Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Almås såg sliten ut under Q/A. Tar nok på dette.

Sitter han i tillegg her og leser kritikk blir det nok ikke bedre :sweat_smile:

3 Likes

Med noen flere større land på desinfeksjonen så skulle man tro det ville blitt noe salg når man ser hva som legges ut på anbudsdatabasen og hvor ofte det legges ut om desinfeksjon, så anbud ville de fått. Her prioriteres det ikke å få inn inntekter overhode, så det minner mer og mer om vannstyring av noe som kunne blitt noe. Teknologien har kommet i helt feil hender…

Skjønner ikke helt at ikke mye av det som kom frem i spørsmålsrunden burde være meldt for lengst. Ikke sett presentasjonen enda og sett om alt var nevnt der. Men noe av det må de jo ha tatt en beslutning om for lenge siden.

1 Like

Han kan bare se i sakte film at livsverket hans sakte men sikkert frontkolliderer med virkeligheten.

1 Like

Nettopp. Hvis de betaler ned gjelden til de andre er alle patentene sikret i lånet til Almås, og han har eneretten. Det nye Lånet må vel godkjennes av en ekstraordinær generalforsamling, samt bruken av 20 mill.

Slu plan, burde vært som egen episode i EXIT. :slight_smile:

Det er jo Almås som er opphavet til en av hovedrollene i exit :wink::joy:

Du har skrevet Exit feil, skrives dum og dummere.

Selv om desinfeksjon har vært tungsolgt er jeg overrasket over at de helt dropper å forsøke å nå ut til nye markeder nå når de omsider har fått godkjenningen som skal til. Kan det være så umulig å få en partner til å forsøke på dette?
Begynner jo å lure på om det bare er vi her inne og noen få til som synes produktet er genialt :flushed:

Helt enig, samme med WHO og POPS som Softox er en del av å de hadde håp om anbefaling derifra når det var godkjent. Samtidlig øker vel prisen de eventuelt kan selge for jo flere godkjenninger/land de har også, så synes det er veldig merkelig vurdering at de ikke bare søker i all mass å selger. Det som er tungsolgt her behøver ikke å være det samme i eks. Spania. En kostnad med søknad til de største EU landene burde vært overkommelig…

Så konklusjonen er at det eneste vi har å glede oss til de neste 6mnd er en partneravtale på Sår eller SIS? Resten av selskapet er lagt dødt.

Sliter litt med å tro på at det kommer en emisjon på f.eks 5 kroner, da dobles antall aksjer.
Tviler på Almåsene sitter med så store summer at de kan være med noe særlig, eller i det heletatt ønsker det mtp usikkerheten fremover. Så da blir det i så fall en kraftig utvanning av gründerne også.

Mitt bet er at de låner de pengene, fra en eller annen instans. Det vil være veldig fordelaktig for oss her inne slik jeg ser det.

Om de kunne lånt av noen, en instans eller andre, hadde de ikke da allerede gjort det?

2 Likes

Beklager men, Hvem vil egentlig gå inn i en emisjon når/hvis tanken er drift i noen måneder i påvente av “noen” skal inn som partner som de har hatt kontakt med og snakket om i lengre tid? Hvorfor skal det komme partner om 6 måneder og ikke nå om utvikling av sårproduktene, her falt jeg av tankegangen.

1 Like

Det samme kan du jo si om emisjon, hvorfor i ALL verden gruse kursen først, for så og sette en emi. For meg virker det da som at de har andre planer. :man_shrugging:

Det tenkte jeg også, nå tenker de prøver å få til en emisjon. De sa vel det var det de prøvde å få til også?

Grunnen til at dette tar tid tror jeg er for at Almås virkelig ikke ønsker 10 millioner nye aksjer for å finansiere dette selskapet i usle 6 måneder. SKULLE de få til en partneravtale som bærer frem disse unike produktene helt til mål nå i løpet av det neste halve året vil jo kursen stige noe hinsides. Da vil det være en gedigen tragedie å doble antall aksjer nå.

2 Likes

Kanskje en partneravtale faktisk er nærmere en vi tror, de har tross alt jobbet med «major players» i lang tid. Hadde det vært mitt selskap og jeg var overbevist om at en stor avtale er like om hjørnet hadde jeg horet til meg de pengene fremfor å vannet meg selv så voldsomt ut.

2 Likes

Ja, men sa de ikke senest i dag at de skulle ha inn 40 mill kortsiktig og at de jobber med investorer gamle og nye, og da blir det vel emisjon? Også jobber de med en lengre løsning, partner. Men enig, høres rart ut og utvanne veldig rett før de forhåpentligvis har en partner.

1 Like

De har ikke noe valg, lønninger og leverandører må betales.

14.10.2021(!) lånte de penger til drift for første gang. Etter det har vi trodd at de har andre planer, spesielt siden de så vidt henta penger i emisjonen etterpå (nok til drift i to kvartaler). Det er bare nok et tegn på at selskapet ikke skjønner markedet de selv opererer i, hvis de bommer på sånne ting med nesten 18 måneder. Eventuelt er det bare det at de ikke har jobba “intenst” med det…

Hvis de satt med garantister for en emisjon før det fallet på 40%, så må de nok begynne på nytt. Med den fadesen av en presentasjon i dag, hvor de ikke engang gidder å sette av 1 time til live presentasjon for markedet har vel heller ikke økt tilliten.

3 Likes

Usikker, jeg så bare den ultrakorte skurrete versjonen av presentasjonen. Det jeg fikk med meg var at de jobbet med å «hente» 40m, men at det tok tid pga dette med bankkollapsene rundt om?

Håper uansett at jeg har litt rett for en gangs skyld, før jeg må krype til korset og innse at jeg har tapt halvannen million :skull:

1 Like