Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Det kan være gode grunner til å selge noe eller kjøre IPO på spesialiserte datterselskaper her. Blir det mindre enn 5x økning i aksjer samt at alt lykkes så kan du jo regne enda høyere potensiell verdistigning.

Så for meg maks 15-18 mill aksjer jeg :partying_face::blush:

1 Like

Er det blitt sagt noe om hvilken sykdommer fase 2 sis studiet skal testes på?
Tenk for en sensasjon om det er tuberkolose, eller covid.

På grunn av global oppvarming og covid er soppinfeksjoner blitt et massivt problem i verden.
Nå slapp endelig WHO listen som de har jobbet i årevis med.

Listen består av 19 typer sopp delt inn i 3 grupper
critical, high and medium priority.
“critical group,” består av 4 typer sopp : Cryptococcus neoformans, Aspergillus fumigatus, Candida albicans and Candida auris.

Cryptococcus and Aspergillus are both invasive fungi that can infect the lungs, causing pneumonia-like symptoms that can progress into more severe sickness.

2 Likes

Litt mer interesse på kjøpesiden i dag eller? Kanskje folk begynner å innse mcap i forhold til potensiale ikke henger på greip her, at de har penger fram til sommeren, så nå er det bare å lene seg tilbake å vente på trigger etter trigger.

3 Likes

Fikk foresten svar fra softox om denne 510k siden man kunne følge.

"Takk for mail.

Beklager for at det tok litt tid med svar, men vi måtte undersøke dette nærmere. 510(k) databasen lister alle godkjente 510(k)s og deres godkjennelse dato. Databasen inneholder typisk clearance brev og et 510(k) resume. Når SoftOx sitt produkt er godkjent, vil det også komme opp i databasen med samme informasjon."

Liker at de skiver “når” og ikke “om”. Liker positiviteten og de føler seg vel ganske trygge og har god dialog. Hjelper å ha US army på lag.

19 Likes

Om jeg ikke leser dette feil har Softox mulighet til å følge nøyaktig hvor i prosessen den innsendte FDA søknad, 510K, er via dette verktøyet som FDA tilbyr.
Går ut i fra at softox vet om dette i såfall?
https://www.fda.gov/medical-devices/industry-medical-devices/tracking-your-premarket-submissions-progress-progress-tracker
“an industry dashboard that displays near real-time submission status.”
Ellevilt at de bruker ordet NÅR💥

3 Likes

Kan eg driste meg til å si at det lukter litt fuggel :turkey: så, om bare di siste nesene tar stand :dog2: god helg :beers: “pew pew”

#gullfuglen

1 Like

Man kan jo tenke seg hva patentene til softox er verdt og dette er grunnen til at Nato er så interessert i dette:
Antibiotikaresistens i konfliktområder
Leger Uten Grenser jobber mye med antibiotikaresistens i Midtøsten der det er, eller nylig har vært konflikt. Antibiotikaresistens er et stort og samtidig økende problem i konfliktområder. En av grunnene er at antibiotika brukes mye på krigsskadde pasienter.

– Kuler og splinter lager åpne sår og bakterier kommer lett til. Tråkker du for eksempel på en landmine, kommer sand og jord inn i såret med en gang. Risikoen for infeksjon er veldig høy, sier lege Jorgen Stassijns, som leder Leger Uten Grensers arbeid mot antibiotikaresistens.

Helsevesenet er også under stort press i konfliktområder. Om ikke sår blir behandlet tidlig nok, øker dette også sannsynligheten for at det blir infisert. Krigsskadde pasienter må ofte operere. Hvis legen ikke får sjekket hvilken bakterie som har ført til infeksjonen, kan pasienten bli gitt feil type antibiotika.
Antibiotikaresistens - hva er det og hvorfor er det farlig? | Leger Uten Grenser

Aldri om Nato tillater at dette ikke skal testes all the way og hvem sitter på patentene til mixturen :slight_smile:

5 Likes

Veldigt bra

Ref @Roc i småprattråden:
“Ingen vill teori det der Teiner. Støtter deg. Dette er mikrobiologi 101: gjentatt spriting ødelegger den normale bakteriefloraen som du vanligvis finner på frisk hud (i dette eks hender). Denne normale floraen utkonkurrerer og balanserer vanligvis andre potensielt kjipe bakterier, men når du disrupter og fjerner normalfloraen med spriting så får andre, potensielt kjipe, bakterier grobunn til vekst ved eksponering.

Du har flere kilo av bakterier på og i kroppen din som er livsviktige. Faktisk så har du like mange bakterieceller i og på kroppen enn egne «menneskeceller».

Tenkt på dette neste hang du tar bredspektret antibiotika uten grunn eller er for opptatt av å ha det sterilt og rent med sprit og håndsprit."

Men vil ikke safe-des ta livet av like mye/mer, bare uten å tørke ut huden samtidig?

3 Likes

Forsiktig optimisme… nok en gang :+1:

Gastro/indremedisiner overlegen jeg snakket med - mente sprit var uproblematisk, billig og hadde fungert i alle år.
Han så ikke helt at dette skulle bli utkonkurrert innen kort tid, alternativt at det ville være en sinnsyk lang vei å gå for å bytte ut dette globalt i helsesektoren.

Han hadde aldri hatt issues med såre/tørre hender - selv om han tidligere i store deler av karrieren vært kirurg.

Burde ha grei styring på mikrobiologi i.o.m. at dette er greit relevant for tarmsystemet.

Før gutteklubben grei begynner å kritisere - så er jeg selv investert i Softox og sier ikke at denne legen har svaret.

Men viktig at dette ikke kun er et ekkokammer da kommersiell risk også er vesentlig.

Man kan ha verdens beste løsning - men hvis man ikke selger den, er den ikke verdt så mye.

God helg! :slight_smile:

3 Likes

Enig, desinfeksjonen er kun en bonus, det som virkelig er gulrøttene her er, inhalasjonen og sårsalven og kampen mot multiresistens, også kommer testene mot kjemiske våpen som enda en ekstra bonus. Men klart, viktigheten av å fått blandingen gjennom myndighetene og fullt godkjent skal ikke undervurderes.

Det sagt, skjønner jo at han legen som aldri har slitt med tørre hender ikke trenger å bytte ut alkoholholdig desinfeksjon, men han er heller ikke i målgruppen.

God helg:)

3 Likes

Men… det som er galt med håndsprit er at man kan tørke ut huden og forverre eksem og åpne sår på hendene som uansett blir kolonisert av nye bakterier etterhvert. Åpne sår er en gyllen mulighet for infeksjoner.

3 Likes

Nå tar Safedes det meste av ulumskheter da, så det er ikke kun eksem og såre hender som er greia. Alle seriøse helseinstitusjoner tror jeg ser verdien av det, i tillegg til ikke å ødelegge hendene. Tror det blir en veldig god bonus etterhvert.

2 Likes

Kan fort komme en kontrakt med forsvaret nå som den er godkjent, forsvaret virker henrykte. Mulig de må vente på at den blir godkjent i Norge først, men finnes ingen grunn for at Miljødirektoratet ikke skal snu og godkjenne nå:)

5 Likes

Når estimerer de SIS fase2 ferdig?

De må først ordne med partner, så planlegge studien. Får håpe ila 2023. Kursmessig tror jeg på en meget hyggelig opptur i forbindelse med annonsering av partner.

Fase 1 gikk vel på et kvartal, men antar fase2 har flere personer.
Partnere bør vel være grei skuring