Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Tror NATO samarbeidet kan bli meget bra. Mange soldatar i Ukraina har brannskader og er det noe som er alfa og omega når det gjelder slike skader er det desinfeksjon og å holde ting sterilt.
Så NATO har absolutt interesse av at prosjektere går videre.

2 Likes

Å være aksjonær i Softox er god trening for psyken, men dårlig for økonomien.

Det er overraskende at ikke flere greier å styre impulsene sine bedre.
Hvis man har gjort en investering så må man forvalte verdien av den på best mulig måte.
Da hjelper det lite å spre eder og galle på et forum, hvor man påvirker andre og indirekte kan bidra til at ens egen verdi på investering synker.
Et godt tips kan være å skrive et innlegg hvor man syter og kjefter som bare det, men deretter sletter man det før det postes.
Måtte bare si det.

Vil også anbefale aksjonærer til å skrive saklig mail til IR på spørsmål dere ønsker belyst på presentasjonen.

Det som har skjedd har vært ekstremt skuffende og alle er i samme båt. Det er tungt å se store verdier man har forvitre. Man føler seg ikke nødvendigvis så smart da.

Jeg mener likevel beskrive kursfallet den siste uken som ekstremt.
Summen de skal hente er 25 millioner. Det kommer de til å få til. Noe annet mener jeg er utenkelig.

Det har virket som om flere har hatt en reell konkursfrykt. Jeg kan ikke garantere at det skjer. Men det vil være særdeles usannsynlig.

Det som skjer gjennomgående hver gang i selskapet er at topp 50 stort sett sitter i ro, mens småaksjonærene presser ned kursen slik at emisjoner/konvertible lån blir satt til de kapitalsterke på svært lave kurser. Det er rett og slett helt idiotisk.

Jeg vet ikke helt hva jeg håper på i forbindelse med avklaring før presentasjonen. Det jeg “ber” om, som kanskje ikke er så realistisk er at de lanserer en partner på desinfeksjonsbiten før presentasjonen. Det er det nærmeste de kommer med å ha et ess i ermet i mine øyne.

Nummer to er at de har tid til å avvente til etter presentasjonen med å sette emi/konverteringslån.

På presentasjonen må de enkelt og greit overbevise om hvor latterlig lav selskapsverdi er på nåværende tidspunkt, og forhåpentligvis greie å løfte kursen noe. Dette bør være mulig når vi er så konkurspriset som nå.

Jeg vet ikke hvor god tid de har, men jeg kunne godt tenkt meg en fortrinnsrettet emi hvor alle er likestilte, hvor garantister får noe ekstra rabatt.
Eventuelt en reparasjonsemisjon hvor man også blir relativt likestilt.
Så er det bare å akseptere at den fremtidige ROI (for mange) ikke vil være helt slik man “drømte” om. For andre kan det jo bli tidenes ROI når man kjøper på disse nivåene.

Så er det litt kjipt at vi kom i denne situasjonen pga EDF som virkelig er gullkalven. Pr nå, hadde vi kanskje kommet bedre ut av det med å ta det sivilt og fått en partner inn, slik som var meningen om ikke EDF gikk gjennom.

Tror Almås har mye å tygge på. Det er store verdier i familien som står i fare for å vannes kraftig ut.

13 Likes

Akkurat denne er svært relativt. De som selger mener gjerne de forvalter det etter beste evne på informasjonen de sitter på, mens vi som holder mener gjerne det samme, bare motsatt vei.

Jeg mente ikke ang salg kjøp. Men hvordan man takler motgang i forhold til kjefting og syting på forum. Hvis du eier noe, så er det relativt lite lurt å snakke ned verdien av eiendelen din, selv om du er frustrert. Og når vi ser på hvem som eier aksjen, og hvem som selger, så tror jeg at måten man snakker på gjør noe med verdien. Jeg respekterer at folk selger. Selv om det tidvis kan virke noe panisk.
Pr nå har de som solgt vært mye smartere enn meg i Softox.

6 Likes

Det er jo en viss fare for at dette blir et ekkokammer hvis man filtrerer bort negative / kritiske innlegg. Jeg mener det beste er en sunn balanse av innlegg som viser potensial vs risiko.

