Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Det går fint så lenge de holder guidingen. Helt sinnsykt hvor forelsket dere er i denne aksjen. Veldig defensive her nå :joy::joy:

1 Like

Kanskje derfor de har sluttet å «guide» på når de får godkjenninger osv (ref. hard læring fra Kemi).

1 Like

Valley fever, also known as coccidioidomycosis, is caused by the fungus coccidioides. Spores from the fungus can be found on the ground or uprooted by things like construction work, human activity, or wind.

Å sende spørsmål om alt mulig på mail gir oss jo ingenting matnyttig uanset.
Alt av verdi må meldes hele markedet samtidig.
Bare en ting å gjøre her å det er å smøre seg med masse tålmodighet og håpe det beste.

2 Likes

Det gir den enkelte aksjonær trygghet, det gir den nye aksjonæren som har noen spørsmål han gjerne skulle hatt svar på, trygghet og muligens vipper han over til å investere. Dette er psykologi og følelser, marketing og omdømme. Noe softox med sin historie, til stor grad burde tatt veldig seriøst, spør du meg. Husk vi er alle forskjellig, noen bryr seg ikke og trenger ikke denne tryggheten at selskapet ser deg og svarer deg raskt og godt på spørsmål og noen trenger det. Men skjønner at folk mener annerledes enn meg også, folk er forskjellig. Men dette er vel en sak som er litt ferdig diskutert, så vi får heller se fremover og håpe vi for noen fine børsmeldinger etter hvert.

1 Like

Er enig i det du sier i utgangspunktet.
Poenget mitt vare bare at de har ikke lov til å gi svar på de spørsmålene vi lurer på da sånne ting må børsmeldes.
Det de kan svare på blir ganske generelle og uvesentlige ting.
Har selv prøvd å sende mail i et annet selskap og stod egentlig like klok……eller dum, etter jeg fikk svar. Nettopp av den grunn at det jeg egentlig ville vite var det ikke lov å si🤷‍♂️
Som du sier vi får bare håpe det kommer noen gode børsmeldinger snart så vi får roet ned de utolmodige😉

1 Like

De kan selvfølgelig ikke svare på innsideinformasjon om de har det. Jeg har spurt en haug av selskaper om ting jeg har lurt på og fått veldig gode svar og informasjon om akkurat det jeg lurte på. Alle spørsmål trenger ikke å være innside spørsmål, hva som er innside vet man mest sannsynlig selv også. Man får også en føling av selskapet, styringen og seriøsiteten og man finner fort ut om dette er trygt og godt selskap eller ikke, man kan lese mye mellom linjene. Prøv å sende noen spørsmål til litt forskjellige selskaper selv, gode og dårlige selskaper om ting du lurer på og interesserer deg for så skjønner du fort hva jeg mener. Du kan jo spørre de største investorene i Norge de med best track record og har bygd seg opp fra bunn. Skal love deg de ikke har investert i et selskap uten å ha vært i grundig kontakt med de først. Dette var ikke relatert til softox, men på generell basis. Så legger jeg denne diskusjonen død, for min del.

Jeg var nok litt knapp i forrige innlegg om at det vil komme børsmeldinger… men er det bare jeg som synes svaret fra IR faktisk er interessant?

De innrømmer først at de må gjøre noe for å øke interessen… hvordan har de tenkt å gjøre det?

De nevner ikke messer, konferanser, medisinske tidsskrifter/aviser/medier, analyser eller hva det måtte være… men enkelt og greit kvartalsrapporter og børsmeldinger.

Hva hjelper vel blodrøde kvartalsrapporter som ikke inneholder noe særlig som ikke allerede er meldt? Om de skal skape interesse for aksjen, så må de komme med noen børsmeldinger som litt trøkk i!

