Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

På de små også???

Når 8-åringen har skrubbsår, så ja. Fungerer veldig bra, og svir ikke.

2 Likes
1 Like

Tror Almås en dag sitter bak lås og slå for svindel. Fyren har ikke levert på noen områder bortsett fra 100% på bløff.

2 Likes

Du tenker på historien til Almås?

Polsk gårdsdrøm endte med tiltale

Brødrene Geir, Atle og Kristian Almås drømte om å tjene titall millioner på en av Polens største gårder. Nå er gården konkurs, leiekontrakten oppsagt og brødrene Geir og Kristian tiltalt for millionunndragelser.

https://www.dn.no/landbruk/polen/eiendom/polsk-gardsdrom-endte-med-tiltale/1-1-5279317

Ser ut til at de tapte saken.

1 Like

Hvor får man kjøpt Soft-Ox desinfisering i butikk?

Utgående (og tror alt er utgått på dato) hos XXL inntil videre. Står med Assist-produktene.

1 Like

De har vel gitt opp salg av produkter og fokuserer kun på å selge sjappa

Fikk utrolig mye pes fra menigheten her inne når jeg advarte om denne… Hvem fikk rett? RIP Soft.

1 Like

Det er vel ikke helt over enda, men det nærmer seg avklaring den ene eller andre veien, det er vel nesten en trøst i seg selv. For min del kan jeg forsvare investeringen, men skulle ha investert endel mindre.

1 Like

For et meningsløst innlegg. Aksjer/investeringer handler mindre om å “ha rett” og mer om å vekte/vurdere risk opp i mot reward.

Softox så ut som et spennende bet med høy risk og også høy potensielt reward. Selskapet/ledelsen har så langt ikke klart å levere og har fått mye, berettiget, kritikk for valg av strategier.

Men som det nevnes, alt håp er langt i fra ute. Det blir spennende å se hva høsten bringer :slight_smile:

3 Likes

Hva har de igjen i porteføljen som skulle tilsi at de vil komme seg opp av myra?

Vi kan vel alle være enig i at å investere i selskapet idag er gambling. Det kan slå begge veier, men det drøyer ut og det er helt stille fra selskapet. Den store oppsiden er forsvunnet og vi sitter igjen å håper at Almås klarer å lande ett eller annet.

Men av utviklingen på børsen i dag, så er det tilsynelatende noen som våger å “investere”.

De har da ikke mistet noe i porteføljen sin sånn sett. Selv om enkelte utviklingsløp og kommersialisering er blitt satt på vent.

Å investere i selskapet i dag er gambling. Og det å investere i selskapet for 3 eller 4 år siden kan vel også sies å ha vært gambling… hva er poenget?

Den beviselig pill råtne ledelsen og et selskap som over tid har forblitt en hårsbredd unna insolvent gjør at gamblingen tross alt har nådd et helt nytt nivå. Kontra for 3-4 år siden. Selv om det også den gangen lyste gjennom at Almås er en cowboy tvers gjennom.

1 Like

Hvor er det “unmet need” som Almås har snakket om i flere år nå? desinfeksjonen og 20% av helsearbeidere som sliter med håndeksem osv. burde vært en mulighet å selge det inn i stedet for å legge det helt dødt.

Sorry men her har jeg insett at man har gått på en smell å må ta tapet, så får vi se om det kommer inn noen som det hevdes, noe jeg har mine tvil om i ett selskap som mer eller mindre ligger brakk og trenger store beløp for å fortsette løpet.

Tipper de har sikret seg alle patentene og kommer til å videreselge de når boet er oppgjort og nytt selskap tar det hele videre.

1 Like

Almås var en spinndokter som klarte å lure mange uerfarne investorer under Corona… Men han fikk aldri kjente investorer eller fond inn på eiersiden, på tross av at han gjorde mange emisjoner… Soft er dødt

Hvordan er ståa på topp 50, er det mange som har redusert?