Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Tok inngang på kr 31, solgte kjapt halvparten og hadde kvittet meg med resten om kursen luktet på kr 30. Har ingen interesse av å prate ned kursen. Du er på bærtur som alltid. Var ikke som om jeg brukte fallet fra medio 40 til å kjøpe selv om jeg advarte i våres mot konsekvensene av å måtte hente penger i det rådende klimaet.

Poenget er at selskapet på nytt befinner seg i urolig makro-farvann med et finansieringsbehov som nærmer seg mer og mer. Da blir det direkte feil å hevde at den foregående kapitalinnhentingen eliminerte grunnlaget for å hensynta den faktoren i tiden som kommer.

Én ting skal du ha @InvestMidt; ingen kan ta deg på innsatsen for å få omgjort denne tråden til et ekkokammer.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Problemet med meg er at litt for mange absolutt skal bli personlig, slik som ditt forsøk på å psykoanalysere undertegnede. 95% av kranglene oppstår ved at noen skal ta mannen, ikke ballen.

4 Likes

Ikke ulikt Desert da altså. Ethvert forsøk på kritikk der blir fort skutt ned huh…

2 Likes

“Skutt” ned gjennom argumentasjon, om man er uenig, som vel er meningen med et diskusjonsforum. En vesensforskjell fra måten @InvestMidt opererer.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

12 Likes

Hva skyldes denne sykelige trangen til å skrive lengre utredninger der du ikke har aksjer ?

Selskapstråder er hausetråder.

2 Likes

Meeen, når kommer emisjonen?

Kom på og såg 16 nye innlegg… Tenkte med ein gong “woho, nyheite”… Kom til dette… :frowning:

Og alle som meinar at det ikkje er relevant å diskutere emisjonar og kapitalbehov for ein aksje… wow. I Softox sitt tilfelle, som er eit selsap utan særlege inntekter og mykje utgifter til utvikling, er det berre eit spørsmål om kva kjem først. Alle her kryssar jo fingrane for partneravtale, og alle som er inne i aksjen tenkjer nyheiter kjem før emisjon… Elles hadde det vore tullete å vere i aksjen.

2 Likes

Kanskje bra det finnes noen “tullinger” som meg og Almås, slike som ikke er fullstendig moralsk fordervet, vi vil nok også få vår lønn en vakker dag.

3 Likes

Til info for alle som ikke vet det - vekstselskaper går gjerne først og fremst på børs pga. tilgangen til kapital. Det gjelder svært mange.

Emisjon meg her og emisjon meg der - det er derfor de er på børs. Emisjoner kommer. Vi vet at softox skal ha inn mye penger før de er på markedet. Om de lykkes vil det likevel være verdt det.

4 Likes

Hvor er det den moralske fordervelsen kommer inn i bildet?

1 Like

Delvis enig. Vi har sett så mange griseemisjoner i det siste, at man kan bli skeptisk. Likevel må jeg berømme akkkurat Softox for å ta hensyn til sine aksjonærer. (Til nå)

Skal vi ta deg seriøst med sånne dustete uttalelser? Du mener at fra nå av kommer ikke selskapet til å ta hensyn til aksjonærene (heriblant grundere og ansatte, styret og ledelse) ?

3 Likes

Tror ikke at Softox skal ha inn mye penger via emisjoner fremover da den overordnede strategien er å ta alle produkter til markedet via partnerskap.
Ellers har ledelsen så langt, før man har inngått partnerskap, vist kreativitet for å unngå utvannede emisjoner for aksjonærene.

6 Likes

Sprøyt ut safedes langs hele den caribiske kysten å la det synke ned på korallrevet. Ferdig arbeid.

3 Likes

Unzt unzt! Årets nyttårsrakett varmer opp.

Mye går dritt om dagen, men Softox skal til HIMMELS! YIIIHA :rocket:

2 Likes

Ok.

Nesten nada volum i sikte.

Nettopp. Det skal minimalt med interesse for å løfte denne HØYT. Ønsker du å gå inn med noen millioner står du i fare for å tredoble kursen… svært lite aksjer tilgjengelig, det aller aller meste sitter på hender som ikke har rørt seg på årevis.

3 Likes