Ellers deler jeg mye av de samme tankene som @Jokke1

og jeg er enig med @Oppsann på dette

Merker jeg har blitt litt utålmodig selv… men får prøve å legge det bort en stund til… Ting Tar Tid i denne bransjen…

1 Like

Forståelig at folk kontakter selskapet (er derfor IR finnes), men regner med at folk har dømmekraft nok til å skjønne hva selskapet kan gi detaljer på utenfor kvartalsgjennomgang/børsmeldinger.

Biotekselskap som er så ekstremt nyhetsdrevet må være ekstra påpasselig - det samme gjelder også amatørmessige investorer (idioter som sådan) som eksempelvis under coronapandemien prøvde å ta sitat ut av sammenheng, legge ut bilder for å skape illusjon om at godkjenninger og samarbeidsavtaler var på plass.
Heldigvis har IR vært mye mer profesjonelle i uttalelsene i etterkant!

3 Likes

Climate change and antimicrobial resistance are two of the greatest threats to global health, according to a new report from the United Nations Environment Programme.

The report, titled “Bracing for Superbugs,” highlights the role of climate change and other environmental factors contributing to the rise of antimicrobial resistance. It was announced Tuesday at the Sixth Meeting of the Global Leaders Group on Antimicrobial Resistance in Barbados.
antimicrobial_Report.pdf (9,6 MB)
"AMR could result in an annual GDP shortfall of US$3.4 trillion by 2030 and push 24 million more people into extreme poverty by 2030 "

Vil vel si at kalkylen til sb1m blir enda mer feil enn den allerede er…

Det er skuffende at at man motarbeides av Klima- og miljødepartementet

De har uttalt at man ikke trenger vask før aplikasjon, løsningen trenger gjennom.

En ting jeg savner er litt mer teknisk, som type redusere overflatespenning slik at det blir lettere å dekke en flate(ikke samler seg i dråper).

2 Likes

Oj

Mer håndvask og spriting ga fire av ti helseansatte større problemer med huden på hendene.
Resultat: Rød, sprukken, tørr og flassende hud på hendene.

7 Likes

Kan ikke skjønne annet enn at sprit blir faset ut etter hvert i helseinstitusjoner. Men det kommer nok til å ta noen år og er selvsagt mulig det kommer andre gode alternativer også men SoftOx burde jo stille ganske sterkt til å ta andeler av dette markedet.

3 Likes

Det er for å være ærlig, helt på trynet å bruke sprit, når det er like billg med softox! det er rett fram sykt! Bare ulempmer, ingen fordeler, " It’s fine"

fritt søk:

HOCL generator

Hypochlorous acid has been much discussed in the dental field over the past 12 months and can be purchased in a stabilised bottled form like Optizil. This is a very safe, ph neutral product, proven effective against bacteria and virus’ including SARS-COV2.

PROs:

  1. Very low cost compared with other virucidal products
  2. Only 1 minute contact time required
  3. Can be safely used on most surfaces
  4. Safe to fog, spray and wipe. No COSHH needed.
  5. Reduce or eliminate cost of wipes.

CONs:

  1. Bottled form of stabilised HOCL has limited shelf life to be effective
  2. Most fogging equipment produces a ‘wet’ fog that is not suited to a dental surgery environment
  3. Some bottled stabilised HOCL brands can contain high levels of salt which could cause corrosion.
2 Likes

“In an EXCITE report, it is estimated that by using SafeDes+, European and US hospitals can save up to USD 30 billion in costs associated with hand eczema” Dette er ganske heftig, har det tallet blitt kommunisert tidligere?

12 Likes

Takk, prøvde å finne den uttalelsen. Husker ikke hvor det ble kommunisert.

11 Likes

Produktprisingen til Softox er 10% av kostnadsbesparelsen, syns jeg de snakket om

4 Likes

Har fra første dag hatt veldig troen på samarbeidet med EXITE kommer til å bære frukter frem i tid, få godkjenning først så kan nok de legge betydelig til rette, eller noen med andre meninger? (jeg er blind) :slight_smile: