Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Tror det er flere som er livredd de ikke får tak i cash ja, noe også kursen viser. Så får de tak i cash og overlever tror jeg vi får en rekyl.

Jeg antar at de har en viss peiling på hva de skal presentere på onsdag, hvis ikke blir det noen spennende døgn for de som skal stå på den scenen? Det kan jo være at de tenker (med rette) at de skal oppdatere markedet enten de har en løsning eller ei, så de MÅ ikke ha peiling, men…

Selskapet kommer ikke til å presentere noe nytt/kursdrivende på onsdag. Det må børsmeldes så snart selskapet vet det. Så med mindre de børsmelder noe før onsdag kommer det lite nytt. I tillegg vil de svare på spørsmål på q&a delen:

1 Like

Tror nok de kommer til å snakke litt rundt finanserings situasjonen, som ikke er børsensitivt i den for stand, men er det likevel gitt dagens situasjon. Er dere konk? Nei ikke i nærheten, vi har flere valgmuligheter? Eller vi prøver desperat å finne muligheter,. Etc etc. Kommer mange oppklaringer på presentasjonen tror jeg.

2 Likes

Nå har det vært skrevet side opp og ned om disse resistente bakteriene og det vil bli ett kjempeproblem frem i tid. Så har vi Softox som har ett kjempeprodukt der alle data viser akkurat dette og det har vært snakket om partner nå i minst par år på disse produktene. Så hvor FAEN er det det stopper opp??

4 Likes

Det er avsatt 2 timer til en omfattende gjennomgang.
Tror det blir bra :+1:!

5 Likes

Hjelper ikke med verdens beste produkter når selskapet ikke klarer å formidle det og ta det videre til markedet.

Nei, det skal sannelig være visst og det er kursen det beste beviset for. Men nå handler alt om cash, klarer de å få det inn eller ikke. Du virker litt nervøs for at det skal bulles litt på presentasjonen, at de har kontroll og at det kommer en tålelig løsning som vil sette fart på kursen. Har du solgt? I såfall har jeg full forståelse for det. Er vel bare vi tullinger som sitter igjen i denne nå😂 pluss topp 50 da:)

1 Like

Nei jeg har ikke solgt, er bare forbannet. For jeg forstår virkelig ikke hvordan det er mulig med slike data som de har og når de i tillegg har EXCITE i ryggen. En mulighet er at de har priset seg helt ut i forhold til hva en partner er villig til å betale…

https://www.exciteinternational.com/site/international-scientific-collaboration-isc

2 Likes

Det var et svar til pølsa

Nå er det ikke Softox sin strategi å bringe et eneste produkt til markedet på egen hånd. Alt skal skje via partneravtaler eller salg av rettigheter noe som tar tid.
Å fremforhandle en partneravtale tar fort ett år.

2 Likes

Er det noe som tilsier i at de er i forhandlinger?

Vi får nok mange svar på onsdag, er bare å smøre seg med tålmodighet. De har vært i samtaler over lengre tid. At de ikke får solgt SBE som har gått gjennom fase 1 med knall resultater og som det Amerikanske forsvaret dekker 50% av fase 2, har jeg ingen tro på. Men de må nok kjøpe seg tid og få inn penger kortsiktig. At det ikke er noen andre enn NATO som har interesse for SIS, som har 100 mill i backing fra European defence fund, kan jeg ikke skjønne. De har validering at dette er noe, ikke fake, fra Nato og høyt anerkjente forskere. EDF avtalen forsvarer mcap alene. Så at ingen ser verdi i det, ville vært oppsiktsvekkende. Så får vi se da, hva som dukker opp.

1 Like

Ja, med det bakteppet burde man jo få til en knallgod løsning! :slight_smile:

Da ordner det seg nok på en veldig god måte. Hvis ikke må det være noe som virkelig skurrer??

Problemet til softox er tiden, de må ha penger raskt, altså dårlige forhandlingskort, derfor er det rart de ikke har skaffet finansiering tidligere, selv med EDF fundingen som ble endret. At de ikke har kjørt emisjon tidligere, tilsier jo at de har noe på gang og at den funding utbetalingen ble endret gjorde at de plutselig fikk det travelt. Vi får se, penger får de inn, det er jeg sikker på. Dealen de får og hvilken løsning, det blir interessant.

3 Likes

Hva om de ikke har noe på gang og har ventet på at noe skal dukke opp forgjeves? Det er vel ikke et usannsynlig alternativt scenario?

1 Like

Da blir det emisjon med kraftig rabatt eller en konvertibel. Ikke konkurs, har ingen troa på.

1 Like

Altså, at ledelsen og største eierne prøver å styre selskapet med rennefart i grøfta? Høres merkelig ut :slight_smile:

Almås slipper vel ikke inn norske investorer med stor rabatt når han sier at markedsanalysene “isn’t even worth the paper it is written on”

Når sa han det?:upside_down_face::see_no_evil:🫶

1 Like