Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Noen burde samle krefter og få en advokat med kunnskap i feltet til å ta et dypdykk i styrets håndtering av selskapets finansielle situasjon det siste året.

Ypperlig måte å komme i kontakt med flest mulig forsmådde aksjonærer eller tidligere aksjonærer. Skulle tro at villigheten til å samles om en spleis var tilstede om noen tar hansken på en skikkelig måte.

4 Likes

At softox har vært opptatt hele denne uken på ewma,
European Wound Management Association, årlige konferanse i Milano tilsier at de driver med andre ting en å planlegge hvordan de skal dolke aksjonærene best mulig i ryggen.
“EWMA, an umbrella organisation linking wound management associations across Europe.”
Bjarnsholt har talt bådeonsdag og torsdag og Almås har snakket under den delen av konferansen som heter “Strategic planning and partnering for startups and spinouts”.

4 Likes

Håper det gjelder oss som har solgt nylig også i så fall.

Hva hjelper egentlig det når selskapet er bankerott?

Derfor jeg foreslår at noen tar i bruk face-gruppen for å få samlet krefter. De færreste gidder å melde seg ut av slike grupper. Som gjør at man når et bredt felt.

Vet ikke helt hva du prøver på her @Aaleby … men det er ikke særlig konstruktivt. Det er vel en slags form for avansert baising.

La oss nå se hva resultatet blir før vi dømmer, og eventuelt agerer.

1 Like

Lurer på om jeg skal hyre inn en advokat for å stanse naboen, jeg TROR nemlig han skal rane en bank i morgen.

2 Likes

Hvorfor skal man ikke forlengst kunne felle en dom over et styre som bevisst har latt kassabeholdningen gå tom uten å foreta seg annet enn å begrense lønnsutbetalinger og la selskapet ellers drive for kreditors regning? Har aksjer selv jeg altså, selv om de heldigvis er forsvinnende få, men det må kunne gå an å kalle en spade for en spade. Samtlige aksjonærer, foruten Almås, hadde vært tjent med at de satt en emisjon først som sist. Med stor nok rabatt til å få inn nok penger til at de kunne ha utforsket ytterligere muligheter i fred og ro. Forhandlingsutgangspunktet for Softox kunne virkelig ikke vært verre.

Når det er sagt: er en grunn til at jeg ikke har solgt; den lille lille muligheten for et plutselig mirakel.

4 Likes

Enig med Aaleby. Hadde vi vært i middelalderen, så burde de stått i gapestokk. Da hadde jeg tatt ut ferie, tatt med matpakke og tilbragt mye morsom tid der.

Styret har ikke handlet i aksjonærenes beste interesser. Overhodet. Det er poenget. Har man flaks vil styret til slutt klare å hente seg inn og lande en løsning hvor Almås sine interesser tilfeldigvis sammenfaller med flertallet og om ikke… Man kan allerede se at dette er en kaptein som er villig til å ta med seg alle passasjerer i dragsuget om båten skulle synke.

6 Likes

Det er dette som gjør meg såpass frustrert, eller dersom selskapet går under inni H…vete forbannet.

1 Like

Var det noen som sjekket med nordnet i forhold til hvordan de vil representere eierskapet på vegne av sine kunder?

Tror ikke Nornet vil representere kundene på noen som helst måte.

Da dumpa jeg restene og raker et restbeløp ut av peisen. Tar tapet på 85%. Tipper det blir en stygg konkurs her

1 Like

Virker nesten som styrt avvikling dette når styret ble skiftet ut. Har etterpurt om noen som kjenner noen som igjen kjenner Bjørn Olav Jahr, kanskje han kunne nøstet litt opp i tidligere styre og ansatte??

Verste er egentlig de børsmeldingene med fullstendig krisemaksimering - og så ikke et tyst etterpå. Hvor mange måneder er det siden? 2? 3? Hva var poenget med det da? (Altså jeg vet jo hva poenget egentlig er…)

1 Like

For ett selskap som normalt brenner 25m pr Q og burde vært blakk for lenge siden synes jeg ikke i underkant av 0.5m i inkasso er noe å snakke om. Det handler om en regnskapsregning og parkeringsbøter…

Det sier meg at de fortsatt har penger, noe som er imponerende i seg selv på dette tidspunktet. Det betyr at de har tatt kraftige grep økonomisk.

Det at de stiller på EWMA i disse tider er også ett godt tegn på at de planlegger å holde dette selskapet i live.

At Almås og co styrer mot konkurs med vilje sliter jeg egentlig mer og mer med å tro. Jeg tror den reelle verdien i dette selskapet ligger i selve organisasjonen, og kompetansen de har bygd opp. Som Aaleby har nevnt tidligere så blir det nok en umulig oppgave for disse gutta å starte noe Softox 2.0 etter å ha lurt aksjonærer og styrtet det første selskapet.

Holder fortsatt fingrene krysset, og satser på at de har noe bra på gang som vil løfte økonomien. :crossed_fingers:

8 Likes

Jeg er enig her.
Det er ingen logikk for meg i denne styrte konkursen som det snakkes om. Det gir ikke mening for ( for meg vel og merke).
Vi får se hva resultat blir her til slutt.
I forhold til tidslinjen de satt etter emisjonen i oktober, så var det 9 måneder på å få til en avtale.
De har med andre ord hatt en del tid å jobbe med dette nå.
Jeg håper det kommer en løsning ila mai-juni.
Så får vi som sagt se hva resultatet blir til slutt.

1 Like

Det vil nok bli nødvendig med en løsning i løpet av 1H ja. Vil tro det kommer noe før Q1 presentasjonen 14.Juni.

1 Like

Er nok heller leie av parkeringsplass.