Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Må si det har vært en deprimerende tid for Softox aksjen.
Hadde ikke i min villeste fantasi tenkt at vi skulle berøre 25 kr, men så feil kan man ta dessverre.
Jeg er svært spent på hvilken løsning Softox kommer med i forbindelse med å hente mer kapital.
Dessverre så man jo også innse at “smålån” på 10-20 millioner nå også er relativt utvannende i dette kursleiet, da lånet gjerne vil bli konverteres til aksjer på svært lav aksjekurs.
Når det gjelder de 97 millionene, så var vel tilbakemeldingen fra Almås at det ikke kom til å involvere oss aksjonærer (eller noe slikt). I den forstand at det da ville komme inn en større partner utenfra. Jeg tror også at det er milepæler innen dette systemet hvor de får tilbake penger gradvis, og derfor ikke trenger 97 millioner. Kan være det holder med 1/3 eller 1/2 av beløpet.
Tenker derfor at de 97 millionene må sees på litt separat, og at det er penger til driften ellers som er mer prekært.

Godt vurdert Aaleby i forhold til å avvente. Dette ble ille.

1 Like

Hele utviklingsløpet deles opp i mangen arbeidspakker og blir tilbakebetalt fra edf i små pakker, det blir mye fler en bare et par pakker. har forstått det slik at de skal snakke sammen underveis om hvordan den biten skal gjenomføres.
Underligt at du som vistnok skal være en av de som kan caset softox best antar at hele beløpet på 97 mill skal betales før.
Softox kan begynne på sis fase 2 i ro og mak med en gang finansiering til den første “arbeidspakken” er på plass

2 Likes

Trøsten må være at Almås brødrene sitter mere i «saksen» enn alle oss tilsammen. Se bort fra kursen i det korte bildet og se heller på det fundamentale. En avtale med EDF gjør at softox uansett overlever fremover. De ville aldri inngått en avtale med noen som ikke har orden i boet. Ting tar tid og det kommer når det kommer. Bruk heller tiden på å kjøpe aksjer når dere føler nivået er riktig.

1 Like

Om ikke ledelsen har en annen plan en emisjon så kvalifiserer det til stryk. Så tror det kommer noe som løfter kursen langt opp.
Om de ikke hadde noen gode kort i ermet ville de ikke sitte å sett på at kursen gikk ned slik men kjørt en emisjon for lenge siden.

Selskapet har en historikk med emisjon i siste liten. Jeg har også tro på at det er sjanse for en avtale eller noe, men man bør være obs på at de har ventet utrolig lenge med emisjoner tidligere.

5 Likes

Ikke direkte Softox relatert men et eksempel på hva som rører seg der ute angående behandling av infeksjoner og avtaler.

3 Likes

Dette må være bevist løgn mot bedrevitende! Trodde du var seriøs!

Dette er nok korrekt. Almås nevnte sist Q-pres at dem må legge ut selv og får penger tilbake etterhvert i utviklingsløpet

Edit:
Hør Almås svare ut dette med pengene fra EDF fra ca 52:20 i siste Q-pres.
Får penger etter såkalte working packages, samt at dem kan få noe utviklingspenger.

2 Likes

Kjøpte Softox på 26 tallet i dag og vil fortsette med å kjøpe inntil US-indeksene og OSEBX bunner ut. Umulig å si hvor bunnen er men at vi ser den i løpet av oktober er jeg rimelig sikker på.

Så det er ingen mulighet å gå i banken å høre om lån for forskuddsteringen?, når de sitter med papiret som sier de får inn etter vært som studiet går. Kan ikke se det er noen umulig oppgave å få til når de har garantier for tilsvarende innkom.

Var det rettet mot meg? Det er jo Aaleby som legger det fram som om at de må skaffe masse til veie i en emisjon siden de først får etterbetalt etterpå (!) Jeg mener at de får tilbake kostnader fortløpende - altså positivt sett med softox øyne.

Noe andre bekrefter lengre ned. Så , truls2 hvem sikter du til?

2 Likes

Slettet

2 Likes

Ja må si meg enig, er jo slike som han som er grunnen til at jeg og mange andre har slutta og lese/skrive på Hegnar forum.

Herregud da, tåler man ikke det minste motstand har man et problem. Klart desert er tryggere, de har ikke et umiddelbart behov for penger. Det har softox, dermed mye utryggere å sitte i disse tider. Jeg har masse softox selv og er jo en pine å se på at kursen blir solgt ned ned og ned på lavt volum. Det viser jo at det er minimal interesse for selskapet, de må ha en annen plan enn emisjon, det er ikke sjans å hente penger i dette markedet, med mindre de har en større fisk på kroken. Og det håpet er det jeg klamrer meg fast til, håp som man absolutt ikke skal investere etter, men jeg har bestemt meg for lenge siden at dette selskapet skal jeg sitte med hele veien, så da får det bli konken og tapt penger i worst case om det blir det. Best case og det jeg ser på som mest sannsynlig er at de får inn penger fra en større partner/investorer og da er det bare å lene seg tilbake trygt og behagelig å nyte forskningen, teknologien og oppgangen. Men det begynner virkelig å haste med å få inn penger, så har full forståelse for at at folk er avventende.

