Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

50% på partneravtale SIS virker forsiktig! :wink:

Personlig tror jeg vi kommer nærmere årsskiftet før en evt partneravtale på SIS… men, any time will do!

3 Likes

Tipper de fleste her inne er ute allerede ved 20% i påvente av en lavere inngang :slight_smile:

2 Likes

Har blitt sakt før. men den lave inngangen blir fort veldig fort høy. Nå over ferien vil ting begynne og skje plutselig

Det er mulig jeg har misforstått dataarket. Om LD50 er satt i forhold til ren eddiksyre osv. så må man gange det med 200 altså 200 glass safedes… er det noen som forstår dataarket bedre enn meg? er LD50 angitt i forhold til 100% konsentrasjon eller aktuell konsentrasjon?

Hadde vært fint med en stigning vi har sett i Nano, targovax og pcib de siste dagene.




Jeg synes ikke man skal være misunnelig på aksjonærene i NANOV, TRVX og PCIB :sweat_smile:

Har vært litt inn og ut av SOFTX, men er inne igjen nå. Etter støtten fra Forsvaret ble risikoen betydelig mindre og det er mye potensielle positive nyheter i tiden fremover hvor det kan bli veldig dyrt å stå på sidelinjen.
Er jo nesten ikke aksjer som omsettes. Så denne tror jeg går noe voldsomt når det først kommer nyheter med positivt fortegn.

11 Likes

Hadde en god halv million i pluss på toppen der, da var det moro å logge inn å se…(mimrer).

1 Like

Bare en liten piss i havet det

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Husker jeg drev å hoppet rundt som en forvilla kanin for en del år tilbake. Skulle være med på alt og hoppet inn over alt som steg utallige ganger i løpet av en dag, tjente noe på noen og tapte på andre. Ble mye kurtasje og det jeg ikke tenkte på med mine rundt 100k som var ofte opp i kjøp/salg på en 2-3 mill i løpet av dagen, var “renten” jeg også måtte betale i tillegg før oppgjøret var på konto 2-3 dager etter handelen. Skjønte ikke det pøkk hvorfor tallene på kontoen ikke stemte ut fra kjøp/salg, helt til det gikk opp for med det med “renten” man måtte betale for de pengene man “ikke har” før oppgjørsdato. Summen var i alle fall realt tap og en lærdom på at trading passer ikke meg… :slight_smile:

3 Likes

Det er bare å akseptere at markedet består av alle typer kjøpere og selgere, ikke noe galt i å trade på minuttsbasis om det er det folk vil!:slight_smile:

1 Like

Man betaler kun rente for penger om du flytter de bort fra ASK/annen aksjekonto? :slight_smile:
Kurtasjen er absolutt verdt å holde øye med - spesielt hvis man trader lave summer

Har man eksempel 100k og kjøp/salg for 2 mill på en dag er man skikkelig på underskudd. Men handler man eks. for 10k og 10 handler er man innenfor det man har. Så med mitt eksempel fra den gangen lå jeg å betalte høy rente over lengre tid før jeg forsto hva som skjedde. jeg betalte i alle fall mye i “renter” den gangen, så ble det også kjøpt og solgt en del så summen i løpet av en uke ble ganske bra.

  • NB! Selger du aksjer og kjøper fond for pengene samme dag eller dagen etter, vil du kunne bli belastet renter hvis handelsdato for fondskjøpet blir før oppgjørsdagen for aksjesalget.

*Du blir belastet med nominell lånerente (6,14 % hvis det ikke er knyttet belåningsavtale til kontoen)

3 Likes

Stille fra selskapet.
Har noen tanker om hvorfor Q2 er så sent som 31. august, hele 2 måneder etter 2. kvartal er over.
Nå er norske selskaper generelt sene med å komme med kvartalspresentasjoner, men 2 måneder synes unødvendig når store multinasjonale selskaper bare bruker et par uker med å presentere resultatene.

1 Like

Takk, hyggelig med mennesker som tar til seg lærdom :smiling_face_with_three_hearts:

(post deleted by author)

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Bare bra med litt liv her, spesielt siden svensken svikter :joy: Men han følger godt med, kanskje han skal på Arendalsuka også…

Det minner meg på at Kemi er svenske og at “sommaren er kort” som det heter.

Vart blir ni av jävlar?

3 Likes
3 Likes