Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Har vel ALDRI påstått noe annet enn at SIS er et overlegent produkt. SpectrumX ble sist diskutert tidlig i 2021. Har rent noen liter vann under broen siden den gang.

For meg er det høyst interessant å ha et øye med på hvordan en mindreverdig, men fortsatt potent teknologi blir tatt imot i et annet marked enn det norske. Ikke minst mtp på at Softox blir så fullstendig neglisjert her på berget. Alt handler ikke om hvem som har lengst og størst utstyr.

5 Likes

«Motarbeidende interesse»?
Hvis du har noe å bidra med må du gjerne dele det her. Ingen som motarbeider :slight_smile:

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

5 Likes

Stille her i dag…

Stille før stormen. Tror de neste 3-4 mnd blir episk.

1 Like

Nyter, og plukker så lenge det varer. Er vel noe begrenset hvor mange tomsinger som vil selge med tap.

2 Likes

Så lenge det ikke kommer nyheter siger kursen videre mot sør. Så her kan den beste strategien være å kjøpe forsiktig på lave kurser med en langsiktig investerings-strategi.

Slik jeg forstod dette så vil de kunne bruke erfaringen fra fase - studiene i den militære delen og overføre dette “gratis” til den sivile delen, og slik spare penger for aksjonærene. Dette vil dog ta lenger tid for SIS fase 2 å begynne, dersom de vil vente til de har kommet (godt) i gang med de EDF-finansierte studiene.

1 Like

Ja, uten en EDF-avtale var det forventet en avtale innen SIS-sivil i år, men med EDF-avtalen vil det nok drøye ut i 2023 med en en avtale innen SIS-sivil.
Men det positive med dette løpet er at Softox vil spare betydelige beløp på lang sikt.

Så fort finansieringen er avklart her så går dette sin gode gang. Finnes det et bedre biotech selskap på børs som leverer bedre enn Softox når det kommer til forskningen?

6 Likes

Noe av det beste med Softox som finansiering (bortsett fra produktene i seg selv) er at fase-studiene ikke tar like lang tid som andre biotek-selskap på børs.

5 Likes

Og at det er mye mindre komplekst, som gjør risikoen betydelig mindre. Spesielt når man vet følgende: “pig wound models appear to represent an appropriate model for cutaneous wound healing in humans. Sullivan and colleagues (2001) compared studies of wound therapies in different animal models, and found that pig models were 78% concordant with human studies. This exceeded other animal models, which were only 53% concordant and no better than in vitro studies (Sullivan et al. 2001”

https://academic.oup.com/ilarjournal/article/56/1/127/661626

Utgjør en rimelig betryggende de-risking.

7 Likes

Dette er gammelt nytt for oss som har fulgt med i timen, er det slutt på å se røde flagg nå ?

1 Like

Noen som har erfaring med bruk på brennkopper?

Har over lang tid vært ærlig på to ting:

  1. Det er uaktuelt å investere i selskaper med et uavklart finansieringsbehov (gjelder ikke kun Softox) i det rådende børsklimaet.
  2. Har like tro på det fundamentale nå som tidligere.

Punkt 1 gjør at jeg sitter på gjerdet, hvorav punkt 2 er motivasjonen for å følge selskapet like tett som alltid. Verre er det ikke.

2 Likes

A big chunk of patients in India may no longer benefit from carbapenem, a powerful antibiotic administered mainly in ICU settings to treat pneumonia and septicemia, as they have developed antimicrobial resistance to it, an ICMR study has found.

“Antibiotic resistance has the potential of taking the form of a pandemic in the near future if corrective measures are not taken immediately,”

7 Likes

Anekdotisk fra meg her mens kursen faller; kjente på begynnende forkjølelse i går kveld og i formiddag. “Sniffet” noen dråper SafeDes i hvert nesebor i formiddag, og nå kjenner jeg ikke svie i nesen, og merker ikke lenger noe slim (Ved vond hals, gurgler jeg litt, så dypt jeg klarer, med samme resultat).

Kjenner meg i grunnen helt fin (selv om min bedre halvdel trolig stiller seg undrende til det utsagnet).

Har tidligere anbefalt SafeDes på munnsår, sår, neglesopp, vorter, kviser og diverse annet, med gode resultater.

Kan selvfølgelig være offer for den veldokumenterte placeboeffekten her, men anekdotisk fra meg i alle fall…:wink:

15 Likes

Du er gal

3 Likes

Er du min bedre halvdel som har sneket deg inn her?

Tenker at det er gurgling og “sniffing” som er “i grenseland”, og som det kan reageres på…

I og med SafeDes ikke er farlig å drikke (kan evt. gi lette til moderate magesmerter) og jeg startet med ytterst beskjedne doser ved “sniffing”, har jeg ansett det som relativt harmløst å prøve ut. Tenker det finnes andre, farligere stoffer man bør være mer forsiktig med.

Anbefaler selvsagt ingen å gjøre dette uten at det er faglig kvalifisert personell til stede :sunglasses::nerd_face:

Disclaimer: driver med fjellklatring på fritiden🧗‍♂️

Edit: du er forresten Brutal

6 Likes