Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Ikke rart kursen er lav med et så negativt lada forum som her😂 greit for oss få som liker aksjer på tilbud da🥳

2 Likes

Ond spiral når man alltid ender i kraftig minus ved å kjøpe på nyheter. Selskapet må skape forutsigbarhet og da må det bli slutt på å leve fra hånd til munn.

2 Likes

Tror ingen verken aksjonærer eller gründere hadde vært tjent med hadde de spydd ut 2-3millioner ekstra aksjer i fjor, da de etter all sannsynlighet og tilbakemelding ville få godkjent fra Kemi.
I så fall så er det kun i etterpåklokskapens navn

1 Like

Har fullstendig forståelse for at selskapet ble tatt på sengen i fjor, men finner det høyst merkelig å kun hente nok til å drifte selskapet i litt over et halvår etter emisjonen i desember i fjor. Med et forbehold om at det plutselig kan sprette en kanin ut av hatten.

En godkjennelse fra Kemi betyr også fint lite på kort sikt, utover at det antakeligvis vil booste kursen og åpne opp for flere triggere noen måneder frem i tid. Og selskapet har visst i lang tid at det er helt i det blå når en godkjenning kommer.

Tror vi har vært innom temaet før, men aksjonærene ødela for 10mnok i rep.emisjon (og ansattemisjon?). I midten av desember hadde til og med EU kommisjonen gitt støtte på Softox sitt synspunkt- hva skulle tilsi mer forsinkelse/avslag da? Jeg tror Kemi betyr mer enn bare kortsiktig opp et par kroner, det betyr at verdsettelsen av Biosiddelen fra partnere og distributører gjøres på helt andre premisser (siden de også har proof of sales). I fjor på CPD sa de de ser for seg investorer i desinfeksjon/wound og SIS. Så kan fort skje noe når Kemi/FDA godkjenner

4 Likes

Altså, rep-emisjon kan ingen ta for gitt. Og hva som skulle tilsi mer forsinkelse? Vel, kanskje at ingen har hatt holdepunkter for når Kemi hverken har tatt fatt på de innsendte dataene eller når de kan tenkes å være ferdig? Som er en lærdom som man virkelig bør kunne forvente at Softox har fått inn under huden etter det kaotiske fjoråret; at de regulatoriske myndighetene aka Kemi gjør akkurat som de selv vil.

Poenget er at en godkjennelse fra Kemi ikke gir kroner inn i kassen. Softox kan ikke forskuttere med at de vil kunne selge ut deler av teknologien og distributører betyr nada når Softox uansett må søke innpass i de ulike landene. Som vil ta ca 3 måneder om jeg husker rett.

Det er ganske enkelt ikke mulig å se for seg et realistisk scenario hvor kassen ikke nærmet seg tom ved inngang til sommeren. Som er det største ankepunktet mot å være aksjonær i selskapet for tiden; man får regnskap på pølsepapir ala Vålerenga på 80-tallet vibber i litt for stor grad. Det er vel og greit at Almås sin intensjon er å minimere utvanningen og makse aksjonærverdiene, men utførelsen står til stryk. Imo.

1 Like

Kemi har behandlingstid og ligger laaaangt på overtid i tillegg som de har (visstnok) endret definisjonene og krav underveis.

Å snakke om utførelse til stryk er kraftig uttrykk.
Jeg tenker styret med god grunn kunne anta at selskapet får høyere verdsettelse på børs (og dermed mindre utvanning) etter alt som har gått veien siden i fjor. Det ENESTE som ikke har det er relatert til Kemi-utsettelsen som gjør at de til og med ikke får full uttelling av Hinas.
Men likevel alt i selskapets kontroll på forskning går suverent, SWIS er ferdig! SIS fase1 og SBE1. Ingenting blir verdsatt ut fra sannsynlighet for suksess!
Er det sånn at alle børsnoterte selskaper som hentet penger i 2022 egentlig burde gjort det året før?

5 Likes

Den opprinnelige behandlingstiden ble nullet ut da søknaden ble avslått med krav om å sende inn en ytterligere batch. Høres merkelig ut at Kemi er laaaaangt på overtid når det er godt under et år siden at de ferske analysene ble sendt inn.

Høyere verdsettelse når investorer blir skeptisk til å investere allerede etter noen få måneder på grunn av en slunken kasse. Som betyr en ytterligere forverring kontra fjoråret. I mine øyne ytterst naivt. Men igjen; ikke umulig iom at iveren etter å minimere utvanningen virker å overgå forstanden. Enten det er troen på å bli cash-positive eller at man skal lykkes med en begrenset emisjon i håpet om at kursen skal gå til himmels innen behovet for påfyll melder seg på nytt. Som er pur bingo og i realiteten kontraproduktivt.

Og likevel null uttelling. Er markedet mindre begavet eller kan det tenkes at det ikke frister å gå tungt inn i et selskap med uløste finansielle utfordringer?

