Bare å se LOG reduksjon på andre produkter å sammenligne, ble ikke overbevist om at Softox var mye bedre enn andre etter det jeg har sett tidligere. Dose høy var litt bedre men ikke mye om å gjøre.
Som betyr hva? At de får kompensert for differansen mellom 0,10 og dagens lavere kurs? Eller mer? Cash eller flere aksjer?
IR leser her på forumet? 
…men fortsatt uklart da. Et garantisthonorar i en emisjon er type +/- 5%. Jeg klarer ikke å tro at Long State gidder å kjøpe aksjer langt(!) over markedskurs uten at det er en eller annen rosin i pølsa som er vesentlig større enn det.
Med alle disse spørsmålene og det sterke engasjementet du har rundt dette, kan du ikke bare ringe å spørre eller sende en mail til IR direkte for å få det avklart helt sikkert istedet for å bare synse uten å vite…? No offence, men det skaper vel bare mer usikkerhet å rope rundt på denne måten med kanskje/ hvis om atte/ osv uten å egentlig ha det helt klart hva som er faktum.
Hadde vært greit å få klarhet i dette Polygon, alle som er investert eller spekulerer på å investere hadde satt pris på det. Så får du også en større ro på om du skal selge eller investere i Softox.
Forstår det slik gitt det meget aktive engasjementet at dette bekymrer deg veldig, og deretter flere med deg kanskje blir bekymret når det så intenst fyres avgårde på denne måten…kanskje uten grunn t.o.m , tror pr nå at du er best egnet til å ta oppgaven da det må til for at du i klar tale/tekst på hva som er riktig får korrekt svar.
Det vil fjerne usikkerheten så man kan komme seg videre fra å plukke ned hver eneste børsmelding som noe negativt.
Regner med at du ikke er her og der med engasjementet i et forsøk på å motarbeide oppgang.
Gjør det enkelt, ta en tlf eller send en mail så får vi det avklart. Ha en fin kveld😊
Når selskapet ikke har kommunisert vilkårene i avtalen med Long State til markedet, så er det helt selvfølgelig at IR ikke vil dele den med meg - uansett hvor høflig jeg spør
De kom i det minste med en skriftlig clarification etter at du ropte litt rundt😅
Der sier de standard transaction cost og normal compensation. Man får bare tenke at det medfører riktighet da.
Da er vi over på at du nekter å tro de vil betale overkurs…
Nå har ikke jeg fulgt med noen aksjonærliste men kan det være at de er godt fornøyd med å handle det de får til 10 øre på avtalen og forøvrig har sånn troen at de driver å akkumulerer villig på lavere utenom? Eller mener du at de ønsker å selge alt billigst mulig?
De heter Long State som jeg forstår betyr langsiktig…
No offence, men dette er faktisk et diskusjonsforum. Om noe er uklart så er det faktisk helt greit å både spørre om dette og drodle litt rundt det. Hvis man er redd for at slikt kan skape usikkerhet og misstenker at dette er for å motarbeide oppgang så kan det jo virke som du ikke har ståltro på investeringen. Spørsmål og usikkerhet er det som gjør diskusjonsforum meningsfulle. Hallelujakor i et ekkokammer er ikke noe som gir bedre innsikt i selskaper.
@polygon i meldingen om låneavtalen stid det følgende:
"As commission for the guarantee facility, Long State shall receive an implementation fee of up to 30 million shares in SoftOx, plus a market-based cash consideration equal to a percentage of the actual invested amount, and a one-time grant of 60 million warrants with the right to subscribe for 60 million shares in SoftOx at a subscription price (strike) of NOK 0,1506. The warrant compensation will be resolved by a forthcoming extraordinary general meeting, or, if preferred by SoftOx, its cash-value equivalent at their time of grant. "
Hva den prosenten er sies det ikke noe om da.
Ja, lest den der. Det er hva som ligger i “a market-based cash consideration equal to a percentage of the actual invested amount” som er det store spørsmålet ja. Når det står på den måten så virker det som en dynamisk heller enn en fast avtalt prosent. Som jeg mistenker nettopp handler om hvor stor overkurs eller underkurs 10 øre representerer
Jeg vil nok tro prosenten er fastsatt i avtalen og at det er en fast prosent av det beløpet som avropes.
Er ikke imot saklig diskusjon, men å “dasse ned” alle (vurdert i manges øyne) la oss kalle det snev av positive børsmeldinger så para aktivt i alle fora kan gi grunn til å spekulere på hva motivet kan være. Når man henger seg opp på denne måten, ikke verre enn det. Må nesten tåle å prate om det også i et forum.
Forøvrig helt enig i at det ikke skal være et ekkokammer av positivitet. Men timingen og hvordan retorikken utspiller seg kan være avslørende for hva motivet kan være.
Kom deg tilbake til Shareville med sånn han-vil-bare-ha-kursen-ned-for-å-kjøpe-billigere-argumentasjon vær så snill. Her på forumet diskuterer vi sak
Ok Polygon, jeg skal gi meg nå.
Ville bare ha svar på motivet. (flere som lurte på det)
Ha en fin dag😊
Motivet er gjerne allergi mot ting som ikke henger i hop. Lider tidvis av det samme. Mye kan tyde på at det deles ut vaksine på Shareville.
Det er ikke lett å orientere seg i en verden tidvis blottet for moralsk kompass. Kompasset kan lett bli misvisende selv om motivet er velment.
Kan raskt vurderes oppkonstruert teatralsk.
Man burde heller være flinkere til å stille spørsmål ved moralen til de som hauser skikkelig jalla selskaper som ikke har en fremtid. Man ser det er de samme folka, gang på gang i ulike selskaper.
Det går helt klart begge veier. Tenker den ene leiren er ikke verdt mer oppmerksomhet enn det andre, like god short som long om man ikke kan besinne seg og forsøke å balansere. Man kan ha troen eller være skeptisk, uten og bastant vite.
Motivet oppleves via måten det blir kommunisert på. Helt ærlig (HÆ), litt ærlig (LÆ) eller uærlig (UÆ)
Mye LÆ og UÆ, lite HÆ der penger er i spill.
Skal vekk fra børs en dag, må bare observere og lære litt mer først. Skal bli befriende å rive seg løs.
Takk for praten alle mann. Take care👊
edit: eksempel på å svare innimellom alt annet. Tar poenget 
Var et svar på det innspillet om å heller stille mer spørsmål til ekstrem haus.
NB! Svaret ble fra min side gitt helt frakoblet fra sammenhengen med diskusjon rundt en spekulasjon på det spesifikke motivet som startet litt velvel dårlig stemning😎. Er ferdig med det jeg altså💪
Tenker generelt haus og bais, begge sider like god. Så ikke enig i at man skal prioritere den ene som verre eller bedre. Samesame, but different