Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Nei det er meldt at Almås stepper ned som CEO for å være styreleder, implisitt så er tidligere styreleder ute av styret.

Jeg ser ikke helt sammenhengen med antall omsatte aksjer og responstid.
Kanskje de så fort at de ikke kan gi deg mer info enn det som kommer i Q-rapport og via børsmeldinger, og prioriterte derfor viktigere ting.

2 Likes

IR har antagelig ikke bedre ting å gjøre enn å svare, det er faktisk det en IR skal gjøre. Handler om at aksjonærene skal bli tatt seriøst, selskapet skal bli tatt seriøst, som igjen skaper tillit og interesse for papiret. Det er langt fra sikkert det ikke blir en emisjon og når det er fortsatt en mulighet for at de må ha emisjon, så er det absolutt minste man kan forvente at selskapet svarer aksjonærer, skape tillit, seriøsitet som vil gjøre at kurs går opp og mulighet til å emitere på et høyere nivå. Det motsatte skaper mistillit og minket interesse for selskapet, noe som vil føre til en lavere kurs og kanskje en krise emisjon. De er veldig flinke til å oppdatere gode nyheter, men forsinkelse dårligere nyheter hører man ingenting om, da blir man rett og slett oppgitt nør de ikke engang klarer å svare en aksjonær før 11 dager.
Det er min klare mening i hvert fall.

2 Likes

Tror folk har fått med seg at forrige cfo/IR ansvarlig nettopp har sluttet og at de har en liten organisasjon med lav kostnadsbase. Så kanskje CFO har bedre bruk i andre ting som brenner mer? Skjønner virkelig ikke gnålet her, hummel fikk jo svar, og det var ganske åpenbart hva svarene ville bli.
Tror jeg antydet noe i samme retning selv forrige uke.

4 Likes

Fullstendig enig med deg Oppsan.
Folk er ute etter å beskytte investeringene sine her og nekter å akseptere konstruktiv kritikk. Softox har en stor jobb å gjøre når det med kommer til å bygge tillit.

Hvis du ikke forstår at et selskap ikke kan gi deg mer info enn det som kommer ut i børsmeldinger og kvartalspresentasjoner bør du vurdere å kjøpe aksjer i andre selskaper eller aksjefond, ikke biotec.

Hadde de hatt noe å børsmelde hadde de gjort de det på flekken!

Siden du er aksjonær - ønsker du at selskapet bruker emisjonspengene dine på noe helt unødvendig? Som feks ansette 2-3 nye i IR til å svare på tullespørsmål med halvtimes responstid.

5 Likes

Om noe, så bekrefter de hvertfall at det VIL KOMME børsmeldinger :wink:

Har ett rått tips, det vil komme en melding senest innen 12 dager :wink:

1 Like

Denne kommentaren viser nok en gang at du ikke leser hva som skrives. Gidder ikke å kaste bort mer tid på deg.

Kan faktisk hende at du leser om og om igjen men klarer ikke å forstå det uansett.

@Oppsann Folk klager på at IR har mye å gjøre og ikke har tid til å svare aksjonærer på mail, men sannheten er at de er her inne på tekinvestor og klager på brukernes profilbilder :joy::joy:

Husk å sette alarm til i morgen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja jeg mener det er spesielt viktig for softox som skal gjenskape, bygge opp tillit etter at de flere ganger har brutt den ned. Guider man noe, burde man komme med klar informasjon om hvorfor guiding ikke holder (om de bommer med mye). Synes det har vært mye cowboy fra softox og det ser man jo på kursutvikling også, fundamentale går tilsynelatende som hakka møkk, men governance har vært stikk motsatt. Da hadde jeg hvert fall svart hypping på Mail for å skape, gjennoppbygge tillit til aksjonærene, og også mulige nye investorer som stiller spørsmål før de eventuelt vil investere i selskapet og de er det mange av. For å si det sånn, hadde ikke Bjarnsholt, sykehus, forsvaret validert teknologien og potensialet så hadde jeg aldri i ville h……. Investert i dette selskapet, men heller helt mot at det var pur scam.

3 Likes

Enig igjen. Aksjen har ikke sett 40 kr siden i fjor sommer, og på grunn av manglende tillit fra markedet må selskapet gjøre noe ekstraordinært for at vi skal på de nivåene igjen. Ganske sykt at etter alt de har fått til de siste årene på forskningssiden så er kursen 26 kr. Viser hvor horribelt de har framstått for markedet. De har snakket om notering på hovedbørsen, men hva skal en aksje som ingen vil kjøpe på Euronext gjøre på hovedbørs? Hver gang aksjen går opp smeller den rett ned igjen.

1 Like

Kanskje derfor man ønsker notering på hovedlisten siden en del fond ikke har mandat til å kjøpe Euronext-aksjer.

Vi er flere år unna at fond skal røre denne aksjen.

Du får hamstre det du kan i mellomtiden da

Forte trønder har vært inne og det er fond og har vært ett av de med best avkastning.

Kanskje derfor de var smarte nok til å ta tapet tidlig og selge seg ut :joy:
Om jeg husker rett var de med på emisjonen 55 kr og solgte seg ut på 40 tallet.

Det er rette holdningen !

3 Likes