Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Snapchat

Put your money were your mouth is. :wink: :joy:

1 Like

Du har sikkert rett, men på sikt tror jeg dem når målet sitt… Min mor hoppet over Facebook og rett på snap… Hun fikser det… Hvor mange av dine venner bruker “story” på face eller insta? @savepig

Alle mine venner bruker storyen på Instagram, er flere som nesten har sluttet å bruke Snapchat-story…

Peaket på rett over 26, nedover til 24, 7 var det vel nå.

Alle dine 14 venner på instagram som bruker story?

14 venner? Vet ikke om du prøver å være morsom, spydig eller hva du gjør. Skjønner ihvertfall ikke poenget med kommentaren din.

Jeg er 23 år og det er nok min aldersgruppe og nedover som bruker disse appene mest. Som sagt - alle mine venner bruker instagram-storyen. Ca 8/10 jeg følger på instagram bruker instagram-storyen. Nå kan ikke jeg si noe om hvorvidt alle disse bruker snapchat-storyen eller ei, men at så mange bruker Instagram-storyen burde vel gi en pekepinn om at den har blitt populær siden den kom.

2 Likes

Hovedproblemet er at brukermassen er særdeles lite kjøpesterk.

Facebook har jo fått hele foreldregenerasjonen ombord som driter penger. folk på 14 og 15 not so mutch.

1 Like

Det var ikke meningen å være spydig, men ser at den kommentaren kunne oppfattes slik. Unødvendig, beklager det. Blir spennende å se utviklingen på insta, er en fin måte å se bilder på.

Tingen med snap er at det er relativt mye lettere å få mange følgere, potensiale for markedsføring av produkter virker enormt. Face har mange gamle, men at ikke unge også kan bruke penger skjønner jeg ikke. De unge blir jo også eldre. Selv bruker jeg snap for å holde kontakt med familie å dele bilder… face, not so much.

Tror ikke jeg kjenner noen som følger bedrifter på snap.

2 Likes

Ikke enda… :wink: hadde du fulgt feks norrøna om dem hadde story på snap? Eller tekinvestor.no? Jeg kjente heller ingen som fulgte bedrifter på Facebook for 10år siden. Sier ikke at snap kommer til å ta over brukere fra verken face eller insta, men er overbevist om at brukere av face og insta også vil bruke snap.

2 Likes

Her er min teori: Voksne bruker Face og Twitter. Ungdom bruker Snap. To helt forskjellige markeder.

Jeg tror snap er på toppen av popularitetsbølgen sin.

Fasiten får vi om et år eller to

1 Like

Hadde jeg skulle shorta i noe hadde det vert i Twitter.

1 Like

Utrolig mange “voksne” som du kaller det for, som bruker Snap.

Ja, vi får se.

En teori jeg tror stemmer ganske greit i 2017.

Om du kan kalle Barcelona FC eller Manchester United eller Nike for bedrifter? Dem har mange i stallen som er aktive på snap.

Mitt syn er at Snapchat er for privatpersoner. Jeg kjenner, som Evil, heller ingen som følger bedrifter på snap. Min søster på 15 følger Astrid S, om du vil kalle kjendiser for bedrifter.

Og hvordan fanger din søster opp hvilke butikker Astrid S handler klærne sine i? Hvilken sminke hun bruker? Selv jeg, som knapt bryr meg om The Kardashians, vet jo at Kylie Jenner har åpnet et par brand stores med egendesignede klær, parfyme eller sminke eller hva det nå enn var.

Snapchat har ganske stort potensiale i snikreklame i det minste. Om Snap har/får partnerskap med de store kjendisene, kan det jo fort bli en liten equity gain.

Men helt klart… Jeg ser heller ikke det store potensialet i Snap. Imidlertid er trenden innen sosiale medier at også flere i den kjøpesterke befolkningsgruppen går over til Snapchat, så det kan være et hamskfite på trappene.