Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Ville jeg også gjort, betalt minst mulig og blåst opp verdiene i etterkant når nye håpefulle investorer skal inn.

Vi får se hva som skjer men tviler det kommer småinvestorene til gode noe som helst. Vi har vært noen nyttige idioter så langt.

Nå er jo Almås ute da, nytt styre og ledelse. Softox står heller ikke for forskning og utvikling, men henholdsvis universitetssykehuset i København og European defence konsertiumet. Så småaksjonærene trenger ikke stole på Almås lenger. EDF og Købehavn universitetssykehus kommer nok med realiteter og sannheter. Jeg tror underliggende når de får skilt ut sår selskapet blir lettere å finansiere. Mulig de allerede har det klart også, ville bare han mest mulig av kaka først. Jeg er enig med deg med tanke på Almås og tillit og forjævlig behandling av små askjonærene. Men tror fortsatt at fra dagens 10 øre, så er det muligens ikke så dumt å være med. Får vel utbytte i sårselskapet også, som en lottokupong i fremtiden.

Tror det er bedre å bruke flaske lotteriet, det trengs flere hundre mill så når andelen til slutt skal eventuelt deles om minst 5 år før ferdig produkt vil den lottokupongen være så utvannet at det knapt kan kalles noe. Andelen i dag er allerede forsvinnende liten vs før den siste runden med konverteringen av lånene.

Dessverre er hele Softox fullstendig ødelagt for småaksjonærene nå og værre vil det bli når større summer må hentes inn til utviklingen.

1 Like

Trenger vel kun 30 mill til fase 2 nå, tror det vil være en fordel for største aksjonærer å sette den på 0,2. sårselskapet får man jo ”gratis”. Fint med en gratis lottokupong. Får se, tror 10 øre er fin inngang fram til GF og utedeling av sårselskapet hvert fall.

Må huske at det er kommet inn noen hundre millioner nye aksjer i selskapet. Så 10 øre idag tilsvarer vel ca 7-8kr i kurs før de nye aksjene kom. :thinking:

Ja, men gjelda er også slettet og kreditorer betalt og har 10 mill som holder til et halvår, så mer fristende på 10 øre nå enn 7-8 kroner før med drift på kreditors regning og et selskap med innhold eid av kreditorer.

Jeg tror man sitter med oppside her selv ved en konkurs

Det kommer garantert en spleis av aksjene og så en ny emisjon innen 1/2 år.
Så tviler på at Softox er noe godt kjøp nå dessverre.
Men for all del jeg kan ta feil så her får hver enkelt gjøre seg opp meningen om hvor stor risiko de ønsler å ta.

3 Likes

Ja vi får bare vente å se, ser det er 2-3 aktører som har solgt ned aksjen 50% under konverteringskurs, dette er aktører som ikke har eid aksjer tidligere, så vil tro dette er aktører de skyldte penger fra drift, ingen av de som hadde gjelda som selger. Så tror de skulle nok ut koste hva det koste ville, de så vel pengene som tapt og strålende fornøyd nå når de får tilbake halvparten. Derfor tenker jeg kursen har overdrevet litt på nedsiden. Tenker når de er ute, så vil den komme litt opp igjen også kanskje enda litt til før utbytte. Synes det er god RR for et gjeldsfritt selskap. Nato ser jo verdi i dette og spytter inn penger, København sykehus ser verdi i dette og vil kjøre fase 2, så det er jo verdier i selskapet her. Spørsmålet er jo om de får med andre aktører nå som Almås skygger banen.

Noen som VET hvor mye selskapet har på bok pr idag?

De skrev jo det i emisjonsmeldingen, de hadde igjen 8,5 mill ca til drift, også fikk de inn ca 2,5 mill i rep, så da har de 11 mill som vil holde i ca 6 mnd.

1 Like

Så enten så må de få inn penger til fase 2 og drift ca 50 mill, noe som jeg mener er bull for jeg tror ikke de gjør det til hvilken som helst kurs. For da er det bedre å legge ned, å legge ut selskapet for salg. Da tror jeg de får over dagens verdi, jeg tror innholdet er verdt over 50 mill og det skal til aksjonærene da de er gjeldsfritt.

Estimert kostnad fase 2 er 45 mill og er planlagt å starte midten av 2025 noe som vil si med sikkerhet at det vil mest sannsynlig starte tidligst høst 2025 ( 3x T). Så gitt ut fra det vil de trenge langt mer enn 50 mill for å holde skuta flytende til langt ut i 2026 når eventuelt fase 2 blir ferdig.

Ny emisjon med fort minst 70 mill som trengs til 2026 vil gi en kurs på? 1-2 øre?

