Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Penger inn er mest relevant for øyeblikket. Strategien til nå er ikke bærekraftig.

1 Like

Safedes har jo solgt null og nada + er trukket fra markedet. Det er et marked som er jævlig vanskelig å komme gjennom på. Det er allerede bevist. For SBE for eks finnes det ikke noe alternativer.

1 Like

Og derfor kan SBE rettigheter lettere selges NÅ.

Det der er ekstremt deprimerende å lese. 100% oppgang til 28 kr :joy::joy:
Sykt at det har kommet til dette.

1 Like

Definitivt. SBE er det eneste som kan gi en betydelig sum her og nå, hvor man samtidig får beholde arvesølvet (SIS) med en sunn posisjonering for fremtiden.

Safedes er vel ikke trukket fra markedet? Ser barnehagen til min datter har begynt å bruke safedes nå nylig. De hadde kontrakt med et annet merke tidligere.

Gjør ikke saken bedre. Har ingen tro på at safeDes vil kunne bli en melkeku de neste 5 årene. Trengs i så tilfelle en partner av betydelig størrelse og påvirkningskraft.

Det var et spørsmål til Stamy, som sa den var trukket fra markedet.

1 Like

Og mitt poeng var at det like gjerne kunne vært trukket fra markedet. HINAS har man så vidt meg bekjent ikke hørt et pip om. Som i seg selv er ganske spesielt. Skulle være inngangsbilletten. Softox per i dag fremstår litt som en ekstremt talentfull fotballspiller som er i ferd med å ødelegge karrieren på et tidlig stadie pga alt for dårlige holdninger.

4 Likes

Hvorfor tenker jeg på George Best?! :sunglasses:

Jeg synes ikke de bør trekke desinfeksjon fra markedet, hvis de ikke taper betydelig med penger på det da. Men de trenger helt klart som du sier partner, og det har de vel sagt selv også mener jeg å huske. “Folk flest” driver jo knapt med desinfeksjon lengre har jeg inntrykk av, og de fleste dispensere i butikker etc. er tomme. Og kan dermed, som de til og med var inne på i “Alle mot alle” quiz programmet - føre til økt spredning av smitter, når alle forsøker å bruke de og de er tomme… :slightly_frowning_face:

Desinfeksjonsløsningene bør derfor være rettet mot helsevesen etc. Og for (noen av) oss her inne som er litt mer enn middels interesserte i det :cowboy_hat_face:

Hocl og Klor er et av veldigt få verktøy som kan brukes på arbeidsplasser der noro viruset er helt ustoppelig når det først har fått fotfeste.
Dette gjelder spesielt i barnehager.
I det militære, fregatter brakker ubåter. Helsevesenet, legekontoret, barnelegen, ombord i fly OSV. Brukes klor går spinningen vel opp i vinningen mtp sykefravær, referer her til hemsedalseksprimentet.
Bare tull at ikke safe og effektdes kan bli en god melkeku, men pga foretnings modellen til softox krever det en partner.

4 Likes

Hinas er vel bare en rammeavtale slik at sykehusene fremdeles må overbevises om å kjøpe det inn. Hjelper nok ikke på selgersliden at våre venner i MD er laget av det samme som de i Kemi.

2 Likes

Begynner å bli et stykke opp til opsjonene til ledelsen nå, kursen er rasert så jeg forventer at ledelse og stab begynner kjøpe aksjer, om de har noe som helst troen på dette, jeg driter i hvor mye de har fra før, her nede bør de hamstre. Om de ikke har innside informasjon selvfølgelig, men da er det bare å hamstre når informasjonen er ute.

Dag 3: Null bevegelser hos topp 50 foruten nettokjøp på 8k aksjer fra IKZ. Teigland solgte 17k av de 21k som ble kjøpt dagen før og stod for en vesentlig del av salgene.

5 Likes

Om det är bra eller dåligt vet jag inte att topp står och stampar. Hade hellre sett rörelse på topp 50. Men borde det inte vara intressant för dessa bagholders att köpa här nere ?

Kanskje de har innside, jeg forventer det, siden ledelsen ikke kjøper. De andre tror jeg tenker som jeg beskrev over, hvorfor selge, får jo uansett igjen på skatten, kursen er dasset. Men siden du er her, så kan vi jo like greit innrømme at du har fått rett i dine spådommer, Erpe. Foreløpig hvert fall, når det gjelder elendig styring av driften og legger det fundamentale i teknologien til side.
Men liker at det er småaksjonærer som har dumpet ned kursen og ikke en større tyngre selger.

2 Likes

Rec melder også de trenger penger men skriver jobber aktivt istedenfor jobber intenst. Tror Softox har mye å lære om hvordan en skal formulere seg til markedet.
Virker rett og slett som ledelsen i Softox ikke helt har tatt inn over seg profesjonaliteten som kreves når en er på børs.

2 Likes

De er nå kun på Euronext Growth så helt proffe er vel ikke forventet :grinning_face_with_smiling_eyes:

Voldsomt drama og kursras etter siste melding. Jeg skjønner ikke helt at det er så mye nytt eller overraskende her. Ja, vi hadde håpet på posivt nytt på et eller flere områder. Ja, vi vet de trenger penger. Men det er liksom ikke noe fundamentalt som er endret siste året sånn sett. Bare at ting tar (fortsatt) tid.

Edit: Jeg har fortsatt veldig troen på dette og sitter tungt. Men selvfølgelig litt irriterende å se at en kunne hatt endel lavere snitt.

4 Likes

Vil jo påstå det er litt nytt når selskapet går ut å sier de “intenst” leter etter penger for å opprettholde driften. Det er liksom ikke helt fryd og gammen da…

Noen som vet om det er lys på kontoret? Virker jo som ledelsen er totalt fraværende.

1 Like