Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Då var vi tilbake til null/laber interesse for aksjen. Kva er det som er turnoff med denne aksjen?

  1. Sektor - Biotek går rett sør… Men Softox er ikkje eit tradisjonelt biotekselskap både med tanke på at tidsbruk og kostnad for testing av sine produkt, og burde dermed ikkje samanliknast med sektoren totalt sett.
  2. Behov for kapital - Om partneravtale uteblir, vil Softox trenge kapital for å fortsett forskning, og ev. MYKJE kapital om dei tar det strategiske valget med å ta produkta på markedet sjølv. Anser denne riskioen som låg, ettersom eg har eit godt inntrykk av produktet, og at det desidert er eit behov for produktet om det fungera som tiltenkt.
  3. Problem med produkta - Eg tenkjer risikoen her er låg for at produkta til Softox ikkje kjem til å fungere som tiltenkt (ei oppfatning eg sitter med sidan forsøka på gris).
  4. Konkurranse - Softox vil overgå samtlege relevante konkurrentar pga. skånsomhet til ca. samme pris. (patantar sikrar konkurransefortinn)

I mine auge er det ikkje samspel mellom pris/risiko til dagens pris, og tenkjer dermed at eg manglar ei fullstendig oversikt over risikoen i aksjen. Er det nokon andre som har fleire risikomoment verdt å undersøke?

7 Likes

Enig i det du skriver men;
2. Ledelsen har til de kjedsommelige understreket at de IKKE vil ta produktene til markedet på egen hånd, men via partnere.

Ellers er nok mangel på inngåtte kontrakter ( unntatt EDF-avtalen) så langt det som tynger aksjen mest. Men det skal sies at EDF-avtalen er klart undervurdert av markedet og på ingen måte indiskontert i aksjekursen.

3 Likes

Oppdatering av EDF og finansiering av SIS er vel rett rundt hjørnet nå

2 Likes

Når markedet stabiliserer seg er det nokk flere aksjonærer, små og store, som tar seg noen jafs her. Tror markedet nærmer seg en bunn veldigt snart.

7 Likes

Significantly reduce the overall bacterial burden in wounds, ultimately promoting wound healing.

15 Likes
21 Likes



Screenshot 2022-12-19 9.07.26 PM

12 Likes

Syns det virker åpenbart de prøver å få en US partner

3 Likes

SoftOx Solutions - Ny nyhet i kategori ALL
20.12 08:36:37: SoftOx Solutions AS: Announces organizational changes
https://newsweb.oslobors.no/message/578684

SIS er et steg nærmere også her med Pre-clinical proof of concept i modell med mus.
Spennende å se.
Legg dette til tidligere forsøk, samt Spectrum X sine modeller på samme konsept, så begynner oddsen for at dette skal fungere å bli svært stor i mine øyne. Jeg blir heller svært overrasket om det skulle vise seg å ikke fungere.
De siste dataene fra SBE tilsier også at dette vil være veldig attraktivt for store aktører.
Om få år vil Softox inntekt på omtrent 2 milliarder pr år på SIS, hvis det fungerer som planlagt.
Det er relativt vanvittig.

6 Likes

Christian var den første norske soldaten i Afghanistan i 2001 (tv2.no)

1 Like

Ikke noe å si på den militære bakgrunnen.

1 Like

Det er såpe og vann som best hindrer smitte, ifølge FHI. Studier viser at håndsprit har begrenset effekt mot norovirus.

Tenk om det bare fantes et vidundermiddel som tok knekken på Norovirus…hadde et sånn selskap fantes så kunne vi blitt rike :crazy_face: :stuck_out_tongue_closed_eyes:

7 Likes
8 Likes

Tro ikke mørket når lyset går ned i skumringens fang. Alltid er det på jorden et sted soloppgang.

Fra artikkelen “den forsvunne diamant:
Dette sitatet får meg til å tenke på Softox. Hva er egentlig gjemt i dette desinfeksjons selskapet? Se for deg at Softox er jorden og desinfeksjonen er mørket. Er det noe soloppgang på denne jorden? Svaret er innlysende – ja, naturligvis.”
Eldre artikkel, sbe fas1 er siden da blitt ferdig og desinfeksjonen er eu godkjent men artikkelen er bra skrevet og like relevant i dag.
Litt av en triggerbonanza vi har i vente!
Koster 70 kr å lese men verdt det.
https://investornytt.no/den-forsvunne-diamant/

1 Like

Triggerbonanza betyr i 99% av tilfellene «emisjonsbonanza», Ihvertfall i Norsk Biotech.

Har nettopp hatt emisjon så det gnålet er vi vel ferdig med på en stund

3 Likes

Hold deg på fjøsbok-gruppa, emisjon synes å være det eneste tema for figurene der.

Man er strengt tatt kun et halvår unna bunnskrapet kasse. Ikke lenge før “gnålet” blir høyst relevant. Om ikke noe materialiserer seg i mellomtiden.

1 Like

Der var du igjen ja, han som hopper rundt som en hodeløs duracellkanin, og gir uttrykk for å være langsiktig. Tenker det ble litt mye ørkenvandring i desert control, så nå gjelder det å få ny inngang her, du er enkel å lese, for de som har fulgt litt med.

3 Likes