Stemmer ikke denne? The next step in the civil clinical development of SoftOx Inhalation Solutions will be a phase 2 efficacy study (Proof of Concept) on patients with Ventilator associated pneumonia(VAP). The cost of the study is estimated to approx. NOK 30 million.
De brenner ca 1,5 mill i mnd etter kostnadsreduksjoner, så 50 mill vi holde til h2 2025.

Jeg tror ikke de selger aksjer og vanner seg ut på en mcap på 5-10 millioner nei. Jeg tror den kommer høyere enn dagens kurs.

Hva om de ikke får inn penger da, nato programmet som er halvveis i studien og blir funder, hva tror du skjer med det. Jeg tror ikke de er villig til å stoppe studien. Da blir forskningen og patenten kjøpt ut av boet med en tredjepart verdivurdering.
Jeg tror den verdi vurderingen baser på kommeralisering, potensiale, unikhet, patentert etc, bare den delen blir høyere en 50 mill. Tror jeg.

Noen har fremdeles trua, er ikke så mange igjen :wink:

Det jeg tror er at aksjen prises for lavt på 10øre. Nei helt riktig og veldig tydelig at ikke mange har trua. Litt det jeg liker også:)

Virker som Thierry Breton og EU commission har trua også;)

Kom opp noen spørsmål i EU parlamentet: Parliamentary question | The COUNTERACT European Defence Fund project: European agile network for Medical Countermeasures against CBRN Threats | E-003643/2023 | European Parliament

Og dette svarer Thierry Breton på vegne av EU kommisjonen for en måneds tid siden:
hemical — biological — radiological and nuclear (CBRN) threats of intended, accidental or natural origin are amongst the major security challenges the EU is facing.

Among them are terror plots, nuclear accidents, weapon developments and epidemics caused by emerging or re-emerging high-consequence pathogens.

The European agile network for medical COUNTERmeasures Against CBRN Threats (COUNTERACT) project[1] will increase EU preparedness for immediate response to such specific threats by addressing three of those threats: toxins (in particular ricin and abrin), ionising radiation exposure and infectious agents.

The project will develop four families of medical countermeasures (MCM), two of them up to application to market authorisation by the European Medicine Agency (anti-toxin and anti-acute radiation syndrome MCM), one up to phase 1 clinical trials (broad spectrum anti-microbial solution) and one up to proof-of-concept in pre-clinical in vivo models (anti-risk level 4 viruses)[2]. It will also develop aerosol administration for easy and efficient delivery of MCM in the case of lung targeting toxins and pathogens.

COUNTERACT will establish an EU network of sustainable industries, research laboratories, contract research organisations and clinical centres with the ambition to achieve an agile and efficient structuring of the European public/private ecosystem to rapidly respond to current and future CBRN threats.

It will also provide a road map for the development of next-generation MCM for current and future threats, facilitate the process for marketing authorisation, secure EU autonomous supply chains and prepare stockpiling and deployment strategies.

Dette er svar på dette EU Funding & Tenders Portal prosjektet der de forsker på softox sitt produkt.
De vil altså ikke bare forske og utvikle produktet, men også lage et veikart for neste generasjons MCM og arbeide for å sikre autonome forsyningskjeder og strategier for lagring og distribusjon.

Du mener dette ikke har noe verdi?

1 Like

Skuta Softox har blitt ubåt og ligger på bunnen. Det er årevis til det prosjektet eventuelt er ferdig, mange usikkerhetsmomenter enda. Første er kroner og ører noe de ikke har og må hente. Så skjødesløst vannstyring som Almås har gjort (og innsett offentlig) blir det ikke enklere å hente kapital med å “hevde” han trekker seg, som om han ikke vil og kommer til å stå i bakgrunnen…

Jeg kommer aldri til å gå inn igjen før alt er klart og godkjent, uansett hvor mye jeg tror på selve produktet. Teknologien Softox er i feil hender.

1 Like

Helt fair det. Tror det blir bra med ny ledelse og nytt styre. Teknologien er i hendene på universitet sykehuset i Køben og EU commission. Akkurat nå er teknologien i akkurat de hendene den bør være.

1 Like

Tok 175k i tap mars i fjor 2023. Fradrag på skatten ut året og “reddet” 27k. Tenkte 27k er bedre enn ingen k :slight_smile: Trolig den aller beste avgjørelsen jeg har tatt innenfor dette selskapet.

Ai, den svir, trist å høre, men sikkert en lettelse å bli kvitt de. Tror de fleste har gitt opp nå. Siste rest av den eksterne gjelden gir opp nå og er fornøyde med bare 40% tap. Skjønner de godt.