Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Er sagt at de dekker 50% av SBE fase 2 studiet, så spørs om de må forskudtere der også?

Aldri vert borte i eit mer useriøst selskap. Almås har klart å lage gråstein av gull!

2 Likes

Var det gull eller forventinger om gull? Bare for å snu litt på det… :slight_smile:

Det er gull. Det er derfor det synker så fort, mye fortere enn stein.

Hvem sitter igjen med gullet når dette går i vasken?

1 Like

Slik det er ja, forklarer en del :slight_smile:

Får håpe selskapet kommer seg på beina igjen en dag😊 Ville vert kjekt men begynner å tvile når det virker som all aktivitet er lagt død.
Burde kanskje bare solgt patentene til BP eller i det minste fått inn en større partner som kunne stå for finansieringen fremover.
Slik ting er nå så skjer det ikke noe

1 Like

SoftOx Solutions AS First half year 2023 report

Veldig uklart om det er noe som helst aktivititet i Danmark eller ikke? På den ene siden er hele samarbeidet “pending financing”, men samtidig skrives det i presens-form om om f.eks. ny søknad til FDA for SBE. Det er vel ingen her i Norge som kan gjøre det?

Sånn bortsett fra at Almås jobber med å skaffe penger, og at selvfølgelig nok en gang “This effort develops positively and is still ongoing”, skjer det noe som helst nå?

Ingen tegn til at Almås og selskapet tenker å legge ned er det? :wink:

Heller ikke noe nytt, men det kan en jo ikke forvente av en slik rapport.

De trenger penger da. Det har vi visst lenge.

1 Like

tenker å legge ned? nei det har sett mer ut som de venter på at kreditorene skal ta dem til tingretten og slå dem konkurs. Noen som har en oppdatert kredittsjekk på selskapet?

forøvrig ser jeg i rapportens innledning: SoftOx Solutions Denmark has been terminated. Key scientific resources are reengaged (som svar til @polygon )

Finansavisen skriver at en “potensiell emisjon ventes å finne sted i andre halvår i år”. Jeg antar de har hentet det fra “first half year 2023 report” som kom i dag? Jeg har ikke lest rapporten selv: https://www.finansavisen.no/finans/2023/09/26/7806953/rode-futures-gassprisrally-og-heksa-vurderer-slankekur

8. SOFTOX SOLUTIONS: En potensiell emisjon ventes å finne sted i andre halvår i år, ifølge selskapet. Softox Solutions fikk et driftsresultat på -5,7 millioner kroner i andre kvartal, mot et driftsresultat på -20,2 millioner kroner samme periode året før.

Ja, men det er ikke det samme som sykehuset, som skulle drive oppdragsforskning for dem.

Men til det andre: Ja, det mest ryddige er nok om den kreditoren som begjærer dem konkurs er långiverne og ikke et parkeringsselskap, og det kan de først gjøre i februar.

1 Like

Nei, det er totalt misvisende konkret. Det som står i rapporten er “The company is still in need of new capital to fund the company’s operations and liabilities. It will continue its efforts to solve the short- and long-term liquidity needs, which may involve a wider capital raising, divestment of assets or strategy changes. The company will update the market once it has specific news.”

DET er helt generisk og nødvendig å skrive for å kunne forsvare å ikke oppløse selskapet nuh!

4 Likes

Selv om det er kjent stoff for de fleste, selskapet er så og si et tomt skall iflg regnskap og balanse

Jeg tar meg den friheten å ta med gjelden som en current liablility… Isåfall har de 16mill likvide midler og 68mill i kortsiktige utlegg.

I balansen, hvis vi ser bort i fra en utsatt skattefordel, som du ikke får brukt uten å tjene penger er det bare 9mill i patenter og rettigheter (intangibles) og 3,5mill produksjonsutstyr. mot en langsiktig gjeld på 40mill. (forfaller den gjelden innen et år? så jeg lurer på om den burde vært ført som en kortsiktig gjeld (current liability)

Tja, Jeg er usikker på hva som er lov her. En teknikalitet, hadde de vært notert på ekte børsen og ikke en “markedsplass” så er jeg helt sikker på at dette ikke var greit å føre noe som forfaller innen et år som langsiktig gjeld. Men, dette er ikke et årsregnskap, og det er en notering på euronext growth, mulig det er legalt. men i praksis, tom peng pung og kreditors regning. (nå er vel management i praksis sin egen kreditor, så dette går nok fint (for dem)))

3 Likes

Så du mener altså at de driver ulovlig “for kreditors regning” allerede?

1 Like

De fleste aksjonærer har vel avskrevet investeringen i selskapet og følger vel med for å se hvordan resten utspiller seg frem til lånene løper ut i januar 2024. Takket være flere lån fra aksjonærer holder selskapet seg flytende inntil videre. Ingen ny informasjon fra selskapet om hva de prøver å få til eller hvor nærmt de er en løsning. En eventuell emisjon i selskapet vil være til en aksjekurs langt lavere enn dagens kurs, hvis selskapet i det hele tatt har tillit nok til at det lar seg gjennomfører. Jeg har ihvertfall fått nok og forlater det synkende skipet med kaptein Almås ved roret. Lykke til videre - det er lov å tro på mirakler. :money_with_wings::money_with_wings:

Det står også under Outlook: The potential share
issue is expected to take place in second half year.

2 Likes

Kan se ut som om de klarer å holde seg flytende til EDF prosjektet er ferdig men hvordan de skal greie det videre uten en partner blir nok vanskelig, klarer ikke å se for meg de greier å hente inn par hundre mill for å ta fase 2 på SBE og SIS. På SiS var det vel flere som prøvde ut tilsvarende prosjekt med HOCL? noen som har fulgt med de og hvordan de er i løypen?

Solgte i vår og nyter godt av skattefradraget ut året. Rett og slett en befrielse å tenke på at min reise med Almås og co er over. Den frustrasjonen og det hodebryet som det har medført å være investor her har ikke vært verdt det for meg. For la meg spørre: hvem med sine fulle fem vil være interessert i å alliere seg med den gjengen i dette selskapet? Utenom selve produktet så står absolutt alt til stryk og flere av oss har latt oss lure i å tro at produktet i seg selv kan være alt, til tross for en ledelse som ikke er egnet til en dritt.

6 Likes

Softox, her ved styreleder Geir Almås, har økt inntekten i årets første halvår fra 2,4 millioner til 10,2 millioner kroner.

9 Likes