Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

For mitt vedkommende må kursen gjerne holde seg rundt 35,- eller lavere, slik at jeg får kjøpt enda flere aksjer frem til desinfeksjonen dems blir godkjent for salg :grin:

Har de nevnt noe om forventet behandlingstid fra Kemi? Var vel i utgangspunktet snakk om et halvt års forsinkelser.

Aksjekursen kommer til å lide helt til det kommer penger på bordet. Føles ille ut å kjøpe den eneste aksjen som ikke har steget på to år nå. Fuck as

Lite spennende på dagens presentasjon?

Takeaway for min del er at deltagelsen og presentasjonen på en medical conference nylig gav endel traction. De mener selv det er litt tidlig å prate med noen men de (“the industry”) ville prate og vi (SoftOx) “are talking to them”. Ellers lite nytt og ukjent - den samme følelsen av vekkelsesmøte som før (evt. at man tar seg i å lytte til Geir som han er familiens litt plasskrevende og buldrende onkel) :rofl:

6 Likes

Biotek i et nøtteskall det :wink:

Det er så tragisk at selskapet ikke sendte ut en godt formulert børsmelding om det veldig viktige patentet jeg skrev at de fikk innvilget før sommeren, fremfor at vi skulle få det klønete muntlig formulert nå i dag:

“We got a new patent this summer in the US - a patent actually on biofilm - That was quite cool I would say. I remember three years ago, one of the big players in the disinfectant market told us: You can apply for a patent in biofilm, but forget it, you will never get it, it’s impossible. I … we got it. It is possible. You just have to have the proof that you are unique.”

Presentert på denne måten har det tilnærmet NULL impact!

Uten patenter er selskapet ikke verdt en krone, og dette var sannsynligvis det nest viktigste patentet de noen gang har fått innvilget.

25 Likes

Ikke de store nyhetene for oss som følger selskapet tett. Men med en banebrytende teknologi og meget solide samarbeidspartnere nasjonalt og internasjonalt synes fremtiden å være uhyre spennende.
Anbefaler å høre og se presentasjonen her.

2 Likes

Innlegget til Christopher Burton var veldig bra. Forfriskande å ha eit innlegg av ein som faktisk kan snakke engelsk…

Trur SoftOx hadde vore bedre tjent med å la kompetente krefter som Burton/Gundersen og Bjarnsholt styre showet og minimere Geir Almås si tid på scenen… Key takeaway for min del her var at Bjarnsholt no formelt er ansatt i selskapet og ikkje lenger berre innleigd. SoftOx bygger tydeligvis selskapet for framtida.

10 Likes

Blir spennende å se om det kan komme noe i forbindelse med Arendalsuka i morgen.

1 Like

Livestream Arendalsuka Sofox sin presentasjon?

1 Like
11 Likes

Hvis du ser på biotek aksjer, så er vel softox den eneste som ikke har falt mye de siste 6 mnd. Sjekk kursen på nano, targo osv så ser du at softox har holdt seg relativt stabil.

Ut fra estimatene til Almås og en dobling av potensialet til SiS, vi begynner vel å nærme oss ett marked på 1500 Mrd. Slettes ikke så dårlig det med tanke på dagens kurs… :smiley:

5 Likes

Oppfatter Geir som tydelig irritert at Softox ikkje blir priset bedre på børs. Emisjons ord blir ikkje bruk men her kommer emisjonen snart. Og da håper eg dei minst henter inn 100mill.

Hva emisjonen blir satt på kommer ann på om vi får inn større eksterne investorer eller aller helst mulige samarbeid partner. Må vi ta emisjonen sjølv blir kursen dårlig.

2 Likes

Helt enig i at det er den kommende emisjonen som blir helt avgjørende for kurs utviklingen fremover. Hvis interessen i markedet er stor kan kursen for emisjonen bli høyere enn den er idag eller omvendt. I dagens biotek marked tror jeg dessverre det finnes mindre risikovillig kapital enn for 2-3 år siden. Hvis oljeprisen faller videre er det et håp om at noen heller vil skyte dette inn i andre sektorer.

Ja,ja, plutselig stor aktivitet på tråden, da blir det vel å kjøre på med emi-spøkelset fremover,tradisjonen tro :thinking:

2 Likes

Tror flere kanskje solgte da de trodde den skulle godt ned på q2 i dag og da blir det vel emignål fra de de neste dagene😂 Men nå får de forskningspenger og Arendalsuka vil nok bli god PR og en får eksponert seg. Så kjøpte mer i dag og kommer til å kjøpe mer fremmover også for er nå det starter skal dere se😊

4 Likes

Skulle vel bare mangle at ikke elefanten i rommet også blir nevnt. Som du jo bidrar til selv. Selskapet finner nok en akseptabel løsning på de finansielle utfordringene. Om det lønner seg å avvente med å ta en posisjon må være opp til hver enkelt. Men at de ikke kan surre rundt på denne måten også neste år bør være klokkeklart.

1 Like

Vi burde vel heller være glade for at strikken kanskje tøyes litt og de ønsker minst mulig utvanning, målet har vært å fått i gang salg i EU som dessverre ikke har skjedd som tanken har vært og da ville ikke dette vært så veldig stort tema og de ville greid seg lenge med det de fikk inn sist.

Tipper broder går inn med mer og det kommer noen gode meldinger og ett nytt kursmål fra SB1M, så får vi se om kursen sparker noe avgårde…

4 Likes