Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Snapchat

Hun følger henne på Instagram :wink:

Hvordan skal sponsing av for eksempel Astrid S gi Snapchat inntekter? Skal Snapchat liksom stikke av med en prosent av salget av en dyr genser fordi Louis Vuitton har gitt den til astrid S og hun har den på seg når hun snapper?

Targeted marketing. Reklame mellom snaps i stories. Luis Vitton kjøper Astrid S for at hun skal promotere de flotte veskene sine.

Snap A:

Astrid S har på seg en veske fra Luis Vitton.

Snap B:

“The new purse from Luis Vitton, as worn by Astrid S. Get it while in stock!”

Snap C:

Livet leker-snap fra Astrid.

Men i all seriøsitet, jeg tror ikke måten Snap vil tjene penger på eksisterer enda. Om de i det hele tatt vil tjene penger…

At det kun er for privat personer skjønner jeg bare ikke. Var det ikke akkurat det face var for 10 år siden?

3 Likes

Greit poeng at det er ca bare B aksjer som er sluppet, som betyr null inflytelse som igjen betyr at institusjonelle investorer skyr denne aksjen. er i hovedsak amatører og spekulanter som handler og trader her.

1 Like

Interessant artikkel. Noen som har noen tanker? Frista til å hive ut et snøre på denne om den skal ytterligere ned.

Om noen enda synes dette er en smart aksje å eie… dont

1 Like

Jeg forstår at mange bruker snap, men jeg ser ikke hvor de tjener penger på. Annonser? Hvor? Bruker data? Av hva?

Innen de finner ut hvordan de skal melke kua, så ville jeg ikke kjøpt dette.

Samme gjelder twitter. Stor brukerdatabase men ingen inntekter.

Det er en grunn til at facebook har gått oppover som en kule. De har funnet hvordan de skal melke kua.

Kom over denne presentasjonen i dag om nettverkseffekter og viralitet: https://www.slideshare.net/mobile/a16z/network-effects-59206938

Snakker en del om hvorfor AirBnB og Facebook har lykkes, kan være interessant å se i sammenheng med Snap også.

1 Like
1 Like

Edit: 25 dager senere

Usikker på om den klarer å bryte opp over ath, men den ligger i leia, ser at den faller litt/kansje mye tilbake på høy rsi. Tror likevell det kan bli en veldig interessant utvikling ila sommeren.

Er fortsatt ute av aksjen. Venter og ser an utviklingen. Nå har eg ikkje noen oversikt over shortsa eller hvordan det historisk kan ha sett ut. Men det kommer eg tilbake til. På en eller annen måte må det gå an å gjøre penger her.