Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Jeg har det, alle andre linkger fungerer, men dette kommer opp på linken din. Rart.

Kan du sende skjermbilde?

Postet skjermbilde til deg i posten min over her.

Frustrerende lesning at hovedvern ombudet har skjempet så lenge med og få utredet og utbedret klimaet i kaserner i Norge.
Spesielt når vi vet at Resultatene fra stordataanalysen fra hemsedal viser at alkoholfrie desinfeksjonsprodukter reduserer nivået på flyktige organiske kjemikalier (VOC) i intervensjonsperioden med 30–60 prosent, sammenlignet med alkoholholdige desinfeksjonsmidler.

Dette har verneombudet jobbet med i årevis men virker som det har stoppet opp på grunn av lite midler og byråkratiet i Forsvarsbygg. Limer in en annen tråd fra LinkedIn under her der dette diskuteres.

[Tore H Rismyhr]

Head of Sales, Public Sector & Business Development APAC/EMEA at Airthings for Business

3md

Det er helt riktig å starte med å måle inneklimaet. På den måten får man fakta på bordet og kan så jobbe målrettet med å løse problemene. Vi i Airthings for Business deler gjerne våre erfaringer med å måle inneklimaet i tusenvis av bygg i hele verden

[Øyvind Granberg]

NK og seksjonssjef i Materiellstyringsavdelingen i FLO

3md

Kanskje det er en tanke å benytte en større andel av midlene avsatt til nybygg til å faktisk ta vare på og vedlikeholde eksisterende bygningsmasse? Alternativt må en vurdere å øke finansieringen til vedlikehold uten at det går på bekostning av prosjekter. Jeg tror ikke det er Forsvarsbygg som er den eneste utfordringen her. De er nok ganske flinke til å bruke midlene på det de er prioritert avsatt til

Thomas Norman Hansen

Forsvarets sentrale hovedverneombud - Chief HSE representative Norwegian Armed Forces

3md

[Øyvind Granberg]
du har rett, det er selvsagt ikke FB sin skyld at de er kronisk underfinansiert. Men de har ansvaret for å si fra oppover.

[Johan Bergh]

Commander Senior Grade (Ret.) Associate professor/førstelektor at Oslo Nye Høyskole - ONH. Institutt for økonomi og administrasjon.

3md

FBT var jo en sak en gang…

[Gunnar Gabrielsen]

Chief of Staff @ CTSAMVM | Master’s in Crisis Management

3md

  • Vi inviterer gjerne hovedverneombudet i Forsvaret til et møte for å fortelle hvordan eiendommer, bygg og anlegg i forsvarssektoren forvaltes. Utover det ønsker vi ikke å gi noen kommentarer til utspillet i Forsvarets forum, svarer Frode Vik Jensen Jensen i en e-post. Jeg forundres over hvordan Forsvarsbyggs kommunikasjonsdirektør, som skrev seg inn i sosiale mediehistorie ved sitt legendarisk klossete og autoritære forsøk på å kontrollere en privat satirekonto på Instagram, konsekvent nekter å ha en åpen kommunikasjon med primærkundene.

[Frode Vik Jensen]

Kommunikasjonsdirektør at Forsvarsbygg

3md

Litt fakta om situasjonen på Skjold: Det er en situasjon vi tar på alvor. Det er ikke en enkelt årsak til problemene, og det finnes sannsynligvis ikke en enkel løsning. Forsvarsbygg samarbeider med Hæren, medisinsk kompetanse og FFI for å finne gode svar. Det er seks kaserner på Skjold, med varierende alder. Kaserne Trandum ble prioritert og pusset opp for ca 10 millioner i 2022. Kaserne Heistad totalrenoveres nå. Alle kasernene har fått en total gjennomgang og rens av ventilasjonsanlegg. Men leiren skal være operativ mens dette arbeidet pågår. Derfor kan ikke alle kasernene stenges og renoveres samtidig. For den som måtte være interessert, her er litt mer fakta: https://www.forsvarsbygg.no/no/nyheter/vi-tar-situasjonen-pa-skjold-og-kaserne-sannan-pa-alvor/

Gunnar Morch Aarseth

Pensjonert offiser

3md

Gunnar Morch Aarseth
Pensjonert offiser

[Gunnar Gabrielsen] de fornekter seg så absolutt ikke i Forsvarsbygg. En stat i staten, som aldri har etterlevd sitt primære ansvar, nemlig å sette Forsvarets behov først på sin liste av oppgaver. Ansvarsfraskrivelse av «ypperste» sort.

