Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Dersom de sikter henne for å forsøke å finne bevis på hennes pc i hjemmet, går inn og finner bevis på hennes uskyld i stedet for eksempel. Så ville han ikke gått av.

1 Like

Dette har jeg etterlyst i lang tid!

Helt utrolig at politiet ikke har reagert ovenfor disse såkalte «kunsterene» tidligere.

Så får vi se hva politiet konkluderer med denne gangen @Nocturne

3 Likes

NRK:

Hei,

Jan A. Johansen har i vinter sendt inn til sammen 39 innlegg til debattene på Resetts hjemmesider. Dette er ingen faktisk person, men en figur laget av NRK Satiriks.
Alle de 39 innleggene har til felles at de er hentet direkte fra manifestet til Anders Behring Breivik, og så oversatt til nynorsk.
Samtlige 39 innlegg er godkjent og publisert av Resett. Du kan se en oversikt over alle innleggene her:

Helge Lurås sitt svar:

Kommentar

Jeg har ennå ikke svart Waage, men dette er kanskje svar nok. Det har seg jo sånn at det er den som skriver innlegget som også er strafferettslig ansvarlig. Så i den grad det finnes «hatefulle innlegg mot minoriteter» i det NRK har publisert i kommentarfeltet til Resett under pseudonymet Jan A. Johansen, så er det altså NRK v/Stig Morten Lorentzen Waage som har det strafferettslige ansvaret.

Når det gjelder koblingen til Anders Behring Breivik for øvrig, så var det altså ikke for manifestet han ble dømt, men for terrorhandlingene.

Vi verdsetter ellers at også NRK benytter seg av vårt kommentarfelt, det er snart det eneste som fortsatt er åpent i Norge.

Mvh,

Helge Lurås.

Hva syns dere om metoden de bruker mot Resett her?

8 Likes

Dette ligner jo litt på de forsøkene til BBC mot Tommy Robinson…

6 Likes

Her er Jan simonsens svar på dette:

Jan Simonsenfor 8 minutter siden

Latterlig av NRK. Jeg var en av de to nordmennene som mottok manifestet, og leste det derfor. Det er på langt over 1000 sider. Ikke alle disse sidene inneholder ekstreme synspunkter. Mye er ren avskrift fra anerkjente islamkritikere, som er brukt som foredragsholdere for FBI, det amerikanske utenriksdepartementet, det republikanske partiet, amerikanske universitetet osv. Mye av det som står i manifestet, som kritikk av steining og armkuttinger, vil jeg tro at også AUF vil være enig i, når det fremstilles isolert. Derfor blir denne vinklingen til NRK bare latterlig og barnslig

Uansett så mener jeg at dette er metoder som ikke kan avskrives som “humor”. Dette er en heksejakt og det er venstreorienterte medier som gjør slik mot de høyreorienterte. På samme måte som at Faktisk.no alarmerer Facebook om å redusere synligheten til DN.no og nettavisen.no.

Dobbeltstandard!

8 Likes

Et par ting:

  1. Skal man diskutere betente tema må man følge ekstra nøye med på om det man skriver er innenfor forumreglene. Det er mye her jeg kunne fjernet - men siden dette er småprat får en del bli stående, da jeg ikke ser så voldsomme overtramp.

  2. Mener man noe er upassende skal det rapporteres/flagges, så moderatorer og jeg kan se på det. Jeg liker ikke å bli påkalt for å banne brukere (når vi er inne på dette med å være uskyldig til det motsatte er bevist).

Som @Evilfreud nevnte, trekk pusten, les gjennom det du har tenkt å poste. Har du brukt banneord eller utropstegn? Bidrar det til å ta debatten videre i en positiv retning? Prøv å ikke reagere så voldsomt på alt som skrives, og på hvordan folk ordlegger seg. Jeg skjønner at temaet engasjerer, men dette er tross alt et investorforum, og jeg synes moderatorene fortjener å bruke fredagskveldene på noe annet enn å moderere i denne tråden.

pdx out

9 Likes

Skremmende utvikling. Media er ikke lenger til for å opplyse befolkningen, men for å pushe egne politiske linjer.

Som en helt vanlig kar merker jeg at det ulmer i samfunnet. Ny opplevelse for meg. Spennende tider vi lever i.

7 Likes

En liten anekdote som egentlig ikke er relevant for noe men som jeg kom på da jeg leste den setningen.

