Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Det er tall fra en test på bionedbrytbarhet av eddiksyre tilsatt bakterier og gjødselstoffer i en lukket flaske.

2 Likes

Det gir mening når det betyr at Almås og co sin eierandel i selskapet øker betraktelig. De får ca 10 mill flere aksjer.
Hvis det allerede er en «done deal» med noen at salg av swis ol for feks 2 milliarder så vil deres andel av dette øke betraktelig.
Meget konspiratorisk, men med dagens ledelse langt fra umulig. De sender ut børsmeldinger for å presse kursen ned og emisjonskursen settes til snittet av siste 10-14 dager. Så hvis kursen vaker rundt 5 kr så kommer vel emisjonen om 2 uker. Emisjonen på 40 mill tar almås og co på egenhånd.

SoftOx Solutions board member resigns

Rottene rømmer skipet?

1 Like

Er vel ikke noe godt tegn dette heller. Tyder på at det har vært konflikt i styret vil vel jeg si.

1 Like

Kommer med andre ord en “løsning” Kari ikke kan leve med.

4 Likes

Kari Myren vil ikke (fortsette å) være ansvarlig for styrets handlinger og unnlatelser.

Blir det konkurs?

2 Likes

Rottene frykter jeg er igjen.

7 Likes

Kan tolkes slik ja.

1 Like

De alternative løsningene har jeg beskrevet:
1 konkurs - lånegiverne overtar patentene.
2 kursen presses ned med meningsløse børsmeldinger - emisjon der Almås &co spytter inn 40 mill til kurs 2-4 kr - Almås & co eier da mesteparten - de har allerede en god deal på hånden for swis etc. vi sitter igjen med småsmuler. :thinking:

Disse har sluttet som perler på snor:

Melvin Teigen styreleder
Kari Myren styremedlem
Glenn Gundersen medisinsk direktør
Kristine Rød CFO

Ja, det lukter mer og mer dritt. Og snart så blir dritten synlig i tillegg.

Nr1 tror jeg vi kan utelukke, da blir vel ikke så stor kake på Almåsgutta.
Nr2. så betaler de ut resterende lån å har hele pantet selv, så kommer konkursen litt senere?

På nr2 har Almås allerede en «done deal» med noen om å selge teknologien/swis/selskapet til noen for noen hundre mill. Muligens ingen andre i selskapet kjenner til dette - han er vel selskapets diktator. Når han får pompet opp sin eierandel gjennom en emisjon kommer han mye bedre ut av det. Dette samstemmer med latterlige børsmeldingene om pengeproblemer.

Ja, ja, da blir det i det minste et greit tapsfradrag på skatten for 2023.

2 Likes

Note to self: Selg når du har en pen gevinst, ikke tro at bønnestengelen vokser inn i himmelen.

6 Likes

At Almås legger opp til en gullavtale for seg selv, og kaster alle oss andre under bussen kan umulig være lovlig. Blir noen ekstremt spennende dager fremover…. :hot_face:

1 Like

Virker mer å mer som om det var en slagplan at Almås gikk til styrelederjobben…

3 Likes

Fullt lovlig det så lenge styret er enige om emisjonen. Og hvem leder styret? Og hvem trakk seg nettopp? Og vi kan jo spekulere i hvorfor hun trakk seg?

Blir ikke overrasket om du har rett. Da ikke kursen har gått av seg selv, så var dette en “god” plan nummer 2. Hva f… skulle dattera selge aksjer for?

1 Like