Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Det er vel kanskje på tide å kraftsamle litt for aksjonærene å stille spørsmål til selskapet om det som skjer i selskapet ifm q2. «All» forskning og produktutvikling er stanset, selskaper formidler svært lite, diffus informasjon om salg av eiendeler/teknologi, lav tillit til ledelsen osv. mange aksjonærer klamrer seg til et håp om at et under skjer. Aksjonærene må kjenne sin besøkelsestid og sende inn spørsmål ifm q2 fremleggelsen.

1 Like

Obligasjonseierne slår selskapet konkurs i januar 2024, det er hva som etter all sannsynlighet skjer nå. Og det er hva jeg er overbevist om har vært planen siden de valgte å ikke gjennomføre den nødvendige kriseemisjonen i våres.

4 Likes

Og da overtar obligasjonseierne alle patentene (i praksis det eneste i selskapet som er verdt noe). :see_no_evil:

Jeg har fått en relativt kostbar lærepenge her.
Jeg vil i fremtiden forsøke å unngå selskaper med ledelse man har lav tillit til, og som bryter guiding og feiler gang på gang. I det minste styre risikoen hvis man likevel velger å ta sjansen, og ikke gå inn med en betydelig del av porteføljen.
Jeg visste jo det fra før, men man må noen ganger lære den harde måten før man forhåpentligvis gjør det riktig i praksis.

Håper produktene fungerer som ønsket og kommer ut i markedet, men trist hvis dagens aksjonærer ikke får ta del i avkastningen.

4 Likes

Får vi et slags chicken-race mellom alle aksjonærer? Hvem tør å sitte lengst og håpe på et mirakel før man selger før årets slutt for å få fradrag for tapet? Kan i så fall bli trangt ut døren i november/desember.

2 Likes

Det forundrer meg at ingen av de store aksjonærene har tatt affære her dersom teknologien er så bra som man vil ha det til.

1 Like

Svært mange av de store eierne er også obligasjonseiere, som dermed kan mistenkes å ha egeninteresse av at det hele går ad undas. Som er utfordringen; brorparten av de ressurssterke har gjerne allerede tatt tapet og gått videre. Mens det er de apatiske som sitter igjen (satt på spissen). Som vil kunne påvirke villigheten til å ta affære dersom kynismen slår ut i så full blomst som det er grunn til å mistenke.

3 Likes

…eller alle:

Den aller største eieren er nå som da håpefulle Nordnetkunder med zero-kontoer - de har faktisk økt litt siden da også :see_no_evil: De eier nå 12% av selskapet, så der er det 8,2 millioner kroner som heller burde brukes på restaurant.

3 Likes

Faen så dere selger, feiginger :joy:

2 Likes

Toget går nok idag for de som vil ut. Er vel tvilsomt om det blir noe fremleggelse 26 sept hvis selskapet skal fortsette slik de har holdt på de siste 6-9 mnd. Ha en strålende børs dag.

Hvorfor faller den så kraftig i dag. Noen (dårlige) nyheter?

Negativiteten her inne sikkert. Skal ikke mye til for å kjøre ned kursen.

3 Likes

Riktig, litt skittposting/baissing her med diverse konspirasjonsteorier og dommedagsprofetier så faller kursen. Er jo ekstremt lavt volum.

Jeg sitter med mitt og krysser fingrene. Folk må ikke glemme at hovedinvestorene her og ledelsen med Almås selv taper stort på å skulle avvikle selskapet. Det er ikke akkurat som at de kan konke Softox, ta patentene og kjøre på videre i et annet selskap, det er ikke slik det fungerer. De vil også måtte ta store tap og ingen vil ønske ta i de samme folka/patentene om deres forrige prosjekt (Soft) krasjet og brente.

Jeg er fortsatt forsiktig optimist :slight_smile:

4 Likes

Men dette er veldig typisk for spekulative oppstarter som ikke helt har lyktes (så lang). Det skaper mange bitre tidligere aksjonærer som vil vake rundt på nett og baisse der de finner det for godt…

SoftOx Solutions: Ilagt overtredelsesgebyr

Jeg eier selv aksjer, men blir ikke overrasket om Polygon sitt scenario slår til. At folk ikke får svar på noen henvendelser til selskapet er et dårlig tegn, det hadde kostet lite å gi en tilbakemelding, om enn bare at «ingenting nytt, jobber fortsatt med fremlagt plan som beskrevet». Men lite å tape for min del på å forbli invester og se hva som skjer, blir mer enn gjerne positivt overrasket

Ganske vanlig for små selskaper er min erfaring. De har en konstant strøm av endeløse eposter med spørsmål. Skjønner godt det ikke er første pri å svare alltid.

Enig i det, samtidig er selskapet her i en så ekstraordinær situasjon at det burde være høyt prioritert, om ikke annet så av rene høflighetsgrunner. Men med det sagt, så legger jeg ikke ansvaret på noen andre enn meg selv, skyhøy risiko og det burde være klart for alle.

3 Likes

Sitter i ro. Tapt så mye likevel, så håper på mirakel e.l.
Ikke noe feil med prosjektet, men en ledelse som ikke har vist seg kompetent til oppgaven.