Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

hvorfor ikke hjelpe dem der de er? Du får hjulpet 100 ganger flere for pengene, syntes du ikke det er litt egoistisk for de 99 andre som ikke for hjelp for hver 1 vi tar inn?

2 Likes

Jeg har ikke 1 gang hørt noe om dette i nyhetene, så kan man sammenligne med saker du hører om innvandrere. Snakker for seg selv, bare i det siste har vi vel 3 saker der folk har blitt utsatt og grov vold/og eller drept

har snakker vi forøvrig ikke om homofile

4 Likes

Det er jo enda en grunn til at integreringen kan bli bedre :slight_smile: Btw, det er også et stort antall norske personer mellom 20-30 år som ikke vil delta i fellesskapet og sitter på nettet 24/7, mulig vi også kan integrere den gruppen tilbake i samfunnet i stedet for at de kaster bort sin verdi for samfunnet på nett-bobler ^^ Den gruppen begynner også å komme i 50 år+ kategorien etterhvert som de nå har funnet fram til Facebook og andre steder å prate om ting med likesinnede.

Skjønner… Hvis det er mange som går rundt og tenker som deg, så går det den veien jeg frykter. Dentnasjonale fellesskapet kommer til å forvitre med tid og stunder og Norge vil ligne mer og mer på Balkan og x-Jugoslavia.

Likevel i 2017 var det 549 anmeldelser

image

Tror ikke en svenske som blir servitør i Norge får løst sitt problem igjennom statsstøtte fra Norge altså. Men om vi kun snakker om flyktninger, så er det jo veldig fint hvis vi kan slutte å krige i landene deres i første omgang, i andre omgang kan vi slutte å eksportere våpen til partene i deres konflikter og i tredje runde kan vi jo sende bistand. Men synes det blir litt feil om vi ikke skal hjelpe de som har det jævlig når de ber om hjelp. Tross det mange tror er det veldig vanskelig å få opphold i Norge som flyktning, og det er heller ikke spesielt mange som får det. De fleste som kommer til Norge kommer for å jobbe.

4 Likes

Bare å google det, finner masse saker om temaet:

https://www.google.com/search?rlz=1C1WPZA_noNO715NO715&ei=18duXOuUJafQrgTUpISIDw&q=hatkriminalitet+i+norge&oq=hatkriminalitet+&gs_l=psy-ab.1.0.0l9.15946.15946..18231...0.0..0.66.66.1…0…1…gws-wiz…0i71.c1pHtbMNT9c

Det var svar til @Deltoid som ikke hadde hørt om noen saker

Her fant jeg en stygg sak om hatkrimnalitet:

Visste ikke at folk hadde et sånt hat mot handikappede:

‘‘Hun siterer en britisk undersøkelse som viser at det er mye mer hatkriminalitet mot funksjonshemmede enn hva som registreres av politi i Norge.’’

1 Like

Norge er Norge, vi var helt annerledes for 50 år siden og kommer til å være helt annerledes om 50 år til. Du reagerer alt for sterkt på en spesifikk type nyheter hvis du tror Norge plutselig har begynt å forandre seg nå. Husk at internett formes rundt deg, så nyhetene du får se, innleggene du leser, det du hører formes av din omgangskrets og hva du har lest tidligere. F.eks. leser jeg nesten aldri noe om innvandring fordi det ikke er et viktig tema for meg, og derfor blir det ikke presentert for meg heller på Facebook, i forslag på Google, i annonser osv.

1 Like

Nei, kanskje du burde begynne å lese litt om det da? Kanskje det kommer til å påvirke livet ditt i mye større grad enn du kommer til å sette pris på om noen år?

Og det er riktig, men vi kan selv bestemme hvilket Norge vi vil ha. Det vi leser om knivbruken er en ekstremt negativ utvikling, og noe vi ikke har vært vant med tidligere. Men du må gjerne sitte med hendene i fanget og trekke på skuldrene og snakke om utvikling, men en dag kan plutselig virkeligheten bite deg bak.

8 Likes

4 Likes

Grunnen til ungdomsgjenger er at narkosalg gir kvikk cash og fravær av maskuline forbilder/mentalitet i skole/barnehage etc. Samfunnet er delvis femininisert. Innvandrerne takler det dårligere enn nordmenn. Men norske gutter takler det ikke så kjempebra de heller. Takk og lov at jeg har 2 jenter. Bare vi kontrollerer innvandringen :laughing:

2 Likes

Det tviler jeg sterkt på!

OK, finn to.

2 Likes

“– Her må vi se på nye løsninger og tenke innovativt, og vi har begynt å samle erfaring fra blant annet Sverige der de har hatt mye hærverk på skolene sine.”

Lurer på hvorfor de samler erfaring fra Sverige.

5 Likes

Si det når første av dem blir 13 og kommer hjem med ahmed på 22

Nei da sier jeg noe annet :smile:

1 Like

Jeg lo.

12 Likes

Ny trist sak med Giske. Når man ser han, så ser han jo ikke ut som en trakkasør…

Giske