Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

De jobber INTENST med å pante flasker, og jeg er INTEST lei av kursfallet. Håper virkelig småaksjonærene møter opp på fremleggelsen av q4 og stiller spørsmål med hva de driver med.

Det er så slett arbeid av ledelsen dette. De holder aksjonærar for narr.

Ledelsen har jo kommunisert at det kommer en presentasjon med spørsmålsrunde neste uke.

De bør virkelig ha en finansiering på plass innen presentasjonen neste uke.

Hvis du er redd for konsekvensene hvis det ikke skjer så bør du selge nå.

Selger ikke går heller ned med skuta

Da er det ikke vits å sutre her inne hvert fall.

1 Like

Men de har ikke kommet med dato enda, har de? Står bare uke 9?

Når man ikke solgte umiddelbart, for å bli ferdig med selskapet, så må man nesten kunne klare å vente tålmodig til neste uke og se hvilken redningsplan ledelsen har klart å koke i hop.

3 Likes

Hadde de hatt en plan, hadde de ikke sendt ut en børsmelding slik de gjorde. Tror ikke vi skal forvente så mye.

Det jeg tror vi kan forvente er en presentasjon av selskapet, pyntet til det ypperste, med påfølgende emisjon.

At vi nå nærmer oss 100mill i børsverdi er litt spennende. Teknologien er den samme, men man betaler 12-13øre per krone sammenlignet med høyeste omsetning våren 2020. Nå vet vi også veldig mye mer om teknologien.

Hadde ikke teknologien blitt verifisert av tredjeparter hadde jeg solgt for lenge si, men teknologien funker sålangt. Derfor er prisingen ganske spennende nå.

Jeg ligger klar i boka om det dumpes. :+1:

2 Likes

Av og til må man bare sutre litt, kjenner lysten til det selv!:sweat_smile: Vi er vel nesten alle her inne i samme båt; har satset og foreløbig gått på trynet så det synger etter. En sammenhengende kjede av skuffelser over flere år kan gi enhver litt sutretrang

1 Like

Enten tror man på løsning, da er kursen så inn i h…… billig her nå at den vil få en voldsom rekyl, da holder man eller kjøper. Eller så tror man på konkurs, da selger man om man er redd for konsekvensene av det. Konsekvensene er at de må legge ned og selge innholdet, jeg tror man får mer igjen uansett til denne kursen.

Håper virkelig ledelsen følger med på diverse forum så de får eit lite inntrykk av stemningen blant aksjonærene.

1 Like

Sjokkerende hvis resultatet blir at de har sørget for en styrt kurskollaps med påfølgende emisjon heller enn å legge alt til rette for en emisjon på forhånd og få den biffen i havn rett i etterkant av børsmeldingen. Da må man gi stående ovasjoner. Mer talentløs gjeng skal man lete lenge etter.

Har mest tro på konverteringslån på kort sikt og salg av sbe på lengre sikt.

Om utfallet blir annerledes er det helt topp.

Nå er ikke jeg veldig stødig på meldeplikt regler, men kan det hende at de etter beskjed/mistolkning rundt edf støtte havnet i en såpass stor likviditetsskvis at de er pålagt å melde? Og dermed ikke kunne satt en emisjon i gang?

1 Like

Jeg har gitt klart utrykk for va jeg mener om forvaltningen av selskapet i en mail til IR.

Fikk også tilbakemelding på den mailen etter relativt kort tid, så det er iallefall noen på kontoret :relaxed:

2 Likes

Likviditets skvisen kom ikke nå, de bør ha jobbet med dette lenge, grunnen til at de utsatte presesntasjonen er mest sannsynlig for å sluttføre dette før presentasjonen, tror jeg.

Mulig å dele svaret?

Det er også grunnen til at vi ikke ser noe kjøp salg av innsidere, tror jeg. De har innside informasjon. Hadde de vært konk, vil jeg tro de hadde pøst ut. De kan heller ikke kjøpe, har de troen på eget selskap så burde de kjøpt for harde møkka, men kan ikke. Kommer det løsning, bør dette bli fulgt opp av innsidekjøp.

Det er bare mindre småaksjonærer som selger.