Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Det korte svaret er at ledelsen jobber aktivt med en løsning, og at informasjon kommer så snart de er i mål.

Blir nok noe konvert lån, tror jeg. Hvorfor holde en presentasjon om det ikke var rimelig sikkert at de kom i mål.

Ser det sutres over ledelsen her inne og skjønner den delen. Men helt utrolig hvor naive småaksjonærene som kjemper for og underby hverandre her inne. De som ikke vil være med videre når vi fikk den kjiipe meldingen for en uke siden måtte da for **** selge kort tid etter. At de selger i rein desperasjon for 12 kr nå, de “bør” aldri kjøpe vanlige aksjer. Begynn i aksjefond eller sett pengene i banken !!!

6 Likes

Ledelsen fortjener tyn. Det de trenger av cash pga. dårlig styring, burde faktisk blitt forært selskapet av disse på en eller annen måte. Da hadde man tatt litt ansvar.

Alle har visst lenge at selskapet trenger finansiering, parter eller lignende!? Hvis ikke har du sovet i timen.

Ledelsen har vel ikke lov å selge om de sitter på informasjon uansett, både positive og negative. Uten å børsmelde så klart. Og samtlige av de ville kjørt kursen i 0 kr med det antall de sitter på.

Værste drama queens jeg har sett på lenge her inne! Ta dere en bolle…

Markedet er informert. Det kommer presentasjon neste uke.

Om dere var så uenige i den finansielle strategien her så kunne dere klaget for en måned siden, for et år siden, etc …?

For en gjeng :roll_eyes:

2 Likes

Det er jo det jeg sier, de kan ikke kjøpe eller selge om de sitter på innside nyheter. Og det er antagelig at de er i forhandliger om ny konvert.

Når det gjelder langsiktige løsninger, så har vi jo allerede fått et hint: “In line with our strategy, both wound care technology for human and animal health care and its disinfection technology, have, with the latest development, all reached a level of the development which opens for strategic partnership talks”, says Almås.

Det at de skiller ut softox wound og de skriver at salg av assets blir en måte for å få inn langsiktige midler er også noen hint.

At de mangler 25 mill skal ødelegge muligheten til å sluttføre de større forhandlingene har jeg lite troen på at de ikke får til. Da vil aksjonærene, de større, som heller ikke selger, hjelpe til med de 25 mill heller enn at de går konk og kanskje må selge for mye mindre.
For meg er dette åpenbart, men kan likevel ta feil, og du ser småaksjonærer som selger nå, det er psykologi, frykt og redsel for å miste pengene sine. Som regel skal man da kjøpe og de som selger taper.
De har for sterke partnere til at de skal gå konkurs for 25 mill.
Dette er hvert fall mine tanker.

3 Likes

Det har ikke noe å si om de kunne selge/kjøpe for de ville kjørt kursen ned i 0 uansett. Alt er og blir synsing. Forvent emisjon på lav kurs, en stor utvanning og noe annet bør vi eksisterende aksjonærer være jævlig glad for, så lenge det ikke innebærer konkurs.

Dette er biotech. Føler ikke den “regelen” gjelder her. Spør folket i BGBIO, Targo og PCIB hvordan det gikk med de som kjøpte der fordi andre tok tap. Det er de som har kjøpt som sitter igjen som taperne p.t.

Det som skjer nå, er vel en blanding av vettskremte småaksjonærer som selger og “muligens” noe shorting!!

Har du ikke troen på det bør du selvfølgelig selge. De hadde allerede kjørt emisjon om de skulle gjort det. De venter ikke 2 uker, senker kursen for så å kjøre dump emi til 25 mill. Men alt er seff synsing, de trenger penger så alt kan skje. Men det visste vi fra før, ble bare fremskyndet 3 mnd.

Jeg har troen jeg :slight_smile:

Nå er vi nede på EDF fundingen, om noen kjøper softox nå, så får de alt tilbake av Nato, med seg på kjøpet får de teknologien, sbe, sis, swis, funding av swis på kjøpet.

Det er nok naturlig at kursen går lengre ned når “vi” sitter her som foran klagemuren (med grunn) og det gjør nok at flere velger å kaste kortene. Er det smart? det tror ikke jeg når den først har falt så mye. Venter på Q så får man se hva som skjer, en ting er sikkert her kan det bli solid utvanning og 50 tallet er langt bak mange fjell vil jeg tro nå.

Er vel bare å avskrive som “tap” og komme tilbake om noen år…

Tja, om “alle” visste at vi hadde kritisk behov for cash er det merkelig at kursen er ned 50% etter siste melding. Eller?

"Continued pursuit of strategic solutions and partnerships
The new loan will give SoftOx time to deliver on previously announced target milestones over the next 6-9 months. The company has initiated a cost improvement plan to defer noncritical R&D activities, reduce future overhead and infrastructure expenditures and prioritize its ongoing development project. The Company continues to pursue different options to secure long term financing of the Company and is amongst other working on strategic solutions such as licensing out, sale of assets and future collaborating investments relating to the Company’s projects and assets. "

I følge selskapet selv skulle de klare seg i 6-9 måneder med lånet de fikk i forrige runde. Det var vel dette vi forholdt oss til?

Det er 6 mnd siden lånet, så ja alle burde visst at de trenger cash, ja ble fremskyndet med 3 mnd, men at de trengte cash burde alle visst.

2 Likes

Begynner å få rimelig dype kutt fra denne kniven :sweat_smile:🫣

EDIT: Foreløpig siste kjøp på 12.10 - snitt ca 14.75.

Forskjell på å ha behov for penger og intenst lete etter penger.

1 Like

Ja blir spennende å se hvor langt ned småaksjonærene klarer å prise porteføljen til softox. Vil tro den har noe verdi😅

La oss tenke worst case, konkurs, de må legge ned driften, de legger ut SIS på salg, tilbyr til 4-5 større. Hva tror dere de har fått for SIS as is?