Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

De trenger 25 mill og kursen har gått ned med 100 mill.

Hvis vi aksjonærer bare hadde vært disiplinerte ved en fortrinnsrett emisjon og spyttet inn 15% hadde vi tapt mindre.

Markedet fungerer virkelig ikke.

For å være Softox er det rimelig stort volum men er jo ikke omsatt aksjer for en mill engang. Viser at interessen for aksjen er tilnærmet nada i markedet.

Ja med tanke på hvor mange nervevrak og kannibaler det er i denne, så bør man veie sine ord nøye, det morsomme er at det kan gå svært raskt oppover også.

3 Likes

Har tenkt tanken selv, mange de som har solgt de siste dagene og siste halvåret, vil garantert følge aksjen med argus øyne. Kommer det en god nyhet så vil aksjen kunne gå opptil 100%. Som er ca det samme som Softox sto til når de var på “desperat” jakt etter penger for en uke siden.

2 Likes

Aksjemarkedet er en mekanisme for å overføre penger
fra de utålmodige til de tålmodige. :sunglasses:
Warren Buffett

9 Likes

Kommer til å bli et problem når kursen er 20 igjen og alle som har kjøpt mellom 12-19 skal selge seg ut. Mye til salgs, ingen kjøpere. Kursen presses ned igjen. På grunn av usikkerheten kjøper jeg kanskje mer hvis det finansielle ordnes på en bra måte.

Burde vel egentlig komme melding idag eller imorgen dersom man skal holde en utvidet presentasjon neste uke, endel dager før er vel normen.

Hvordan skal Nato få utviklet dette: European Defence Fund (EDF) project for military use (preparedness for chemical and biological attacks) om softox går under? Med den atom trusselen Russland driver med nå, så hadde jeg tenkt bare finn ut om dette fungerer og finn det ut kjapt. trygt å bruke er allerede bevist, så bare å dura på det. Dette er litt av grunnen til at jeg tror softox klarer å hente penger, har interessenter som trenger softox levende. Kanksje noen innenfor konsertiumet kan bidra med penger, som en rettet emisjon mot noen av de.

1 Like

Nå har jeg 7-sifret tap, men fortsetter og handle. Blir idioterklæring eller genierklæring i neste uke. :man_shrugging:

18 Likes

Alt annet enn saftig utvanning bør kunne gi ok gevinst til slutt. Spennende blir det okke som :crossed_fingers:

Legende :heart:
Håper det ordner seg tilslutt.

1 Like

Tja, til slutt så kan vel en saftig utvanning også gi god gevinst. Men å gå frem på denne måten for så og ta en saftig utvanning, rimer ikke.

1 Like

Tenker til slutt som når det kommer en ordning på plass. Men ja, har lite tro på at Geir Almås vil kunne forsvare sin andel om de går for å hente en betydelig sum med ditto utvanning. Eller bror Almås for den del. Rimer helt elendig på litt for mange måter.

Ja, sånn sett ja, da er jeg enig med deg. Blir hvert fall spennende å se hva som dukker opp. Mye drit som er priset inn her nå.

De trenger et fillebeløp på 25mnok, så trenger ikke bli kraftig utvanning. Legg på et par mill aksjer utestående så er det uansett peanuts får de partnere på plass og/eller langsiktige investore.
Topp10 ønsker ikke å bli mer utvannet enn nødvendig, hvis de ikke bidrar selv (i feks lånekonvertering)

3 Likes

Hvis de store aksjonærene skal bidra så må de få vite mere enn alle andre. I utg pkt skal all informasjon deles med alle. selv gutta med mye penger må jo være skeptisk slik ståa er nå, basert på den lille informasjonen som er kommer ut fra softox. Vil de være villig til å gamble på at ledelsen klarer å ta dette til markedet?

1 Like

Tidligere styreleder Lars Johan Frigstad solgte på dagens liste 26k av totalt 144k aksjer. Ellers lite nytt.

3 Likes

Amatøren som stod til stryk i jobben sin, skulle jo bare mangle om han klarte å selge på bunn også😂

Swis er forsinket, EDF første pengesum blir etterskuddsbetalt i stedet for up front.
Er det noe som tyder på de ikke klarer å ta det til markedet? Har ikke kommet noen ytterligere indikasjon på det den siste tiden utenom den ordinære risiko for biotekselskap.

1 Like