Hørte et interessant intervju Dan Carlin gjorde med en britisk historiker jeg ikke husker navnet på i en episode av Hardcore History, og et av spørsmålene han stilte var hva vil bli husket av vår tid i fremtidens historiebøker. Historikerens svar traff meg veldig hvertfall. Parafrasert fra dårlig hukommelse:

Det er ganske interessant at uansett hvilke epoker man leser fra så vil forfatterne fra den tiden si at perioden de opplevde var interessant og spesiell, men faktum er det meste har skjedd før i grove trekk og at historien komprimerer så kun det viktigste blir husket. I fremtidens historiebøker vil vårt århundre oppsummeres og mesteparten av det vi nå syns er viktig vil oppleves som ubetydelig og navlebeskuende. Det som vil stå er at man hadde noen store kriger på 1900-tallet som man brukte over hundre år på å rydde opp i med vekslende hell, og det førte til store endringer og teknologiske framskritt som blant annet førte til Internett og romfart men også var nærmere å ta knekken på oss sjøl enn noensinne med atomvåpen og rovdrift av jordens ressurser.

2 Likes

Tydelig at Knut Arild Hareide totalt har mistet grepet på sine egne velgere.

ca fra 12min blir det spennnede.

5 Likes

Rett fra forsvaret til XXL? :joy:

3 Likes

He he,
første jeg tenker på er at det er vel bare å møte tidsnok til møtene som arbeidsgiver har ansatt deg, og betaler deg, for å delta på.

Dobbeltstandarden er nå blitt et tema også i VG.

9 Likes

Yes, satt akkurat og leste dette innlegget.

Dette tenkte jeg fra dag en når jeg leste om Black Box «teateret». Det hadde aldri i verden blitt akseptert om noen hadde satt opp et stykke slik Vanebo beskriver. Aldri!

Debatten rundt Black Box «teateret» beviser og bekrefter bare påstanden om at media og samfunnsaktører i Norge er ekstremt venstreorienterte.

8 Likes

Conan Exiles ligger igjen på førsteside. #24. Deluxe #52. Må si at dette er svært hyggelig. Tror CE blir å leve i mange mange år.

Da vet vi svaret, det er helt ok å ligge i hagen til folk, filme dem og lage teater hvor man henger ut uskyldige mennesker som rasist, pedo mm.
Merkelig hva som blir definert som kunst i våre dager.

Flott altså!

6 Likes

Lå de i hagen? Jeg forstod det slik at de hadde filmet huset fra en offentlig vei? Politiet ville hatt ganske mye å gjøre om enhver person med en mobil som filmet et hus hadde blitt anmeldt.

Merk at anmeldelsen gikk på selve filmingen, ikke bruken av filmen. Mulig det ville vært en annen innstilling om man anmeldte dem for æreskrenkelse eller noe sånn. At det er akseptert å filme et hus fra en offentlig vei skjønner jeg. Hvordan i alle dager skal politiet ha kapasitet til å følge opp slike saker?

Her tror jeg de som anmeldte har anmeldt på feil grunnlag. De burde anmeldt dem for trakkasering, ikke filming?

Så neste gang IS eller AQ er ute og rekognoserer terrormål, så kan de bare si at de holder på å sette opp et teaterstykke…

2 Likes

Tror ikke de har stått rett fremfor huset å filmet akkurat.
De har forsøkt å filme inne i husene og det er jo svært ubehagelig. Er ikke bare det at de viser fasaden. De har vel innrømmet de lå der i timesvis til de sovnet suns jeg å huske.
Sovner ikke på veien :joy:
De filmet Lurås naken, tror ikke man ser det fra veien. Men hvem vet, kanskje er han litt yolo.

Edit"
Her er huset hans. Hvitt trehus, veldig liten hage, på toppen av en liten høyde, det er en trampoline til barna. Vinduet er helt åpent, så noen er hjemme. Det føles farlig å være her. Jeg vil ikke møte han. Jeg vil faktisk ikke være her. Men når jeg starter et prosjekt, liker jeg å ferdigstille det. Jeg kjenner at hjertet mitt slår fortere. Så jeg ser forsiktig rundt meg og finner et lite område der vi kan gjemme oss før han dukker opp.

Når det blir mørkt, ser jeg han i vinduet og han er helt naken. Og han ser opp, rett på meg, i noen sekunder møtes øynene våre.

På scenen legger Hanan Benammar seg i det som skal forestille en skogkant på scenen.

Sara Baban sier: «Når det blir mørkt finner vi en fordypning under en tett hekk. Vi ligger lenge og betrakter huset. Hanan er stille. Til slutt sovner hun.»

Hanan skal ha sovet under hekken i tre timer.

Det hele avsluttes med at de forteller at de «våknet til fuglesang. Det er fremdeles mørkt når vi fortsetter arbeidet». Bilde av Lurås’ hjem er i bakgrunnen. Det er mørkt ute, og lys i mange av rommene i huset.

5 Likes

Hva de sier på scenen har vel ikke nødvendigvis noen sammenheng med faktiske hendelser da. Er jo ikke et foredrag.