Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Aner ikke :man_shrugging:

Siden dette er en “510k” er prosessen enklere, da skal produktet ikke godkjennes men bare “klareres”. har forstått at FDA bare skal se til at produktet er bortimot like sikkert og effektivt som et annet konkurrerende produkt allerede godkjent, på markedet. Vil tro dette er et medisinsk klasse 3produkt også, basert på Hocl.
Dette gjør meg mer avslappet rundt det hele.

7 Likes

Snakker vi nå et av de spesifikke produktene eller generelt HOCL?

Tenkte på svar fra fda på swis i inlegget mitt, det er forventet i 2022
image

6 Likes

Overbevist om at handelen styres av roboter.
La inn 2000 på kjøp 23 nå og da lå det plutselig ca 2000 aksjer på kjøp 23,10. Så forandrar keg til 23,20 og når jeg er ferdig ligger den andre ordren høyere igjen.
Så Hva om vi er flere som nå legger inn ordrer og roboten begynner å kjøpe og kursen preses opp?:blush:

Slik har det vært i mange mange måneder.

Markedsmanipulasjon er ulovlig.

1 Like

Men ikke om man lager en aksjespareklubb. Da er det plutselig lov å koordinere seg. Forstå reglene den som vil.

3 Likes

Enkeltpersoner kan kanskje gjøre det.

De to investorene kjente ikke hverandre og handlet helt uavhengig av hverandre, men på samme måte.

Men å organisere seg med det formål å presse kurs opp eller ned? Når man klart sier at det er tanken?

Jeg tror du blir dømt.

Men vær så god, gjør hva du vil.

1 Like

Etter det jeg fikk beskjed så er vel dette noe å gi beskjed om til OB slik at de får undersøkt saken. Jeg ringte men det var lenge siden det skjedde med meg men de skulle undersøke likevel. Slik jeg forsto det så var det ikke lov når man legger inn på denne måten at det automatisk går over.

Hør med OB: tel:+ 47 22 34 19 11

1 Like

Synd kursen lar seg manipulere slik men da gjelder det bare å holde på aksjene for intensjonen for de som står bak er å overta aksjene våre til en billigast mulig penge før oppgangen kommer.
Men ledelsen skuffer meg da de virker å være lite på

1 Like

250 mill for Des, swis,sbe,sis, defence, mulighetsvinduet teknologien har.
De har ikke sjans å hente penger i dette markedet.
SIS eller SDS kommer til å bli skilt ut og solgt deler av.
Lånet varer ut måneden her, med påfyll som kan holde ut året.
Kan sikkert falle videre, men RR begynner å bli meget fin.

1 Like

La oss si de gikk konkurs da og må selge verdiene.
Da skal de selge patentene.
De skal selge SDS som innkluderer en støtte på 100mill.
De skal selge SIS som vi vet er safe å bruke og skal inn i fase 2.
De skal selge Desinfeskjon, SWIS og SBE som det Amerikanske forsvaret har interesser i.
Også skal de dele ut den summen til aksjonærene.
Har veldig vanskelig for å tro at den summen blir under 250 mill.

Til sammenligning er NANO uten en eneste verdi, priset til 132 mill.

Har tenkt samme tanke selv. Skulle de gå konk får vi nok mer igjen enn hva aksjene er verdt pr i dag.
Når det er sagt så går de nok ikke konkurs.

1 Like

Nei, men worst case og det vil prise aksjen høyere enn dagens kurs er jeg ganske sikker på.
Det sagt, den kan selvfølgelig falla vider i markedet, men RR her, er meget bra, synes jeg

1 Like

Triste greier. Skulle ha hentet mer penger sist. Veldig god strategi fra Softox…not. Hadde kursen vært på dette nivået hvis de hadde hatt nok kapital, så ville jeg faktisk vært villig til å ta lån for å kjøpe aksjer.

2 Likes

Roboter som opererer med en så høy frekvens at den kan flytte hele salgsposten i det noen prøver å kjøpe den skulle vært forbudt, om det ikke er det.
En ting som er forbudt er om en selger og kjøper samarbeider om å kjøre kursen ned, en form for “lather attack”, er i allefall helt forbudt. Dersom det finnes en måte å avdekke dette på har vi en god case vi kan ta helt til Høyesterett.

Det er nok ingen fare for konkurs. Selskapet har nok av validering på kvalitet i form av samarbeidspartnere og produkter. Så å få inn en kvalitetsinvestor tror jeg er mer sannsynlig. Og så det lånet da. Men, jeg håper dem har tatt et par runder med seg selv på kontoret og kommet frem til at: “Vi er kanskje faktisk ikke så gode til å lese markedet som vi trodde”.

1 Like

Markedets dom pt. er ikke fasit på om Almås har vært en god eller dårlig leder og tatt gode eller dårlige beslutninger angående finansiering av selskapet. Fasit får vi først ved neste børsmelding.

5 Likes