Tror det er viktig som investor å ikke låse seg i ett syn, men ta inn ny informasjon og synspunkter og oppdatere sine scenarioer basert på disse.

1 Like

Hei holmes. Konstruktiv kritikk er alltid bra. Ensidig negativitet hvor det ikke nødvendigvis er substans i negativiteten, er kanskje ikke så konstruktivt. Og spesielt ikke i en slik fase som vi er i nå.
Tror ikke så mange her er interessert i et ekkokammer.

Som sagt tror jeg en balanse er et godt utgangspunkt, gjerne med overvekt av innlegg som viser potensialet, men samtidig tror jeg kritiske innlegg som viser på risiko er ekstremt viktig for et velfungerende forum som hjelper deltagere å gjøre gode valg. Positive og negative innlegg bør ha samme krav på substans.

3 Likes

Min kritikk går først og fremst mot en klønete skrevet børsmelding. Når de bruker ordet INSTENST så sørger de ene og alene for at kursen barberes noen ekstra kroner. Det var ikke ukjent at softox hadde lite midler. Ledelsen har selv skapt dette raser i aksjekursen gjennom dårlige ordvalg. Børsmeldingen skaper bare usikkerhet da de heller ikke beskriver hvilke alternativer de vurderer. I tillegg sier de ikke noe om hva de manglet i innsendelse av swis til fda. Tillit bygges i millimeter men rives i meter. God helg

10 Likes

Er priset inn så mye negativitet og usikkerhet her nå at tipper kursen vil stige bare vi får en invitasjon til presentasjon neste uke, phew, de skal holde presentasjon😅

1 Like

Enig, tror mange småaksjonærer lot følelsene ta over å bare kastet ut. Samme faen hva de fikk.

Time will tell :beers:

1 Like

Løsning for å gjenreise litt tillit og tro på hva man driver med: Lån som ikke ikke kan konverteres til aksjer, og det skal kun betales tilbake når Softox går med et visst overskudd. Lånet er rentefritt, det skal kun inflasjonjusteres. Det burde være av interesse for de største aksjonærene.

1 Like

Hvis dem da ikke selger ut noe av selskapet eller noe i den duren.

1 Like

Nå vet jeg ikke om det er lov, men hvis de må ha en rente, så ihvertfall så lav som mulig.

1 Like

Vem lånar ut gratis utan ränta ? I dagens situation

1 Like

Folk som har interesse av at selskapet skal levere på sikt og har ståltro på at ting blir bra og som har tillit til selskapet og dets ledelse. Uansett: inflasjonjusteres, eller hvis man må sette en rente, så lav som mulig.
Vil man virkelig ha forandring, så må man ta i litt.

Aksjonærer som kompenseres med avslag i konverteringsaksjene?

1 Like

Er helt enig om det du sier om børsmeldingen.
Det er også dette som gjør at jeg håper/ber om at de har noe de kan dra opp av hatten til presentasjonen. For hvis de ikke har det, er det veldig lite klokt å formulere seg slik i en melding for så avvente med kapitalinnhenting.
Alle med et snev av forståelse skjønte hva som ville skje etter meldingen.

Dog må jeg si at jeg ikke tenkte fallet skulle bli så dypt.

2 Likes

Dette må vel være tidenes overreaksjon. Burde ikke komme som noen overraskelse at de trenger penger. Skulle jo tro det var melding om at produktene var kreftfremkallende eller tilsvarende som ble meldt. Sist emisjon var fulltegnet på et blunk på 50 kr. Kan ikke forstå at patenter og produkter har blitt noe mindre verdt etter det. Blir overrasket negativt om ikke pengene det er snakk om nå kommer på bordet ganske raskt. Men jeg er enig i at som grundere har selskapet gjort mye feil. Har tenkt alt for kortsiktig gang på gang. Får bare håpe at de har lært noe av dette nå. For oss som fortsatt har trua har de virkelig klart sette tålmodigheten på prøve. Mulig jeg er gal, men snitta ned på 12 og sitter til the end. Enten blir det mindre til arvingene eller så blir det mer. Time will show😅

8 Likes

Fæle greier, men vi har vel sett verre… Eller hva @Teiner ? :wink:


Andre biotekselskaper har begynt å selge møblene sine for å skaffe kapital.

1 Like