Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Gjør det samme som deg. Smulene som er igjen kan bare stå der, men det blir i det minste et saftig skattefradrag den dagen jeg selger meg helt ut (eller selskapet slås konkurs). Jeg kjenner ikke detaljert til hvordan ledelsen har opptrådd, men fra utsiden virker det svakt.

At de bestrider boten viser vel at de ikke har gitt helt opp.

2 Likes

Her er jeg av en oppfatning av at Almås lyver rett å slett. Mener å huske han var tydelig på at de ikke fikk pengene fra EDF slengt etter seg men at de måtte forskuttere de for så å få de utbetalt. Mener det ble sagt på ett Q eller en annen sammenheng de har hatt.

Oslo Børs er imidlertid uenige, og mener SoftOx burde ha meldt om den forsinkede utbetalingen fem dager tidligere. Det ville skapt «uønsket volatilitet i aksjen», noe som hadde vært uheldig for aksjonærene, hevder SoftOx.

2 Likes

Bra jobbet av finansavisen som har klart å få svar av selskapet/Almås. Ingen andre får noen svar fra de. :thinking:

1 Like

Tenker det er greit at de prioriterer å svare finanspressen fremfor Per-Kåre med 100 aksjer som stiller 200 idiotiske spørsmål som selskapet uansett ikke kan svare på…

5 Likes

Hvis børsreglene tilsier at de skal melde om forsinkelse så fatter jeg ikke hvorfor de spørr de som skal utbetale pengene om de skal melde det eller ikke.
Ledelsen fortsetter å opptre så ufattelig amatørmessig.

1 Like

Det er alltid litt spesielt med disse bøtene: Dere har ikke opptrådt redelig overfor aksjonærene (eiere) og derfor får dere betale penger til staten (indirekte betalt av eiere).

4 Likes

Sånn er det å være aksjonærer i selskap med noe uryddig ledelse. :face_with_head_bandage::beers:

1 Like

Edit: Dette ble feil-Sorry

Tja, det er vel faktisk børsen som får penger og den er så vidt jeg vet ikke statlig.
Men om det gjør det hele noe bedre er vel en annen sak, aksjonærene taper jo uansett like mye :man_shrugging:

pengene som blir inndrevet går til statskassen

1 Like

Bara bullshit snack från Almås. Kan bestrida hur mycket han vill. Kommer ingen vart med det. Regler är regler och det är visst väldigt svårt för Almås att förstå.

1 Like

Almås burde jo bli pålagt av generalforsamlingen å ta en mental helse test for å sjekke om han er psykisk tilregnelig til å inneha en maktposisjon. Gubben har jo vist seg å være full av feberfantasier med gull og grønne skoger.

1 Like

Synes å huske noen mente ansvar for plen-klippingen om sommeren kunne være noe?

1 Like

Hvilken tjeneste bruker dere for å overvåke aksjer? Varsling om børsmeldinger osv.

Bear & Bull appen er ganske bra. Kan slå på varsler for selskapene du vil følge.

Har du link til denne? Finnes så mange apper som heter omtrent det samme. Prøvd DN sin app, men man kan tydeligvis ikke stole på at varslingene kommer der

Sorry, det var min feil. Den heter Bull or Bear.
Jeg har prøvd mye rart, men denne er desidert best.

2 Likes

Noen som vet om det blir halvårsrapport fremleggelse imorgen? Evt når?

Som sagt. Det blir nok bare en .pdf :man_shrugging:

Hva skjedde/skjer med pengene fra amerikanske forsvaret? Var det ikke snakk om totalt 100 millioner kroner fordelt litt utover flere trinn?