4 Likes

Tenker alle “oppegående” setter pris på ulike meninger og liker saklige debatter. Det er helt nødvendig. Jeg veksler selv mellom bekymret/forventningsfull mtp hva som skjer videre mht finansiering. Så er jeg langsiktig naiv og lite dreven i dette her. For det er jo høyst reelle bekymringer, og vi alle opplever det vanskelig å se verdien halvert fra forrige emisjon (55kr).

Slik jeg ser det handler dette om at enkelte potensielt bevisst skriver noe de selv vet ikke er sant , enten for å være kjip eller for egen vinning. Så er det jo fint at vi er flere som kan utfordre slike kommentarer. Alle kan dessuten glemme seg bort eller skrive/ta feil, evt i affekt, men da hadde det vært kjekt om vedkommende la seg flat, fremfor å gå til motangrep eller ta “offerrollen” .

Slike kjøreregler ville jo hevet nivået på slike forum. Og også medført at alle meninger kan slippe til. Men det er vel for mye forlangt?

2 Likes

Til de som mener @Aaleby er spydig og snur vinden etter kappen, de har egentlig misforstått. Han er megabull til alt Softox står for og representerer. Men det er ikke til å stikke under en stol at Almås og gjengen har bommet med finansieringen. Det fremstår veldig at de har prøvd å sikre egne posisjoner fremfor å hente inn mest mulig kapital som kan holde de lengst mulig gående. De har vær for “kjipe” under emisjonene. Og det er egentlig eneste problemet for selskapet akkurat nå. Forskningen går jo fremover og resultatene er markedsledende.

2 Likes

Når selvskrevne orakler bevist fremsetter usannheter er det ikke rart flere reagerer. Og hjelper ikke når det skjer gjentatte gang.

2 Likes

Dette er nok sammensatt. Mange som er “stålbull” er jo naturligvis også mest opptatt av egne midler/vinning, selger og kjøper, selvsagt helt ok. Men da er jo også disse aktørene, store og små, med på å selge/holde kursen nede, og bør da sånn sett ikke klage på kursnivået heller. Hadde alle med klokkertro på selskapet holdt på aksjene sine, så hadde vi vel nå kunnet holdt en emisjon på høyere nivåer også.

Idioter som meg, som tviholder og er lite spekulative/drevne sitter igjen med utvanning og urealiserte tap, mens “proffer” som visse andre er gode strateger, og det er greit.

Men poenget igjen, kan man ha full innsikt i et selskap, være stålbull og samtidig ikke fått med seg det enkle faktum med disse 97 mill. …

1 Like

Har ikke vært innom siden jeg skrev innlegget mens jeg kjørte bil, som er en uting på mange måter. Så ja, beklager at innholdet ble vel lettvint. Og absolutt ikke 100% på ballen. Selv om det aldri var intensjonen. Poenget var og er at selskapets behov for penger er betydelig. Et poeng som jeg har gjentatt i månedsvis. Siden kursen var mer enn 40% over dagens nivå.

Og selv om min investeringstese ikke nødvendigvis handler om å bry seg for mye om rådende kurs til enhver tid, så kommer man ikke unna at kursen er av vesentlig betydning når selskapet behøver påfyll. For ikke å glemme når påfyllet lenge har lagt an til å finne sted i et brokete børsklima. Derav hvorfor jeg har vært kritisk og derav hvorfor jeg ikke har vært inne selv. Foruten to dager ifb med børsmeldingen om at 97 mill var i boks (kjøpte og solgte på kr 42).

Når har jeg fremstilt meg selv som et orakel? Mitt utgangspunkt er eksakt likt alle andres; skrive hva man mener til enhver tid. Hverken mer eller mindre. I motsetning til en del andre på TI legger jeg faktisk en innsats i å være saklig. Til enhver tid. Og nei, jeg fremsetter ikke bevisst usannheter. Det er bullshit. Kan man ikke til og med hevde at jeg har fått rett?

2 Likes

Dette er pur løgn og har aldri skjedd. Fantastisk saklighetsnivå på tråden. Når mitt innlegg blir nedsablet når sannheten er at man ikke en gang klarer å hente 60 mill på kr 20 med 20% utvanning. Som betyr på an igjen med evig emi-mas og et selskap som aldri lærer. Man kan gjerne diskutere detaljer i innlegget og jeg er den første til å beklage unøyaktigheter (er langt fra like belest som tidligere), men de store linjene holder mål. Som er det viktigste.

PS; har en feeling at du hadde gått på huet ut av forumet (for endte gang) dersom admin hadde tatt en nøyere sjekk.

2 Likes