Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

No shit :wink:

Må innrømme at det er bra enkelte fremdeles greier å se det positive, her i gården har det raknet totalt.

Liker å finne mening i ting og den eneste måten den helt absurde vanstyringen av selskapet kan gi mening er den eksakte teorien. Selv om den egentlig hører hjemme i konspiland. Det eneste som, for meg, fremstår rimelig sikkert er at det er Almås sitt enevelde som har skyld i uføret. Motstanden mot å la selskapet skaffe tilveie nok kronasjer til å skape forutsigbarhet over en lengre periode og villigheten til å ta ekstrem risiko for å unngå utvanning.

2 Likes

Men du har egentlig ikke argumenter pr nå til å støtte teorien din.

1 Like

Hvilken motstand?

1 Like

Har ikke så mye med å være positiv. Jeg har mentalt tatt tapet her. Alt annet er en bonus. Med det sagt, så tror jeg de fortsatt jobber for en løsning. Hvordan den blir er uvisst.
Jeg tror bare ikke at de kjører mot en styrt konkurs.

3 Likes

Mentalt har jeg også tatt tapet og det svir noe jævlig. De jobber nok med en løsning ja men har vanskelig å se for meg hva de kan komme med, det har vært snakket produktene opp i skyene og ja desinfeksjonen virker på utrolig mye annet enn bare å bruke på hendene. Men hva har de greid videre etter så lenge? EWMA var de vel på i fjor også så sitter vel ikke igjen med at de skal greie så mye mer i år enn i fjor, eneste forskjellen i år er at pængboka er tom og det haster veldig å komme med en løsning. Skjeldent en bra løsning når man er fattig og dermed uten gode forhandlingskort.

Ikke utover 1+1=

Som vel er den mest vanlige argumentrekken her inne. Har heller ikke sagt at jeg vet at det er det som er planen, men at noe stinker og hvem vet hva noen kan være istand til når desperasjonen blir stor nok. Som når livsverket står på spill.

Misforstå rett, en løsning vil selvsagt også være i Almås sin interesse. Utfordringen er bare at fokuset neppe er på hva som er i aksjonærenes beste interesser, men hos enkelte større eiere. Som har begrenset mulige løsninger hele veien.

Mot å sørge for at selskapet blir tilstrekkelig finansiert heller enn å eksistere i et evig emi-vakuum.

Hadde vært spennende hvis Oslo børs kunne kontaktet softox og bedt de oppføre seg iht regelverket. Noen som har vært i kontakt med Oslo børs?
Her er et annet selskapet med litt utfordringer.

Kinserdal mener Børsen har et ansvar i denne saken.

– Det er viktig at Børsen følger opp selskaper og passer på at de oppfører seg skikkelig. Dette er slikt vi ikke liker å se og høre.

Kan du være litt mer spesifikk på hvilke lovbrudd du sikter til? Uten ANTAKELSER, please.

Hot dog klarer ikke engang å forholde seg til TI sitt regelverk, har jeg lagt merke til tidligere

2 Likes

Forskjell på lovbrudd og regelverksbrudd! Og hardox klarer ikke skille mellom lovbrudd og regelverksbrudd.

Aksjeloven § 3-4 stiller krav om at selskapet skal ha en forsvarlig egenkapital og likviditet . Dersom egenkapitalen eller likviditeten ikke er forsvarlig ut fra risikoen ved og omfanget av virksomheten i selskapet, får styret en handleplikt i medhold av aksjeloven § 3-5.

Å avgjøre om selskapet har forsvarlig likviditet er enklere enn å avgjøre om selskapet har forsvarlig egenkapital. Dersom selskapet kan betale alle sine forpliktelser etter hvert som disse forfaller, vil kravet til likviditet normalt sett være oppfylt.

Iht noen legger ut lenger oppe i tråden (uten at jeg har sjekket det) har ikke alle forpliktelsene blitt betalt i tide.

Meget rart de ikke spør aksjonærene om hjelp til kortsiktig finansiering.
Det må derfor være en annen løsning selskapet jobber med?

2 Likes

SOFTOX SOLUTIONS - Ny nyhet i kategori ALL
11.05 07:30:00: SoftOx Solutions AS: Company update: Secured first step of financing, completed successful restructuring, and signed agreement with University of Copenhagen
https://newsweb.oslobors.no/message/590267

16 Likes

Utan att ha läst så noga. Var kommer de 9 millen från ?

1 Like

Utifra dagens situasjon og børs klima bør dette være bra. Alternativet er mye verre. :+1:

Enda tettere samarbeid med Universitetet i Danmark.
Lav burnrate.
Beholder alle rettigheter til patentert og produkter.

6 Likes

Venter på svar…

6 months within which the Company plans to raise further capital through a contemplated pre-emptive rights issue towards existing shareholders.

Betyr det emisjon?

Kanskje noen her inne burde komme med en liten unnskyldning til Almås etter å ha skrevet att dette går mot en styrt konkurs for å rappe patentene og rævkjøre dagens aksjonærer for å starte opp på nytt med “blanke ark”
9 mill er ikke mye men, det gir ledelsen verdifull tid til å sikre en mere langsiktig finansiering av selskapet

11 Likes