Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Alt blir bare spekulasjoner før den utvidede presentasjonen.
Men liker oppsiderisikoen på dette kursnivået, så øker frem mot en avgjørelse i neste uke.

Forventar det kommer melding ang finansiering før presentasjonen.
Dette kan komme når som helst nå.

1 Like

Absolutt ikke ønskelig, men må man så må man. Tenker vel at Softox aldri har blitt verdsatt på bakgrunn av mulighetsvinduet og at salg av SBE/SWIS også kan ha sin fordel ved at man kan få satt tydeligere fokus på SIS sitt enorme potensial. Både militært og sivilt.

2 Likes

Hyggelig at småprat tråden bombarderes, men enda bedre hvis dere bare sender spørsmålene til IR så får vi svar på de neste uke på q4 presentasjonen.

Betyr fint lite hva Softox måtte svare i vage vendinger. Kunne egentlig ikke brydd meg mindre situasjonen tatt i betraktning. Troverdigheten er uansett på minussiden.

1 Like

Vi får nå vente med å høre hva de svarer. Hvis ikke de klarer å svare på spørsmålene de får så støtter jeg deg. I mine øyne må de først få muligheten til å svare for seg før man dømmer de.

Blir litt som komiske-Ali under Irak-krigen; de som spurte fikk svar, men svarene stod ikke akkurat til troende.

Helt enig. Trøsten her er at Almås grunder og styreleder sitter i akkurat samme båt som oss. Jeg kan heller ikke se for meg at nato og usa som har investert penger og tid i dette ikke vil fortsette å utforske dette. Derfor er patentene gull verdt.

1 Like

Absolutt. Kan tenkes at jeg blir sittende med et lite lodd i fremtiden, men det vil kun handle om et bet på at teknologien er for potent til at det bør kunne skli fullstendig ut i sanden. Hva Almås måtte ha av meninger underveis eller andre under hans regime kunne nesten ikke brydd meg mindre.

Jeg ser uansett på det som en fordel at det er en “extended presentation” neste uke, da vet vi (forlanger) at det ikke kun er tomt snakk som kommer.

Jeg håper Softox har kommet relativt langt i samtaler om partner og at de kanskje har holdt litt igjen og nå innser at de må gi litt ved dørene for å få alt endelig på plass. At det ikke blir optimalt for Softox har på dette nivået ikke så mye å si, kanskje det betyr at maks kurs (eksempelvis er 40% mindre til slutt), jeg bryr meg ikke så lenge ledelsen ordner opp, det man ikke helt uforskyldt har stelt i stand uhell til tross.

1 Like

Jeg tror mange tenker og føler som meg her nå, oppgitthet, mistet helt troen på ledelsen og prosjektet, nå er det spikeren i kista og det ser helt håpløst ut. Det er bare å kaste kortene, pengene er tapt. Og kursen tilsvarer jo mine tanker. Det er kanskje da man burde kjøpe, finnes vel ikke noe klarere tegn egentlig, men psykologisk så klarer jeg det ikke, lar heller de jeg allerede har stå der, får det gå som det går. Så blir det i worst case tilbakebetaling på skatten. Best case inn med penger og man kan fokusere på det fundamentale i teknologien og alle de ekstremt dyktige folkene som utvikler teknologien.

5 Likes

Det er vel bare en ting som eventuelt kan trylle kursen litt opp igjen å det er en snarlig godkjennelse av desinfeksjon i US (som skal være sent inn mener jeg), nå har har jeg vel ikke så veldig tro på at den kommer så klamrer meg ikke til den for å si det på den måten.

Har bare ett ønske å det er å fjerne Almås fra alt som har med ledelse å gjøre, kjenner jeg er bare forbannet på måten Softox er styrt/drevet på… best å ta en liten pause noen dager kjennes det ut som!

Ved flere anledninger da han har blitt spurt, så har Almås sagt at de holder nøye øye med den økonomiske situasjonen. Godt jobba. Det er totalslakt på styring, men så er det fortsatt mulighetene litt frem i tid da. Konkurs tror jeg er helt utenkelig. Altfor mange som har interesse av at de skal lykkes til at det skal skje, så lenge produktene virker. Det kommer nok penger på bordet, er ikke mange som er i pluss nå. Så får vi se på hvilken måte og hvordan vi skal klage på det etterpå. Forøvrig bare 1000% opp til 140 kr (som ville vært et varp hvis det finansielle hadde vært i orden). Sykt å tenke på.

2 Likes

Nei. Desinfeksjon og SIS har det største potensialet på sikt. SBE og SWIS er enklest og tryggest å få frem ift. SIS.

Selskapet burde regnet på compounding. Bygge stein for stein. Nå skjer alt på likt og da blir verdien for oss aksjonærer minst.

Desinfeksjonen større enn SWIS? Det kan jeg aldri tenke meg.

Desinfeksjonsmiddelet har i det store og hele eksakt samme egenskaper som alkoholholdig. Med noe attåt (norovirus) på en mer skånsom måte. Et fremskritt ja, men på langt nær like revolusjonerende som å kunne behandle kroniske sår uten å måtte lene seg på bruk av antibiotika. Med potensial til å kunne bidra i betydelig grad til å redusere bruken av antibiotika på verdensbasis. Og med en betydelig mer skånsom behandling, som vil koste en brøkdel av dagens.

Kort sagt; potensialet til SBE ligger lysår foran desinfeksjonsmiddelet. SWIS er vel noe midt i mellom. En signifikant oppgradering fra saltvannsoppløsninger. Og dermed potensial til å bli en markedsleder i segmentet.

1 Like

Kopier lokalt og lek deg:

https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/1vfOOvLFHBBQPdMSoKWO2M5ZD8MboYLzSx4ggOqEpXis/htmlview

1 Like

Jeg forstår at du ikke har helsearbeidere med håndeksem i familien. For noen er det sykt revolusjonerende. Husk også NMVOC / Hemsedal testen.

2 Likes

Problemet er at det likevel ikke tilfører tilstrekkelig nytt på bordet. Alkoholholdig er plagsomt for de som er plaget, men ikke mer enn at det knapt skaper skriverier. Da blir det litt som Betamax som tapte kampen mot VHS-kassetter. En bedre teknologi, men…

Kroniske sår og antibiotika resistente bakterier er derimot et gigaproblem som koster samfunnet enorme summer og ditto plager for svært mange. Og problemet vil bare øke i omfang etter hvert som antibiotikaresistens sprer om seg. Legg til at behandlingen vil være svært besparende og man snakker betydelige insentiver for å ta i bruk produktet globalt.

Hva tror du er mest relevant? Skånsomme hender vs stopp i bruk av antibiotika for å bekjempe antibiotika resistens?