Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

De hadde vel 7m etter Q2. 7+15 = 22m (Som burde holde ut Q3). Låner de ytterligere 15m klarer de vel seg nesten til Jul.

1 Like

Er ikke sikker på hvordan det er med SBE studiet om det ble betalt ut forskudd eller om det blir betalt ut nå når det er ferdig. Hvis det er etterskudd som tydeligvis andre er så har de vel til livets rett ut året?

Synes ikke akkurat Almås stresser så veldig.

Skulle tro at founding på sbe var lagt opp på samme måte som Swis, og sis. Amerikanske myndigheter, mtec, hadde jo regelmessige møter ang SBE med softox og når en jobbpakke, eller hva Almås kalte det, var ferdig fikk de etterbetalt. Når sbe fase 1 nå er ferdig skulle en tro de har fått etterbetalt penger og de har mer en de 7mill som ble lagt fram i q2 regnskapet?

Hva kan denne etterbetalingen i SBE beløpe seg til?

Vanskelig å si hva på den enkelte “jobbpakke”. De fikk 2 mill dollar totalt.

Alle husker sikkert denne:) “You think that they throw this money in our face and say ‘see what you can do with it?’ Nonononononononononononononooo…”

Tror det kom en melding at de fikk 2musd fra forsvaret i usa og da gjaldt det SBE fase1. Senere i en kvartalsrapport så jeg at de skulle få 50% av SBE fase2.

Usikker om det betyr ekstra støtte eller om de opprinnelige 2mUSD ble fordelt på begge fasene. Muligens jeg blander nå

Det kom vel frem mer eller mindre i en bisetning på ett Q at det var 50% finansiert. Kan ikke huske å ha lest noe om dette tidligere i alle fall.

Fra melding om de 2M$

-Prosjektet er et forsknings- og utviklingssamarbeid mellom SoftOx Solutions AS og ledende amerikanske og europeiske sårklinikker, med fokus på kroniske sår og biofilminfeksjoner. Prosjektet representerer et innovativt behandlingsprinsipp for hvordan forebygge og behandle biofilminfeksjoner i sår. Tilskuddet vil bidra til å gjennomføre kliniske undersøkelser for å evaluere SoftOx-teknologien hos mennesker med vanskelige infeksjoner i sår.

Så spørs om dette utviklingssamarbeidet er de 50%, merkelig måte informere markedet om noen spør meg. Hvis sånne ting ikke er classified da :slight_smile:

1 Like

Jeg er ikke sikker her, kan like godt være totalt for fase 1a/b

Forbauser meg nå ikke om fase 3 også allerede kan være delfinansiert gitt fase2 gir gode resultater…

Forundrer ikke meg heller, alle de kliniske løpene til softox har fått founding, meg bekjent.
3 av de kanskje mest signifikante børsmeldingen i softox historien har nettopp tikket inn. Fase en safety sis og sbe er fullført, 100 mill i støtte fra edf. Og kursen er rasert. De har alltid levert på det kliniske, i tide.

6 Likes

Det mange glemmer mtp softox og finansieringsbehov er som følger:

Sis løpet skal gå parallelt militær/sivilt og der har de allerede innvilget store summer .
Swis er ferdig.
Sbe er delfinansiert.

Lønnskostnader 2021 var på 16 mill ca,altså 4mill/kvartal.

Produksjons kostnader lave pga lite salg.

Pr nå er de i en situasjon hvor de planlegger sis, som vil koste helt klart. Men løpende kostnader må jo være lave akkurat nå og noen mnd fremover …

Derfor stresser jeg lite mht emisjon /finansiering. De har is i magen. Og mulighet for nye 15 mill i lån når de ønsker.

Ser frem til fortsettelsen!

19 Likes

Kan stemme det du skriver da heller ikke Almås virker videre bekymret for finansieringen på kort sikt, men på lengere sikt så sa han at finansene måtte styrkes på en eller annen måte.

Og da tenker han vel på den sivile delen av SIS og fullfinansieringen av SBE som samlet vil kreve betydelige beløp fra og med 2023.
Så er spørsmålet om alt eller deler av dette vil bli dekket gjennom partnerskap?

1 Like

Spørsmålet er om summene blir utbetalt på forskudd, underveis eller i etterkant (jmf innleggene om at Softox muligens får penger etterskuddsvis fra forsvaret i USA)?

Jeg hadde heller ikke vært bekymret for selskapets fremtid. Men den onde sirkelen vil ikke gi seg før finansieringen er på plass. Med en overhengende fare for en ublu utvanning. Sånn sett er det på overtid at Almås viser kortene. Vel og merke om de ikke har en partneravtale som er så spikret at det kun handler om å holde ut til godkjenninger er i boks.

Poenget er vel å la den militære forskningen dekke forhold relevant for å belyse risiko og effektivitet innen de bruksområdene først så man har en form for bekreftelse. Får man det militært så kan pengene lettere komme inn til partnerskap i de sivile studiene. Man får en bedre compounding på investeringene slik.

I så fall blir det en betydelig forsinkelse i det sivile løpet noe jeg har liten tro de vil gå for.

Avkastningen kan bli bedre med forsinkelse.

Forsinkelse og forsinkelse, og om jeg ikke har misforstått helt så ble den sivile og militære biten slått sammen nå under EDF og de dermed ikke har noe stress om partnerskap foreløpig på SiS. Som Almås presiserer “Dette vil spare aksjonærene for flere hundre millioner” eller noe i den duren.

Nei, her tror jeg du har misforstått.
Forstår det slik at det blir 2 selvstendige prosjekter/studier, men at disse kan dra en viss nytte av hverandre gjennom samarbeid om enkelte saker.

Husker ikke ordlyden helt men Almås fremhold at man også ville komme ut med 2 ulike produkter men med visse likhetstrekk, noe som er logisk siden produktene skal behandle ulike indikasjoner i militær og sivil del.

Det bør nok ikke herske noen tvil om at Softox er ute etter en partner i SIS sivil del.

Forstod også Almås slik, han brukte ordet synergier mellom den militære og sivile delen av SIS, så tolker det som litt mer enn “enkelte saker”…Også enig i at de søker partner for “SIS sivil”.

1 Like

Meget mulig dere har rett men synes fremdeles det høres ut som om de skal prøve på å få fase2 i EDF bakt inn slik at den også kan brukes opp mot det sivile og dermed spare flere hundre millioner. Det er jo meningsløst å kjøre omtrent to like studier som skal dokumentere den samme effekten da er det bedre å prøve og utvide den med EDF slik at den også kan brukes opp mot sivilt. Slik jeg tolker det i alle fall, fasiten kommer mot slutten av året når kontrakten er underskrevet.

Fra 40:50

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20220815_2

4 Likes