Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

At hun og Grette selger noen aksjer er jo ikke bra. Men jeg vil anta at det er andre grunner til det enn troen på dette selskapet. De er vel mer eller mindre “vanlige” folk de også når det gjelder økonomi, så det kan jo være forskjellige grunner til at de trenger penger.

1 Like

Hei. Hvordan ser dette ut nå? videre positiv utvikling? :slight_smile:

Det er nok neppe noe annet som rører kursen nevneverdig enn konkrete håndfaste nyheter.

Etter det jeg forstår så er vel svar fra søknaden om godkjennelse av SWIS i USA noe som kan forventes om ikke altfor lenge, andre får rette meg om jeg tar feil.

Spørsmålene dine er selvfølgelig noe vi aksjonærer vil vite men jeg tror det har null effekt å informere om at snart blir det parnertavtaler, godkjenninger osv.
Tror snarere det hadde blitt negativt oppfattet/spinn å pressemelde noe som helst som ikke er verdt å melde.

3 Likes

Fasinerende hvordan noen selger på så lav kurs. Fine dager og øke beholdningen på:)

Får ikke kjøpt mye på dette nivået, kun små poster som senker kursen. Lite med interesse og lite med nyheter fra selskapet.
Synes det er litt rart de ikke har klart å melde noe salgsavtaler I Sverige, når de nå har godkjenning.

1 Like

Mistenker at de prøver å selge Safedes-rettighetene til noen andre. Rart at det er null informasjon fra selskapet.

Håper den nye CEO’en belyser noe av dette og litt til om hva de holder på med om dagene på Q rapporten som kommer om to uker.

1 Like

Nå med KEMI godkjenning, skulle man tru at behandlingen hos Miljødirektoratet skulle vært plankekjøring. Om de ikke har lagt seg i unåde.

softox.pdf (131,8 KB)

1 Like

Hva gjør at du mistenker det? Interessant tanke, det vil i mine øyne være en ekstremt vanskelig rettighet å selge enn så lenge «ingen» kjøper produktet.

Det er akkurat det. Produktet er mer godkjent enn noen gang, men tatt helt av markedet. Det er heller ingen informasjon fra selskapet om hva som er planen.

1 Like

Skjønner! Men er det noen automatikk i at et produkt trekkes fra markedet dersom det pågår arbeid for å selge rettighetene?

Aner ikke. Bare en magefølelse.

Det er ofte noe å hente på magefølelse!:slight_smile: Jeg er redd for at stillheten fra selskapet handler om at det ikke er noe godt nytt å melde, men vil gjerne bli motbevist! Dersom skribenten som for en uke siden sendte spørsmål til IR enda ikke har fått svar, kan det være mange grunner til det, men jeg frykter selskapet nå står med ryggen mot veggen finansielt og ikke helt ser veien videre på kort sikt uten en *******. Litt Tussi-stemning hos meg her ser jeg, men :sweat_smile:

Med en større partner avtale kan det være en “game-changer” for SoftOx. De har lenge jobbe med flere aktører, så får vi håpe de finner en som har store nok muskler.

4 Likes

Får satse på litt støtte her :stuck_out_tongue_winking_eye::grin:

1 Like

De vant det nasjonale Hinas, imponerende nok!
Pga kemi-utsettelser har de ikke hatt lov til å markedsføre produktet så vidt jeg erindrer

De har uttalt at de har penger til ut Juni. De bør ha plenty muligheter til å fikse noe aksjonærvennlig innen den tid, hvert fall så lenge Swis er klart

1 Like

men her trenger de vell godkjenningen ifrå Miljødirektoratet for å få selge desinfeksjonen til sykehusene i Norge?
De fikk jo også en avtale med flere svenske regioner for over et år siden, 6.des 2021, kan ikkje huske å hørt mer om denne kontrakten? Kan denne være igang nå?

Er faktisk litt usikker om Miljødirektoratet også må godkjenne men de er uansett nødt å følge Kemi.
Det svenske anbudet du sikter til mener jeg gjaldt overflatedesinfeksjon.

For min del har uansett disse anbudene vært relevant for å huke av på «Proof of sales» for å få partnere på kroken eller salg av biocid-delen

1 Like

Godkjennelsen fra Sverige kom 19 oktober så slikt sett mener jeg selskapet MÅ informere videre omkring planene i Q-rapporten.

I meldingen den 19.oktober stod det b.l.a

Following our business development strategy, we will now carefully evaluate the opportunities to partner up with suitable companies that can bring our disinfection technology to market

Det er vel egentlig det siste vi har hørt på den biten, man kan jo håpe at andre viktige større positive ting har lagt litt beslag på tiden til de ansatte.

6 Likes