Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Spørsmålet er om vi får en slags «dead cat bounce» mot GF? Kan fort gå opp mot EMI-kurs i forkant hvis folk vi sikre seg en bit av sårselskapet.

Det er lett å se hvilke aktører som har presset kursen ned hvert fall. Det er ekstern gjeld. Alle andre sitter i ro. Så enig meg deg, jeg tror vi kan få en kursøkning når de er helt ute, og mot utbytte av sårselskapet.

Hva mener dere sårselskapet er verd da? Er det verd noe så kan en trekke det fra dagens kurs og hva blir kursen på Softox da?
Tror begge selskapene vil trenge mye penger og langt frem til de får positiv cash flow for å si det slik.
Kan hende jeg en dag er Softox aksjonær igjen men da skal det ligge mer i posen en ei tomflaske for å si det slik.

Hva det er verdt eller hva det blir verdt? Åpenbart har markedet veldig liten troa på dette og verdsetter det nada. Som en opsjon å regne. Dette er mye grunnet elendig ledelse. Regner man på EV nå kontra rett før rekonstruksjonen er verdien mye lavere nå. Jeg synes RR fra dagens prising er attraktiv, sårselskapet bryr jeg meg fint lite om, men liker at man får en opsjon her, enten går det til dundas eller så går det veldig bra. Inhalasjonsselskapet har jeg veldig troa på, friskt med ny ledelse, nytt styre, liker Bjarnsholt, liker nato samarbeidet, liker at universitetssykehuset i København skal kjøre fase 2. så fra 10 øre, mcap 50 mill uten gjeld, innsidere med døtre gikk inn 100% høyere, er en risk/reward jeg liker.

Men de trenger en shitload med penger, hvis ikke står alt stille. Hvordan de skal få fatt på disse pengene uten at vi må ta støyten igjen vet ikke jeg.

Klart det er risiko. De trenger 45 mill. De sier de er i prat med strategiske investorer og de vil ha skilt ut sår delen før de spytter i penger når alt er klart, nær sår delen er skilt og ny ledelse, styre og navneskifte. Kan være alt dette er klart allerede, Sb1m spekulerte i at det kom inn på 20 øre, samme som konvert og forrige emisjon. Så skjønner jeg at ingen tror på dette pga historikk og det kan man se på kursen også. Husk at oss nå, er de største aksjonærer, så de må utvanne seg selv. Jeg tror ikke det er umulig at de får hentet det de trenger på 20 øre, er god RR for å være med på fase 2 og militær samarbeidet. Jeg tror også kursen skal opp mot utbytte. Jeg har ingen troa på emisjon på 5 øre, tror ikke de største aksjonærene blir med på det, tror heller de slår seg konkurs, eller prøver å selge selskapet samlet eller bit for bit, og da tror jeg de får over 50 mill. Men det er risk her, men også veldig bra reward.

Har de sagt nå i minst 4 år som jeg har fulgt med… uten noe resultat av den grunn, noe som en skulle innsett mye tidligere.

3 Likes

Som jeg sier, jeg skjønner at ingen tror på dette. Selskapet ser mer investerbar ut nå, imo.

Enig. Eneste kilden for dette er Geir Almås - aka “trust me bro”.

Man ser på kursen at ingen tror på dette:) men for en overraskelse om det faktisk stemmer da. Det meste ligger i hvertfall til rette nå og prisen har aldri vært lavere.

Btw, er det noen som har prøvd safedes på kviser?

Burde vel tørke de ut ettersom det inneholder klor?

3 Likes

Financial calendar

SoftOx Solutions AS: Annual Report 2023

SOFT: SoftOx Biofilm Eradicator (SBE) study is published

5 Likes

Gammelt nytt de henviser til i denne børsmeldingen, så hvorfor komme med en børsmelding så lenge etter studiet er presentert? Burde ha kommet samme dag og ikke 10 dager etter, de fortsetter i samme tralten uten tegn til noen forbedring.

1 Like

Det er jo kun en press release, ikke innside, men jeg leste om det for 6 dager siden og delte her, så de burde kanskje delt det raskere, kanskje de ville lese gjennom validere og evaluerer artikkelen først. Uansett gammel ledelse er snart vekk og innholdet er jo veldig positivt.

En fagfellevurdert publisering er meget positivt.
Vitenskapelig anerkjennelse og troverdighet.
Positiv vitenskapelig dokumentasjon er en viktig faktor for å oppnå godkjenninger fra helsemyndigheter som FDA (USA) og EMA (Europa). Dette kan akselerere prosessen for å bringe produktet til markedet.
Markedsføring salg.
Positive resultater og publisering i et anerkjent tidsskrift kan tiltrekke seg investorer, noe som kan gi selskapet tilgang til nødvendig kapital for videre forskning, utvikling og kommersialisering.
Troverdighet og dokumenterte resultater kan gjøre SoftOx til en attraktiv partner for farmasøytiske selskaper, helseorganisasjoner, og distributører.
Patentetene blir enda mer verdt.

Gammel ledelse har maltraktert småaksjonærer, ikke tvil om det. De har ikke klart å skaffe nødvendig finansiering. Men at teknologien har enorm oppside fra dagens prissetting kan det ikke være veldig tvil om?
De trenger finansiering til fase 2 og drift. 50 mill. Jeg tror de får inn dette til høyere enn dagens kurs.

De kan vel også legge ned fase 2 inhalasjon sivil biten om de ikke får inn finansiering og bare vente ut militær biten gratis?

2 Likes

80% i dag og ingen kommentar her :rofl:

3 Likes

De fleste har solgt, tatt tapet, lagt aksjen bak seg.

2 Likes