Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Er jo usikkerheten om selskapet som dreper aksjekursen nå, ikke tvil om at den er langt under verdien i selskapet. De som har store baller og sitter på cash nå, kan gjøre kjempe kjøp. Har selv snitta ned en del.

Så får vi se hva de neste dagene bringer!!!

Vil jo tro ledelsen er aktiv i markedet med å finne en partner og ikke sitter på kontoret og tvinner tomler menst de venter på at noen skal ringe.
Interessen for Softox patenter og utvikling bør være stor ute i verden da en snakket om en game changer innanfor desinfeksjon og sårbehamdling.

Det er sant og de har prøvd å finne partner nå i minst par år uten det har fremkommet noe annet enn at de er i samtaler. Personlig synes jeg det er vel lang tid uten å ha noe konkret avtale på bordet i løpet av så lang tid. Hvorfor? når de har samarbeid om SBE og 50% av fase 2 allerede dekket inn.

En plass må det stoppe opp når de ikke får det til i løpet av så lang tid. (spør jeg meg om).

2 Likes

Eller har de tatt vinterferie og sprader rundt i skiløypa med kakao i sekken…?

Det som provoserer meg litt fra meldingene 4 og 11 oktober er at jeg ble lurt til å tro at de ville ha kapital frem til juni… så tok det helt med ro vel vitende om at SWIS kunne få 510k godkjenning når som helst og SIS fase 2 design var under utarbeidelse (ble sagt denne ville være klar i slutten av året, men “kan skli noe inn i 2023”). Plutselig er kassen tom såvidt inn i det nye året…

4 oktober
“On the basis of this plan, the company estimates that a cash injection of up to NOK 50 million is sufficient to fund the company to June 2023. An underwritten rights issue is one of the alternatives being evaluated. The estimated capital need does not take into account that approximately NOK 25 million of the previous announced grants on the SoftOx inhalation solution (SIS) is expected to be pre-paid at the time of signing the research agreement (as SoftOx is defined as a SMB company).”

11 oktober
"The total proceeds of the new loan will be NOK 40 million and have due date 15 January 2024.

Together with the previously announced grants on the SoftOx inhalation solutions (SIS), the new loan will secure the Company a liquidity injection of up to a total amount of NOK 50 million. Payment of the funds under the SIS grant is subject to signing the final contract.

Continued pursuit of strategic solutions and partnerships
The new loan will give SoftOx time to deliver on previously announced target milestones over the next 6-9 months."

Men jeg ble vel lurt siden de først ikke tok med EDF i melding 4 oktober, for så å regne med den 11 oktober?

4 Likes

De har kjørt ett tilleggsstudie på SWIS så meget mulig det har rent ut en del der som ikke var med i beregningen.

Det er her vi har den store forskjellen på virkelige langsiktige som ser verdien og småsparere (som selger i panikk eller for å betale strømregningen). De underliggende verdiene er langt større enn hva selskapet prises til nå.

1 Like

De finnner en partner men nå blir det kanskje ikke en lime lukrativ avtale som en kunne fått om alt gikk på skinner. Står litt med lua i handa men det kan bli meget bra uansett. Vi må nok innse at en ikke gjorde mange 1000% her men noen få 1000😉

Selvsagt, men skader aldri å ha koll på mulige eventualiteter. De pengesterke var gjerne med som lånegivere. Og kunne tenkes å være tjent med en kreativ form for restrukturering om man tar på seg konspi-hatten. Da er det greit å påpeke at nåværende styreleder og grunder, Mr Almås, ikke lengre er en del av den gjengen.

1 Like

litt synd på de som har kastet kortene nå for de står nok igjen med eit tap her.
Men de som har fått kjøpt på disse nivåene kan trolig le hele veien til banken.

1 Like

Mest synd på oss som ikke har kastet kortene og vært langsiktige og trofaste. Vi kan sannsynligvis heller ikke le på vei til banken. Kursen må opp 400 % for å nå emisjonskurs. Svært mange av de som sikrer på disse nivåene her nede vil gi motstand opp dit.

4 Likes

Har vært betydelig volum også relativt sett, så ja… ingen tvil om at denne fadesen vil tynge kursen i lang tid selv om det skulle komme en ok løsning.

2 Likes

Kommer det en Ok løsning så vil kursen få en kraftig rekyl. Det er ikke betydelig omsetning de siste dager/uker, det er peanuts.

1 Like

Det har gått masse aksjer innen kort tid i forhold til hva som ellers er vanlig i dette selskapet. Så rekyl vil det jo bli, men husk at selv 30% rekyl er ikke mer enn 4,1 kr og 100 % oppgang er vi på ca 28 kr. Det er ganske krise…

1 Like

Ja, sånn sett ja. Men det er ikke priset inn en ok løsning her nå, den har falt 50% siden rapporten, som fremskyndet noe som uansett ville kommet om 3mnd. Blir spennende å se hva som kommer, tror kursen vil stige om det kommer krise emi på 10,- bare på lettelse. Men det blir utrolig interessant å høre den extended presentasjonen neste uke.

1 Like

Det er kun småaksjonærer som har solgt ned kursen det er ingen tyngre som tynger kursen.

2 Likes

Tenker at det avhenger av hva som kommer på bordet. Type 500 mill+ for rettighetene til SWIS/SBE ville repriset selskapet kraftig helt uavhengig av motstand. Kunstig åndedrett av typen holde skuta flytende ytterligere et halvår i påvente av å få mer langsiktige løsninger på plass ville nok fort få kjenne på at det er kjøpt en god del aksjer i området kr 14-16.

Tradisjonen tro, så blir det vel en annen tone når du har kjøpt.

Teknisk så ser 18 ut som skal testes uansett løsning. Men ja, blir nok en halting videre før salg av sbe og fullt fokus på sis, tipper jeg.

1 Like

Ehmm, jeg har kjøpt for lengst. Utgjorde 5% av porteføljen.

1 Like

Men vil det ikke være synd å selge SWIS/SBE? Er det ikke de og SIS som har størst potensialet? Eller tenker du nå på en slags “leasing” avtale ala det BGBIO har for bemcentinib?