Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Enig med deg, om man er tålmodig vil dette bli meeeget bra…:moneybag:

5 Likes

Det er vel kanskje ikke så rart at Almås blir irritert/oppgitt over kursutviklingen når han i realiteten, slik jeg ser det,forteller markedet at dersom SIS blir noe av så er utviklingen av produktet så godt som betalt og salget klart. Det er også åpenbart, størrelsen på tildelingen og samarbeidet i konsortiet tatt i betraktning, at noen anser sjansene for å lykkes som vesentlig bedre enn hva Sp.b.1 Markets har lagt til grunn i sin analyse, en analyse som forøvrig påpekte kapitalbehov for denne utviklingen til 1 milliard. Og da kan man jo bare spørre hvem som har best forutsetninger for å besvare spørsmålet om mulig suksess… Svaret er åpenbart i Sp.b.1 sin disfavør.

22 Likes
5 Likes

Nå var det vist tilbud på aksjer. Noen som skal ut.

Hvis flere av de som har noen titalls tusen aksjer skal ut, så kan det bli veldig kjipt (kjipere) :grimacing:

Det går vel begge veier, eller hur?

Sannelig ikke sikker på det, ser ut som salgssiden er ganske stor. Jeg er fortsatt investert med det jeg har tenkt å ha her, så ingen skjult agenda fra min side :slight_smile:

Edit: Det kan selvfølgelig endre seg brått ved nyheter. Tenkte bare på situasjonen akkurat nå, og fremover uten noen kursdrivende fundamentale hendelser

Poenget var at hvis noen vil kjøpe 30-40.000 aksjer (eller hvis noen av topp 50 vil ut) innen et par dager så vil det naturligvis vises igjen i kursen

1 Like

Er vel større sjanse for emisjon nå enn partner, sykes han antydet det veldig, så er nok emisjonsfrykt som drar den ned nå. Håper de kjører en rettet emisjon mot noen større i såfall. Rettet emisjon mot et helse fond på 55,- :slight_smile:

1 Like

Litt mer dagsrelevant å rette fokuset på salg av tilsvarende aksjer iom at flere i topp 50 har lempet ut rundt 5k aksjer hver i det siste. Sitter selv med et lite lodd, kjøpt for noen dager siden og det ser ut som kjøpsvilligheten fortsatt er god rundt kr 35. Men ingen tvil om at det er en del press på nedsiden for tiden.

1 Like

Mulig det…

Samtidig ser jeg ikke hvorfor mange plent må ut på 35kr med det som har skjedd de siste månedene, samtidig som kursen har gått ned.
EDF og alle ringvirkningene derfra, Hemsedal etc etc.

Eneste som trekker ut er Kemi. Hadde vi hatt det på plass hadde partnere og distributører falt på plass fort og det hadde vært veldig lett å hente penger høyere enn 35kr.

Almås sa sist han trodde desinfeksjon og Wound ville bli tatt over av noen andre (men at TTT) så virker mest som de skal oppnå proof of sales og nødvendige godkjenninger, og så selge det.

1 Like

Det er vel gjerne elefanten i rommet. Uten at man oppnår særlig annet enn mistro av å sette søkelyset i den retningen her inne.

Jeg skjønner hva du mener, og syns mange i utgangspunktet langsiktige aksjonærer har en dobbeltmoralsk holdning til emisjoner.

Hjelper for såvidt ikke med en ny emisjon heller hvis ikke godkjenninger kommer på plass…

Som sagt, kommer Fda med 501 clearance på SWIS og Kemi tror jeg finansiering løser seg utrolig fort (og forhåpentlig) med andre alternativer enn emisjoner de har hatt til nå

4 Likes

Både åpne og rettede emisjoner har en tendens til å dra ned en aksjekurs.

Alternativet er beskrevet her og brukes lite i Norge: At-the-market offering - Wikipedia

Utfordringen for oss små blir om de større spekulerer i at en emisjon er på trappene og selger med visshet om at den blir satt lavere. Men det blir spekulasjoner og at det burde være attraktivt å kjøpe på nåværende nivå, mcap tatt i betraktning, den er ganske åpenbar.

1 Like

Og de større er nok følgere av det som skjer på forumene i tilfelle det skulle dukke opp noe av relevant gode nyheter… slik at de ikke blir tatt på senga

Om Swis får FDA godkjenning eller Kemi gir godkjenning for desinfeksjon trur eg nok SoftOx klarer å kjøre ein emisjon utan særleg rabatt. Med visshet om håndfaste inntekter der framme vil ein retta emisjon mot ein større industriell aktør ikkje vera usannsynlig.

Oncopeptides kjørte nettopp, i tidenes dårlegaste biotekmarknad, ein emisjon utan rabatt, basert på positive anbefalinger for medikamentet Pepaxti fra CHMP (EU).

Problemet slik jeg ser det er at de må tallfeste avtalene, som eks. EDF. Her bør de komme med mer konkrete tall, avtalen har en verdi opp til og ett tall. Vi vet de har bundet seg til kjøp ja men å bare kaste ut slik Almås gjør blir feil selv om han muligens har rett i at det er snakk om det beløpet, her må de være konkret etter min mening.

Slik som EDF-avtalen er pr. nå ,er det vel ikke mer å si enn det Almås forklarte rundt avtalen på siste web cast.

2 Likes

“Like stort” som SiS og det ga ikke noe utslag i kursen over hode…