Thomas Norman Hansen

Forsvarets sentrale hovedverneombud - Chief HSE representative Norwegian Armed Forces

3md

[Gunnar Gabrielsen]
Forsvarets sentrale hovedverneombud.

Hovedverneombudet stiller uansett ikke opp på et møte der hensikten er å «fortelle» - jeg forstår dette som en monolog. Hvis ledelsen i FB derimot inviterer til dialog om hvordan vi skal få bedret tilstanden på våre bygg. Da stiller jeg på timen.

5 mai:

Funnet på en gammel bowling hall på Sørlandet. :cold_face:

Ta vare på den, kanskje den øker i verdi om 20 år? :slight_smile:

«Men ofte god etter» :sunglasses:

Softox Solutions AS: New share capital

1 Like

Hadde han bare sett dette tidligere. Det sagt, jeg håper produktene deres karrer seg til markedet, har en stor flaske softox som brukes til alt mulig, neste blitt avhengig. Så selve produktet og teknologien har jeg veldig tro på.

2 Likes

«Jeg er ikke typen som burde lede et børsnotert selskap» sitat fra FA.
Geir H. Almås
:see_no_evil:
Men den største feilen vi gjorde var at vi ikke klarte å gå kommersielt. Jeg var ikke en god nok leder, og skulle sett det mye tidligere. Aksjen har gått ned fordi markedet har hatt mistillit til meg. Og det kan jeg ha en viss forståelse for, fordi jeg har bommet så kraftig med manglende godkjennelser og kommersialisering. Da hjelper det ikke at vi har fått potensielt store medisinske gjennombrudd i kampen mot resistente infeksjoner.

1 Like

Tror nok det er bra han trekker seg fra ledelse og styre ja.

2 Likes

Problemet er nå at de snart trenger mere penger og hvordan skal de få tak i det?

Vet ikke, var/er veldig skeptisk selv, men etter å ha sett siste presentasjon nå og lest Sb1m analysen så blir jeg ikke overrasket om de får inn pengene. De fikk inn 25 mill i emisjonen nå? De har vel et halvårs tid på å få tak i finansiering, tror det blir lettere når de skiller ut sår delen og pengene de skal hente KUN går til inhalasjons biten, SIS fase 2, der man har EDF som backer dette opp. Og at man i tillegg kvitter seg med gammel ledelse og styre. Jeg er ikke overbevist, men blir heller ikke overrasket om noen ser oppside og finansierer fase 2, og det er jo også en vesentlig oppside om man lykkes i fase 2 fra dagens kurs.

Noen med abonemang i FA som kan gi ein liten oppsummering om hva som står i artikkel fra i går?

Almåst har kjørt prosjektet på ræv. Enkelt og greit.

– Men den største feilen vi gjorde var at vi ikke klarte å gå kommersielt. Jeg var ikke en god nok leder, og skulle sett det mye tidligere. Aksjen har gått ned fordi markedet har hatt mistillit til meg. Og det kan jeg ha en viss forståelse for, fordi jeg har bommet så kraftig med manglende godkjennelser og kommersialisering.

Nja noe har han da innsett til slutt, mangler bare å innse ingen kunnskap om økonomistyring og langsiktighet også så kanskje han blir, (tvilsomt det skjer i min tid…)

Stafettpinnen er sendt videre, men frem til nå har han fortsatt å være styreleder i SoftOx Solutions.
– Jeg skal ut av rollen som styreleder også. Fremover skal jeg jobbe med de ikke-børsnoterte prosjektene, i et tidlig stadium.

Jadda, går helt sikkert bra med det, “I ett tidlig stadium” er kanskje det Almås har gjort frem til nå det…

Det har gått så «dårlig» at han og broren og de andre bondholderne sitter igjen med nesten hele selskapet.

3 Likes

…og flyttet til Sveits i tilfelle de får det til?

2 Likes

I kombinasjon med at de sikkert er mer krevende å straffeforfølge utflytta nordmenn? :slight_smile:

2 Likes

Mye gjeld ble konvertert til aksjer men Hvor mye friske penger kom inn?
Ble all gjeld konvertert til aksjer?