importere folk for å få hjulene til å gå rundt.

Og bare så du vet det, det finnes arbeidskraft i rikelige mengder i dette landet, så det mangler ikke hender.

12 Likes