Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Viktigt at pasienten spiser sundt og får bevegd seg litt, (blodsirkulasjon), kanskje en kos. hocl er et vidunder middel i seg selv men pasienten må ha litt pleie i tillegg.

Hvordan er det med topp 50 ?

Gikk litt aksjer etter kl 16 idag. The only way is up.

1 Like

Skjer svært lite, som vanlig.

2 Likes

Sendte en mail til IR og spurte hvordan de ser for seg at markedet får interesse i aksjen, om de kan gi markedet en update om SWIS godkjenning og partnersøket, hvorfor ingen insidere har kjøpt aksjer i markedet osv. Om en insider skulle kjøpe 10 000 aksjer i markedet hadde det sendt aksjen opp typ 30% :joy:

2 Likes

Innsidekjøp på samme tid som det forventes nyheter hadde virket særdeles suspekt og jeg er glad de har bedre dømmekraft enn som så. Det hadde garantert fått mye negativ oppmerksomhet med fda godkjenning omtrent samtidig.

Kommer det rett type nyheter trenger man ikke insidere til å jazze opp kursen

4 Likes

Innsidekjøp etter en god nyhet hadde vært bra, signalisere at dette har man tro på.

2 Likes

bilde

2 Likes

Vet vi egentlig at det forventes nyheter? Jeg er hardcore Softox og en tålmodig sjel, men vi har hørt om partneravtale og SIS godkjenning i USA i over ett år uten noen spesiell oppdatering. Jeg tror til og med Softox ikke vet om de får godkjenning eller ikke.

Føler nok at vi vet mindre enn noen gang. Samtidig er nok planene til selskapet flere og større enn noen gang. Softox er litt som jokernord :sweat_smile:

2 Likes

9 Likes

Ikke nytt, men vil tro at vi får noe informasjon snart.

10 Likes

For hva det er verdt har Phd prosjektet hennes har pågått i 3 år og 4 mndr (siden okt 2019) og har en varighet på 5 år. Etter informasjonen på Linkedin.

2 Likes

Nå har kursen holdt seg i ca samme trend siden juli2020, og vi er tilbake på pre-covid nivå. Spørsmålet nå er om markedet vil la den bryte opp, eller om vi får se 1x før sommeren. Hensyntatt emisjoner de siste årene er det vel ikke utenkelig at lav 20 er fair value, om en kun skal se teknisk analyse.

Det jeg synes er litt urovekkende er at flere av “nøkkelpersonene” har enten sluttet eller byttet stilling det siste året. Jeg regner ikke med de hadde gjort dette om det store gjennombruddet var rett rundt hjørnet. Regner med de har hatt opsjoner som hadde blitt nokså verdifulle? Hva tenker dere andre om dette?

Jeg har fulgt Softox noen år nå, men må si jeg har aldri hatt mindre kontroll på hva som kommer.

  • Når starter SBE02? Her står det "Preparing i hver Q, sannsynligvis neste også.
  • Hvor blir det av de partnerene/distributørene på Des og Swis? Dette har de snakket om lenge
  • Godkjenning i USA? Blir det ny runde som med svenskene?
  • SIS 02 tror jeg vil ta laaaang tid, med EU møllen
  • Desinfisering er vel avskrevet
  • Spin-off av selskap
  • Andre grener innen teknologien?
  • De har vel rundt 6 mill i lønnskostnader per kvartal på personal, så noe må de vel klare å få til?

Misforstå meg rett, jeg har tro på teknologien, men av og til må man ta noen skritt tilbake og se litt realistisk på ting.

Ta dette utklippet fra Q3-22:
"R&D related activities:
o SoftOx Inhalation Solution (SIS) – Preparations are underway for Phase 2 and
aligning work with the EDF project.
o SoftOx Biofilm Eradicator (SBE) – Preparations are underway for Phase 2.
o SoftOx Wound Irrigation Solution (SWIS) – Establishing a QMS for medical
devices and GMP production and finalizing the requested additional study to achieve
a 510(k) clearance for the US market.
o SoftOx Defense Solutions (SDS) – Entering into a contractual phase to prepare for
pan-European research activity.
- Receive disinfectants and wound care approval to launch the products in selected markets
- Establish a network of partners and distributors for both wound care and disinfectants. "

Spennende å se hvor mye av dette som er endret 17.02.2023 - 3 måneder og 3 millioner i lønnskostnader senere.

9 Likes

Deler noe av dine tanker her og har vel også lurt på flere ting av det samme. På forskningssiden får de kun knallgode resultater på rubb å rake så hvorfor kommer de ikke over den siste kneiken? Vet ikke men mulig de ikke er gode nok på (godkjenning) og ikke helt vet hva de holder på med? (den tanken har i alle fall slått meg). Synes i grunn som SWIS og ett forsøk på 20 personer hørtes lite ut for godkjenning men de har kjørt i gang ett nytt som sikkert er bekreftende studie og forhåpentligvis er det nok, værste fall fall må de ta enda ett. I så fall har de gjort en slett jobb (igjen som ved desinfeksjonen). Mulig de hodene med det ansvaret har nå rullet?

Men forskningen å at forsvaret m.fl. ser ut til å ha stor tro på produktene gjøre at jeg også har det, Samtidlig tror jeg når det først løsner så løsner det skikkelig.

5 Likes

Godt oppsummert! Veldig lite inspirerende å eie aksjen og å følge med på selskapet for tiden. Oppleves kaotisk og lite tillitsvekkende for min del, dessverre

Fortsatt ikke fått svar fra IR…

Du må ha gode nerver og god tolmodighet her nå. Håper de som ikke har det selger, slik at de som har det får enda billigere aksjer.

Så du som aksjonær i et selskap som ikke tjener penger og er avhengig av emisjoner håper noen selger kursen langt ned… :thinking::thinking:

1 Like

Jepp. Har tidsperspektiv på 4-5 år, et par uker med nyhetstørke er null problem. Om godkjenningen som jeg har tro på kommer, kommer neste uke eller inn i neste måned spiller nada rolle.

1 Like