Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Nå sa jo Almås også at de må finne en langsiktig løsning på finansene, men om det blir via partnerskap, en finansiell investor, eller en eller annen form for emisjon er fortsatt uklart.

Men som Almås også antydet så bør det ikke være problematisk å finansiere selskapet med de meget lovende resultatene teknologien leverer, og de fantastisk gode fremtidsutsiktene selskapet har.

3 Likes

Ny ansatt:

Aditya Kumar

CMC – Laboratory Technician
https://soft-ox.com/team-member/aditya-kumar/

Aditya is responsible for the company’s practical production of all SoftOx products including analytical testing of products and raw materials. This position also works as a support for other departments, such as sales, marketing, management, and GMP/QA. He has experience with QC-analysis with a multitude of equipment’s and laboratory work in regards for analytical chemistry for different companies regarding good manufacturing practice (GMP) related work.

7 Likes

Hans Petter Grette har solgt 5k aksjer gjennom Nordiske Renholdsprodukter AS. Men har rollen som senior advisor og går vel derfor klar som insider. Merker at denne gjorde meg nysgjerrig:

Skjermbilde 2022-08-16 080336
Registrert 12.08.2022.

Uten at det er mulig å bli noe klok av det og det kan vel neppe ha noe med Softox å gjøre. Selv om navnevalget var pussig nær Softox Defense Solutions AS, hvor Rune Jomaas er CEO.

Edit: Grette og Nordiske Renholdsprodukter AS har også solgt tidligere. 119.000k aksjer tilbake i april 2020, hvor det ble styr grunnet at salget ble meldt for sent.

6 Likes

Hm., interessant, kanskje de skal kjøpe lisens av softox for å selge softox produkter militært, kunne vært en mulighet for softox og få inn litt penger?

Registrert i Brønnøysund for 4 dager siden.

Er inne på nettsiden til arendslasuken, ser for meg ut som debatten fra arendslasuken ikke skal sendes live eller at en kan se et opptak fra det i etterkant.
Dette er jo rart.

Sjekk ut linken (livestream) på Softox Disinfection siden på Facebook.

1 Like

3 Likes

Lite skryt til Miljødirektoratet, fikk ikke med meg den første halvtimen mulig det var noe av interesse der?

Ser linken fra Melhus79 ikke virker, sitter og ser første halvdel selv: SoftOx Solutions og SMB Norge om menneskehetens kamp mot bakteriene | SoftOx Solutions og SMB Norge om menneskehetens kamp mot bakteriene: Står vi overfor en ny pandemi? | By SMB Norge | Facebook

Edit: Ser videoen dukket opp i innlegget til Melhus79 nå :blush:

Rimelig tydelig tale vedr. de regulatoriske utfordringene vi sliter med, får bare krysse fingrene for at foredraget kan materialisere seg i noe konstruktivt fra departementets side. Virkelig skremmende å høre hvor handlingslammet politikerne er/har vært i retning antibiotikaresistens, tross klar tale fra forskningen og industrien som sådan.

1 Like

Ned 10% atter en dag. Overrasker meg ikke lengre.

Ikke meg heller. Var virkelig en genistrek å hente så lite som dem gjorde sist. Som jeg har sagt tidligere, dem burde ha hentet dobbelt så mye, så tror jeg nok det hadde sett kursmessig annerledes ut.

2 Likes

Den har nå holdt seg greit ganske lenge, så ikke overraskende at folk kaster kortene når Almås legger trykk på at dette tar tid. Samtidig krymper kassen for hver uke.

Jeg trodde i utgangspunktet at partner var nærmere enn det nå ser ut til. Slik de holder på nå, med å låne penger av broren til CEO kan virkelig ikke fortsette. De må få på plass skikkelig finansiering, ikke vase med emisjoner som holder i 6 måneder.

Selskapet er jo på børs for å skaffe finansiering, så da bør styret ta ansvar å kjøre en skikkelig emisjon som kan holde minimum 12-16 måneder.

Jeg synes Almås opptredde med stor selvsikkerhet denne gangen, og hadde en litt mer profesjonell tilnærming enn ved tidligere Q’s.

2 Likes

Er ikke smart å hente mye penger på disse nivåene, vil være mye bedre å hente til høyere kurs. Med det sagt, så kommer ingen positive nyheter nå til å gi oppgang fordi man er redd for å få en emisjon i fleisen, som sist gang hvor selskapet sank med 20kr på en dag. Skulle ha solgt da as fuck, var i godt pluss og neste dag med minus.

Nå var jeg litt distrahert av andre ting under presentasjonen, men jeg oppfattet at Almås skilte mellom sårprodukt og SIS, og at kommentaren om at han syntes det egentlig var litt tidlig og at han ville hatt mer data før samtaler med interessenter, dreide seg om sårbehandlingen.

Hva var det han sa som gjør at det virker som at partner på SIS er er stykke unna? Var det at de jobber med å samkjøre det sivile og militære løpet, og at dette krever mer jobb?

1 Like

Ja var nok det at de nå i første omgang ønsker å samkjøre det sivile og militære løpet i første omgang som gjør at en partneravtale innen det sivile markedet neppe kommer i år. Men denne samkjøringen vil spare aksjonærene for store summer i h.t. Almås.

Almås sa videre at de for SIS i løpet av høsten vil publisere hvem de prater med i det sivile markedet og hva de prater om.

5 Likes

Vil i så måte si at de nå da ser etter en partner til å kjøre fase 3 slik jeg oppfatter det, fase 2 inngår i EDF biten. Spurte om akkurat dette i ett tidligere Q og da var det 2 helt separate men som de nå sier at aksjonærene “sparer store summer” må en partneravtale være om den siste fasen, fase 3. Ikke så veldig rart de ikke har noe hastverk med en slik avtale.

Er det slik jeg tror/forstår så er det ikke rart Almås kan henvise til store summer bespart! Noe som ikke akkurat vises i aksjekursen…

Tror vi kan bli tatt på senga har når det gjelder finansiering. De kommer noe som vi ikke forutså og så blir Almås geniforklart etterpå😉 Tror en partner presenteres snart jeg😊

4 Likes

Vanligvis feiler slike vage, overoptimistiske forhåpninger. Ender bare med en på trynet. Men Softox og Almås er så utenfor boksen at jeg kan være tilbøyelig til å være enig. Finnes nok en plan og så gjenstår det å se om de lykkes.

2 Likes

Har vært bedre omsetning i aksjen de siste dagene i forhold til de siste månedene.
Betryggende at det er Almås brødrene som er de største eierne og de tar det helt rolig. Bare å smøre seg med tålmodighet så vil vi alle bli tatt på senga i nærmeste framtid.

5 Likes

Godkjenning fra Sverige om timer eller måneder, samt melding om ytterligere funding ++ Her kan mye plutselig skje, men det bekymrer ikke MEG.

5 Likes