Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

87% reduksjon i cash burn rate må da kunne sies å være en positiv nyhet

1 Like

På ingen som helst måte. Selv om det er veldig gledelig at selskapet ser ut til å ha funnet en akseptabel løsning. Softox har snart 1 mill i inkasso, kursen er kvestet og veldig mye hadde vært annerledes om man hadde tatt tak FØR krisen var fullendt. Almås bør skamme seg for hvordan selskapet har blitt styrt og dagens melding forandrer ikke på dette overhodet. Helt gale-Mathias å la det gå så langt og som før nevnt:

Hvis man får delta i emisjon på 8 kroner får man beholde 63% eierandel…

1 Like

Får håpe på en annen økonomisk styring framover.

Jeg som har tatt store tap skal hvert fall sitte utenfor en god periode til alt det finansielle er på plass før jeg eventuelt vurderer å gå inn igjen. De har klart å få på en redningsvest der de ligger på sjøen for nå. De må fortsatt hente mer kapital og det blir ikke enklere i fremtiden med stigende renter og mer uro.

Jeg skal heller sitte på broen og hoppe på toget som dundrer enn å ta det fra perrongen for å si det veldig enkelt.

3 Likes

Styrt konkurs liksom. Doubters. :sunglasses:

7 Likes

Ja, denne meldingen skjønner vel konkurs-gnålerne ingenting av… faens mye idioti på denne tråden vært!

Skal bli spennende å se hva de får til fremover! :slight_smile:

3 Likes

All aktivitet overføres til et sykehus som skal drive oppdragsforskning for selskapet så lenge de får betalt. SoftOX blir nå et rent skall med eierskap til patentene og 40 millioner i gjeld. Hvordan noen klarer å se at dette legger grunnlaget for en fryktelig positiv utvikling ser ikke jeg. Tvert i mot - hvis den emisjonen nå feiler, så har obligasjonseierne nå satt seg opp perfekt for å få en smooth overgang.

3 Likes

Skall, for noe tull. Da bruker du ordet feil. I det hele, mye feil i det korte innlegget ditt. Hvorfor velger du feks å se bort i fra alt av ikke-sivil aktivitet?

Med burnraten de legger opp til er det vel ikke rom for stort av aktivitet på andre områder med det første.
Men de greier å holde liv i selskapet en stund til nå og det er bra. Om det er realistisk å få til en emisjon på 8 kroner får vi jo se. Jeg blir ikke overrasket om de må justere den kursen når det nærmer seg. Men vi får håpe på noe positivt i mellomtiden.

5 Likes

Ja, holdingselskap da - hvis du kicker på selve ordet

1 Like

Ja, akkurat denne 8kroneren er det litt rart at dei slenger rundt seg… Ser veldig fint ut i meldinga, sidan dei friste med at aksjonærane då får beholde 63% av dagens verdi… men kva om dei ikkje greier å hente desse 50M til meir en 4 kr… DÅ ser det ikkje like fint ut. Men kven veit kva dei får til… Han virka jo ekstremt positiv når han beskrive interessen for selskapet.

1 Like

Blir nok dessverre fort en magnet for kursen…

Dessverre? Fordi du hadde håpet på enda billigere inngang :laughing:

Men han har vært ekstremt positiv i flere år når det gjelder partnere og alt annet. Ref for eks salg av safedes. Hvor er disse store partnerne? Hvis det var så sinnsykt interesse så hadde de ikke vært i situasjonen de nå står i. Det trenger ikke nødvendigivs være et tech problem, men et styringsproblem.

2 Likes

Nå skal vi opp igjen😊

1 Like

Med den ekstreme mangelen på tillit som ledelsen i Soft-Ox har sørget for, så stiller jeg meg også sterkt tvilende til at de bare kan «velge» en emisjonskurs som er langt over dagens kurs.

2 Likes

LOL @ ordrebildet

image

3 Likes

Hvilke lovbrudd eller regelverksbrudd var det du snakket om??

1 Like