Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

^THIS! Det er så sykt det…

Var vel ikke sagt fra noen at presentasjonen skulle omhandle finansiering!?
Tenkte som det var at presentasjonen skulle rede grunnen for en finansieringsløsning. Men med en så dårlig gjennomførelse kan man spekulere på hva de tenker på hjemme hos Almås? Er dette bare et spill for å overta et usedvanlig innholdsrikt selskap med et enormt potensiale til en billig penge?

Sliter med å forstå hvorfor i all verden denne presentasjonen har vært utsatt.

Må nevne at jeg er helt blåst bak i kontorstolen av hvor dårlig selskapet opptrer.

Håper noen byr 2-300 mill for selskapet så vi kan gå videre.

3 Likes

Et mulig utfall
1 selskapet har tatt lån (og tar et nytt lån) hos Almås etc med dekning i patentene/teknologien.
2 selskapet klarer ikke å skaffe ny kaptital og dermed overtar Almås etc patentene/teknologien hvis det slås konkurs.
3 ny ceo (harstad) er utnevnt slik at han må ta støyten og forklare hva som er skjedd/skjer, og ikke almås. Almås skal jo bare skaffe kapital - noe han ikke klarer (jobber egentlig for).
Blir spennende å lese betingelsene for et evt nytt lån. Og hvilken gjeld (20mill) er det som skal betales ut?

1 Like

Enig, men håper noen byr 100 ganger mer om noen år, så kan vi gå videre :+1:!

Det siste spørsmålet er særdeles interessant. Hva tenker folk hvis gjelden som velges å betale ned ikke er gjeld til brødrene Almås? Da har de vel sikret seg enerett på patentene?

5 Likes

Det er nok plan A vil jeg tro.

Jeg bare skjønner ikke hvem de tror skal stille penger til alt dette når dette er såpass sannsynlig. Og hva skjer så etter de neste 5-6 månedene? Det er jo dette folk ville ha svar på i dag. Hvor dum tror Almås vi er egentlig?

Company shall repay to each lender that lender’s amount of loan outstanding (not converted into Shares) in full on the Maturity Date, the 15th of January 2024, together with all accrued but unpaid interest, costs, and expenses.

  1. A lender may at any time up to the Maturity Date convert each lender’s loan amount in full (the “Conversion Amount”) into new shares at the applicable Conversion Price.

  2. The Conversion Price shall be NOK 22.5, which is about equal to the WVAP in the five-day period up to and including 7th of October, 2022.

Dvs at de må klare å slå seg konkurs innen 15 januar. Samstemmer med det nye lånet som vil dekke kostnader ut året. Hvis ikke vil lånet konverteres til aksjer med kurs 22,5. tapsprosjekt for Almås. Her lukter det mange oppsigelser i selskapet fremover for kutte kostnader. 20 mill skal dekke kostnader ut året.

presentation, due to
take place on March 8, 2023, has been postponed. The Board of Directors and the
management are considering different financing solutions and this process will
be further addressed during the presentation

2 Likes

Det hadde vært fint, men det er mange år frem i tid. Kjenner jeg ble litt ferdig med hele gjengen etter idag.

1 Like

Er det ikke bare å kjøre en emisjon mot eksisterende aksjonærer uten noe særlig rabatt? Om aksjonærene er villig til å sponse selskapet videre så blir det drift. Visst ikke får de henvende seg andre plasser. Det er tydeligvis svært vanskelig om dagen.jrg styrer unna emisjons selskaper. Det blir bare rot hver gang.

Jo men hvis Almås og co er best tjent med å slå selskapet konkurs (overtar patentene), hvorfor skal de da kjøre emisjon. De kan jo bare si at de har prøvd å kjøre en emisjon men ikke klart det. Almås har trådd ned som ceo for å jobbe med økonomien og det lar han kanskje ikke ceo få innsyn i. Bingo: låntagerne overtar alt.

Det tviler jeg på er en taktikk. Det høres jo helst sinnsykt ut.

Helt sinnsykt er det. Utenkelig er det ikke. Men når jeg så dagens forsøkt på presentasjon og deres respektløse behandling av aksjonærene så utelukker jeg ikke at det kan skje. Dessverre

1 Like

QnA SoftOx Solutions AS Q4 2022 Q&A session?

2 Likes

20 millioner skal dekke kostnader i 6mndr ikke ut året som er 9mndr?

SoftOx Solutions AS: Fourth quarter presentation recording available

Når de har fått godkjent desinfeksjonen og driter i å søke i flere land enn Sverige og Norge (Enda Tyskland ble nevnt mange ganger og de har Coopmed som skulle selge i EU) så må man nesten spørre seg om du har truffet spikeren på hode der…

1 Like

Godkjenning av swis mot fda er satt på vent. Desinfeksjon prioriteres ikke. De må ha en langsiktig investor før de går videre med noe som helst. Alt har stoppet opp og veien frem er lang. God natt

1 Like