Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Tenker vi er inne i den mest spennende tiden noensinne. Perioden fra dags dato og frem til sommeren blir på mange måter make or break for Softox, og da spesielt kursen til Softox.

Kommer det ingen finansielle avtaler av noe slag, eller større salg av produkter blir det emisjon på veldig lav kurs.

Når det er sagt tror jeg de presterer på dette også, og at vi får en solid overraskelse om relativt kort tid. For min del fortsetter jeg å sitte stille i båten. Blir interessant å se hvor mye «nytt» vi får på Fredag.

2 Likes

Tror du salg av produkter eller salg av deler av selskapet blir den store overraskelsen? Jeg tror vi er et stykke unna at SWIS kommer ut på markedet, men jeg kan se for meg at selskapet jobber med å få en partner til å kjøpe seg inn i selskapet og ta over SWIS salget.

Det er vanskelig å si. Det er noe av det jeg vil ha klarhet i. Er de villige til å selge ett produkt eller en produktportefølje i sin helhet, eller skal de selge rettigheter/lisenser.

De har jo bare ett produkt pdd klart for markedet.

Som jeg har nevnt flere ganger tidligere, så tror jeg dette selskapet blir solgt i sin helhet, men om det skjer i denne fasen er jeg usikker på.

Godt mulig du får rett i det, tanken min har vært at det kan skje etter hvis det blir vellykket fase 2 på SiS, værste er om det skjer tidligere. Bare den EDF kan ha veldig stor verdi.

Et eventuelt salg av hele selskapet bør ligge noen år frem i tid da mye må materialisere seg før det skjer.
Vi får i første omgang håpe på gode partneravtaler for produktene; og da i første omgang for desinfeksjon, SWIS, og så SBE fase 2.
En partneravtale for SIS-sivil ble noe forsinket som følge av EDF-avtalen, men noe bør komme her i løpet av 2023.

Ser det ut til at gribbene uteblir før Q og melding denne gangen? Normalt går kursen opp dagene før :slight_smile:

Like greit at øretrillerne holder seg unna.

De har vel lært seg :joy:

Er sikkert noen som har tenkt tanken å kjøpe hele selskapet, samtidig er jo Softox i stor grad eid av folk med Almås til etternavn og Geir er styreleder. Største eier, Nordnet livsforsikring, er jo uten stemmerett. Det er da vanskelig å komme utenom hva Geir Almås & co vil gjøre. Med modellen de har valgt med at andre tar over etter fase 1 (med lisens/salg) så blir det ikke så tungt å drive selskapet. Jeg tror også de er ute etter anerkjennelsen som følger med å utvikle banebrytende produkter. Hva skal du med en sekk med penger i dag når du kan følge opp livsverket ditt og få to sekker med penger i morgen? Styreleder er jo da en fin stilling. Men ja hvem vet hva de tenker.

5 Likes

Fredag kommer kvartalstallene. Før var det et sikkert tegn på dårlig resultat når det ble fremlagt på ukens siste dag. Det blir nok skuffelse igjen, skal dere se. Som forventet må jeg få legge til.

1 Like

Hvilke kvartal tall hadde du forventet, siden du blir skuffet ? Ingen store overraskelser her.

1 Like

Neida, ingen overraskelse, men kursutviklingen er jo helt krise.

Ser i hvert fall ikke ut som om at det blir noen webcast? :roll_eyes:

Slapp av folkens, IR har sikkert mye annet viktig å gjøre enn å holde webcast for aksjonærene :+1:
Følg med newsweb!

Forstår ikke hva du prøver å si med alle amatørmessige kommentarene dine.

Bare å realisere tapet og komme seg videre

1 Like

Kommer nok invitasjon i kveld eller i morgen tidlig.

Softox Solutions AS: Q4 2022 Results. Challenging liquidity situation and other company updates

Ouch.

Blir nok muligheter for å laste opp aksjer på billigsalg i morgen fra skvetne aksjonærer 🫡

Hvorfor bryr du deg? Bare block meg hvis du ikke tåler kritikk av selskapet.