Hvor mange selskaper tyr egentlig til årlige emisjoner og lar kassen samtidig bli bunnskrapet et halvår etter den forrige?

2 Likes

Hvis du leser dette to ganger må du jo selv forstå hvor frustrerende det må være å forholde seg til Kemi :blush:
de hadde sendt inn 3 måneders og 9 måneders, men manglet 6 måneder (eller noe i den duren)…. Derfor: «no soup for you, Softox!»

går litt i loop denne diskusjonen vår så melder meg av i denne omgang :+1:

1 Like

Har så definitivt aldri benektet at det må være frustrerende. Var tross alt tungt inne i første halvår i fjor og vet meget vel at avgjørelsen virker å ha blitt tatt på en snurr. Som er hvorfor man må kunne forvente at Softox, klok av skade, ikke forskutterer noe som helst og især ikke at avgjørelsen kommer før heller enn senere.

7 Likes

For oss småbarnsforeldre - har noen sett diskusjonen og kan kort oppsummere? :sweat_smile:

– Det mistenkes at BA.2.75 kan forårsake dypere infeksjoner i lungene enn BA.5-varianten, men dette er foreløpig ikke veldig godt kartlagt, sier han.

1 Like

Nå har pcib, nano og targo «kollapset» på børsen av flere grunner. Nano har vel mer eller mindre meldt avvikling av selskapet. Pcib klarer ikke å hente finansiering av et studie. Skikkelig rufsete farvann for norsk biotek sektor - så jeg er spent på hvilken påvirkning dette har på softox på sikt. Mindre biotek selskapet på Oslo børs er muligens positivt for softox, mens den negative utviklingen totalt sett kan muligens påvirke softox negativt. Noen tanker her?

1 Like

Nå har jeg ikke vært så lenge i gamet, men har ikke fått med meg at noen av selskapene jeg har fulgt noen gang har fremskyndet en kvartalsrapport, før Softox gjorde det nå. Ettersom det ikke var noe nytt som kom frem før det skulle presentere på Arendalsuka, har noen en teori på hvorfor det egentlig ble fremskyndet? Kan det f eks være de skal til Uniten for å snakke med noen BP eller noe? :wink:

Mener de har gjort det i hvert fall en gang før, men kan ikke huske om det kom frem noe av særlig interesse den gangen heller?

Testet forresten Safedes på en vorte på jentungen igjen, etter et par dagers behandling, så falt den av. Frysing av vorter og midler som skal etse de bort kan ta seg en bolle. Ser 5ml med “vortefri” liniment selges for 247 kr på 25% salg :stuck_out_tongue:

Den safedes-flasken vi har nå har gått ut på dato, men tenker vi trygt kan kjøpe f.eks. https://soft-ox.com/product/safedes-100-ml/ til 87 kr og bruke til vorter og til vasking av skrubbsår.

… hun hadde også klart å skrape seg på et hundebur, men det sa hun ikke fra om. Tenker det hadde vært greit å få vasket med safedes. Det ble infisert og såret måtte åpnes av legen og desinfiseres også måtte hun gå med en bandasje i et par dager.

19 Likes

Kan du skrive litt meir om hvordan du uførte denne behandlingen?

2 Likes

Det er så enkelt at det er litt komisk å forklare.

  1. Ta litt safedes på vorten morgen og kveld
  2. Gjenta i et par dager
  3. Vorten faller av

Den siste vorten var på innsiden av neseboret, så brukte en q-tip for å få safedes på vorten. Det fine her er jo at safedes er såpass trygt og smertefritt å bruke (du kan vaske sår med det i stedet for saltvann) at det ble testet før noe som helst annet.

Jeg tenker dette må funke fjell for å forkorte forkjølelser også. Slimet som renner ned i halsen irriterer halsen noe jævelig. Bakterievekst? Virus som irriterer halsen? Tenker at safedes burde kunnet gjøre mye med det.

… Nå sikter Softox endel høyere da, med sårskylling og innhalator til lungene. Nesten litt synd :smiley:

… jeg har btw ingen aksjer pr dags dato, orker ikke cowboy-emisjonene og problemene med å holde egne frister osv. Hvis de får til omtrent noe som helst av det de prøver seg på, så er vel dette den beste kandidaten på OSEBX til å kunne gå 100x. Så burde kanskje hatt et par aksjer :stuck_out_tongue:

14 Likes

Takker.
Ja det høres for enkelt ut.
Så vorten var kun fuktig ca 1 min om gangen morgen og kveld i noen dager. Eg tenkte kanskje du hadde fuktet plaster i safedes. Dette må eg teste ut.

Skal få tak i safdes og teste det på ei fotvorte. Er det noen butikker som selger safedes fortsatt eller må det bestilles på nett?

Aksjen bør ein nok vente med til finansieringen er litt meir i orden.

1 Like