Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

En ting er jo de som har fulgt aksjen i lenger tid, det jeg synes er litt rart er at det ikke vekker et snev av interesse blant nye investorer

2 Likes
5 Likes

Jeg tenker en spin off eller partnerskap er litt for tidlig å snakke om, for hvis de nå får dekka fase 1 og muligens øvrige faser de neste 4 årene (får produktet hele veien til godkjenning), så er det jo bare et spørsmål om EMA og FDA er villige til å godkjenne produktet også for privatmarkedet. Gjør de det, så trenger man ikke parallelle studier. Ville vært galskap å ikke gjøre den jobben der ekstremt nøye nå. Skulle det f.eks. bare kreve et bekreftende fase 4 studie for privatmarkedet, eller i verste fall en fase 3, så blir avtaleverdien så ekstremt mye høyere enn å kjøre det allerede fra fase 1/2.

3 Likes

Ja, jeg sier ikke at det ikke er fornuftig å gjøre det på denne måten. Men i og med flere har nevnt salg/partnerskap på SIS som én av løsningene for å skaffe seg en bedre cash runway, så er det verdt å nevne.

Jeg er jo selvsagt helt enig i at samarbeidet med COUNTERACT i seg selv er en grunnleggende stor fordel for Soft-Ox.

2 Likes

Denne meldingen omhandler i hovedsak EDF-programmet, men det blir som tidligere uttalt at man også vil utvikle SIS sivil. Som Almås har uttalt så vil man spare 100-vis med millioner ved å utvikle SIS sivil i kombinasjon med utviklingsprogrammet innen EDF.
Fra meldingen:
“Due to expected synergies, it is anticipated that participating in the EDF program will reduce the need for investments both on the civil and defence development of a SoftOx inhalation solution. The civilian market opportunity is larger because of the inhalator’s potential as a first-line treatment of human respiratory infections.”

Jeg tenker at man etter man har brukt noe tid på se på kombinasjonsmuligheten kommer med et partnerskap med et BP innen SIS sivil.

11 Likes

Fase 1 er vel ferdig og vi snakker om fase 2 studiet, gjør vi ikke? :slight_smile:

Almås mener jeg nevnte mulighetene for mer støtte til de neste studiene gjennom EDF (tror det var på bønnemøte det ble sagt) men var tydelig på at de pengene ikke kom av seg selv men at de måtte levere varene så hadde de muligheter. Nå viser tidligere studier at produktene har veldig gode antibakterielle egenskaper vs andre så mulighetene bør vel være gode her.

1 Like

Veldig usikker på, for det ble jo gjort i det “sivile markedet”. Mulig jeg husker dårlig og at det har vært snakket om, men det er nok en synergi-ting som hadde vært fint å vite om.

Noen som vet hvordan man får tilsendt pressemeldinger fra Softox? Har etterlyst det men de har vel enda ingen egen abonnement-tjeneste.

Du kan få från Euronext direkt
https://connect2.euronext.com/cas/login?service=https%3A//live.euronext.com/en/casservice%3Fdestination%3D/user/press-releases-subscriptions

1 Like

De fleste meglere har vel dette? Sbanken sender ut gratis sms :slight_smile:

3 Likes

Ikke Nordnet.

Jeg er “kunde” hos Sbanken, kun for å få børsmeldingsvarsel på SMS :wink: Fort gjort å bli kunde med BankID.

2 Likes

Lunsjen nærmer seg vel slutten for de fleste så når starter neste rykk, etter kl. 13 ?

Fy flate dette er kjedelig å følge med på…

Ny CEO i Softox gjest i dagens Økonominyhetene…

  • Det vil bli jobbet med å hente penger nå fortløpende i det neste halvåret. Også aktuelt med internasjonal finansiering.
  • De får ca 1/2 av EDF midlene selv, resten går til partnere etc. som skal bidra i utvikling & testing
23 Likes

Fikk en liten følelse av at her blir det hentet penger fra strategisk internasjonal aktør, hvert fall det de vil prøve på og med den Nato satsningen mot softox, så blir jeg overrasket om det blir vanskelig, men softox vil nok ha en best mulig deal.

4 Likes

Enig. Tror ikke de satser på å hente penger i markedet denne gangen.

2 Likes

Da har de vel mer en god nokk tid til å få finansiering på plass, de fikk jo, om jeg forsto det rett 1/2 av EDF midlene som skal gå til drift, altså 50mill.
Sbe fase to studiet er 50% finasiert, ikke så mye utgifter altså.
i det siste har softox blant annet fått inn eksperter på det amerikanske markedet, en CEO med fartstid i det amerikanske forsvaret og ansatt en fra “advisory board” til EXCITE i Softox i ledelsen.
Svar fra FDA ang 510k swis approval er nært stående. Softox har et helt vanvittige bra utgangspunkt til å få på plass utenlandsk finansiering må en si.

3 Likes

enig, de hadde et halvt år sa han vel.

Var det ikke slik at disse midlene gis som refusjon, ikke på forskudd? (Har ikke lest dagens melding)

Noop, gis på forskudd, rett i lomma 50 mill til softox og 50 mill til partnere som skal utvikle produktet for softox.