Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Emisjoner og lån er alltid muligheter. Utfordringen er nok heller å få betingelser som han Almås-karakteren godtar…

Men det er klart, timingen på desperat kapitalinnhenting er jo århundrets dårligste! :sweat_smile:

Edit: Men når dette er sagt, om de skulle klare å snu dette rundt, så har det potensiale til å bli en rimelig episk turn around!

1 Like

Almås kjører kursen ned. Deretter kjører de en emisjon mot utvalgte (les de største) på feks kurs 3kr. De utvalgte er Almås og co. Alle de blir vannet ut utenom almås&co som etter emisjonen eier enda mere. De dropper rep emisjon. Dette stemmes over på ekstraordinær generalforsamling og de store (Almås og co) eier mest og det går igjennom. Sliter dere fremdeles med å se hva Almås prøver på?
Edit: det er Harstad som leder selskapet. Hva han har tenkt når Almås lokket han inn må gudene vite. Kanskje på tide å fronte Harstad med hva som skjer og ikke skyte bare på Almås.


Skjermbilde 2023-03-24 122644

3 Likes

Det du insinuerer her gir jo ingen mening what so ever…

Begynner å lure litt på kunnskapsnivået til enkelte her.

Hvorfor tok Ålmas selskapet på børs i utgangspunktet liksom…?

Sier ikke at noen her vet mer enn andre om hva som kommer til å skje, men det som er helt sikkert er at mye har endret seg her siden selskapet kom på “børs” (Growth). Mye har endret seg bare siden i høst, og nå er det jo helt tydelig en kamp for å overleve.

1 Like

Hva har endret seg siden i høst? Annet enn at kasse er tømt?

Du svarte deg selv der :wink: Kassen er tømt.

1 Like

Jo, men det er jo ikke noe nytt. Dette visste jo alle kom til å skje. Eller ble du overrasket?

Det som har endret seg er villigheten til å kjøre kassa fullstendig tom i et børsklima som er nådeløst og en påfølgende kommunikasjonsstrategi så spinnvill at 1+1 tilsier ugler i mosen.

3 Likes

Ja, det vil vel ikke være en overdrivelse å si at jeg er overrasket over at selskapets ledelse ikke har utvist større evner enn de har gjort så langt i denne sagaen.

Samtidig har jeg i flere år vært så skeptisk til ledelsen at jeg har holdt meg langt unna aksjen, så på den måten kan jeg jo si at det ikke kom som et sjokk.

Men å påstå at alle visste at dette kom til å skje, blir jo tidenes backtrade, så den får du selv stå for. Jeg vil jo f.eks. tro at alle de som kjøpte Soft-Ox til 35-38kr i november 2022, ikke så for seg at dette kunne skje. Så tror ikke alle visste dette, nei. :wink:

2 Likes

Altså ikke noe fundamentalt. Strategi og ledelse kan endres. Værre om teknologien ikke hadde holdt mål.

Ser at det er omsetning her nede, tar jeg som et positivt tegn :slight_smile:

OMFG! Selskapet har mcap på 50 mill kr, Softox trenger 40 mill for å holde hodet over vannet i 6 måneder og du trøster deg med at teknologien holder mål?

1 Like

Alle visste de trengte penger. Men ja, helt enig, ingen kunne vel drømme om hvor elendig måte dette har foregått på…

Ja, det er jo derfor vi alle sitter her, deg inkludert :wink:

Nahh… en enkeltpost dumpet i november kursen fra kr 35 til kr 31, hvor jeg satset på en kjapp trade. Funket dårlig og ble til slutt sittende igjen med en minipost. Derfor sitter jeg her. Med et par dagslønner i potten. Min tiltro til selskapet har vært på et bunnivå siden høsten 2021. Hvor den finansielle biten har trumfet det fundamentale og gjort Softox uspiselig sett med lange briller.

1 Like

Finner ikke det svenske sikkerhetsdatabladet over Safedes, kanskje vår gode venn @erpe80 har det?

1 Like

Denne du søker?

Nei, det svenske jeg ønsker å se igjen. Har søkt etter det en god stund men finner det bare ikke igjen.

Dessverre Pølsa :slight_smile:

Helt i orden Erpe:) Jeg fant det jeg har søkt etter og det var Effectdes jeg hadde sett på.

Når de sier stabilt og det står opp til 60% av edikksyren brytes ned etter 28 dager, er det da så stabilt som de hevder? Eller har jeg misforstått dette :slight_smile: