Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Nei dette er en død hest. Å bli med videre er uaktuelt for meg og tror ikke mange andre blir med heller.
Måten ledelsen har opptrådd på har fjernet alt som minnet om seriøsitet i selskapet.

Deltok du i emisjonen

  • Ja selvsagt
  • Nei - aldri i verden
  • Eide ikke aksjer/muligheten

0 stemmegivere

SoftOx Solutions AS: Final result of the Subsequent Offering and allocation of Offer Shares

Der var det laber interesse ja. 10% tegnet.

Brutto 2,67 mill i stedet for 25 mill må vl være ekstremt skuffende for selskapet. Sårt tiltrengt kapital uteble.
Hele refinansieringen ble vel i hovedsak konvertering av gjeld. Ble det 12-13 mill brutto de fikk inn i cash?
Og så koster jo slike prosesser en del.
Er vel helt avhengige av å få med partnere på utviklingen snart.

1 Like

:rofl:

1 Like

Evig eies kun et dårlig rykte

Man får gjerne som fortjent. Som er fordømt synd om man kun ser på potensialet til teknologien.

6 Likes

Ikke lenge før de trenger mer penger her. Hadde Almås vert på lag med aksjonærene kunne han fått 25 mill i en emisjon men ikke på denne måten. Dette ble gjort for å karre til seg og sin familie mest mulig av kaka selv.
Hvem ønsker å putte penger i slike selskap der ledelsen er så aksjonærfientlig som Almås?

1 Like

Er begrenset hvor lenge vi kan bruke potensialet til teknologien alene. Det finnes sikkert mange millioner cases i verden der teknologi og potensial er “out of this world”, men pga den befinner seg i feile hender så går det ned med titanic.

Evnen ledelsen har hatt til å forsvare sin eierandel har virket førende for alle emisjoner som er gjort.
De har derfor aldri gjennomført tilstrekkelig stor kapitalinnhenting til å ha en forsvarlig drift og tilstrekkelig forutsigbarhet.
Når man hele tiden har hatt et styre som er i lomma på ledelsen og ikke har satt foten ned for det økonomiske vannstyret til ledelsen så går det galt. Selskapet hadde flere gyldne muligheter til å sikre nødvendig kapital til ikke å havne i dette uføret.
At de har vinglet som hodeløse høns når det gjelder strategi og staset i flere retninger til tross for mangel på økonomi til flere paralelle løp har jo heller ikke hjulpet.
Punkt 1 for selskapet bør være å få på plass et sterkt uavhengig styre. Så må styret få på plass en toppledelse som kan bygge tillit. Almås har dessverre mistet enhver troverdighet og må heller jobbe i kulissene enn å fronte selskapet slik jeg ser det.

3 Likes

Rep emisjonen skulle liksom tilføre sårt trengt kapital men som vi ser ble det ikke mange kronene som kom inn. Nå må de nok kjøre en ny emisjon så snakker vi 1 eller 2 øre?
Å konvertere gjeld til aksjer er som å pisse i buksa en trenger penger for å drive videre!

1 Like

Overlever softox eller går de konkurs - etter dagens melding om at kun 12% innløse Tr.

  • Konkurs
  • De klarer seg
  • Usikker
  • Hvem bryr seg

0 stemmegivere

Lurer på hvem som overtar patentene og teknologien ved en evt konkurs? :face_with_monocle:

Tanken er nok med så kort tidshorisont frem til de igjen trenger kapital så kommer det nok ett tiltenkt låneopptak fra Almås og co.

Stygt redd for at denne bare kommer til å falle videre nå.

Da har jeg solgt 50000+ aksjer og er derved helt ute.
Best å bare kvitte seg med aksjene når muligheten er der for skulle selskapet gå av børs eller gå konk så skal ikke det stoppe utbetalingen fra kemneren neste år for å si det slik😉

Sykt tragisk at så mye potensiale går i vasken på grunn av dårlig styring. I tillegg til hundrevis av millioner kroner. Mye sparepenger opp i røyk her. Bare å kondolere.

6 Likes

Ender vel der for mitt vedkommende også, da jeg er typ 99,3% ned i skrivende stund…

Ja føler med alle som har vert med og hatt troen. Har selv syvsifret tap her men godt å være ferdig faktisk.
Almås til deg har jeg bare en ting å si og det er at du og resten av ledelsen/styret har gjort en utrolig slett jobb.
Få ønsker nå å være med videre på denne svindelen som har foregått og hvordan skal du klare å overvevise markedet igjen?

2 Likes

Wow for et krakk i denne aksjen. Her dundrer det nedover