Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Ja, kan ikke tolke han annerledes. Ble overrasket over det. Tidligere har de gitt inntrykk av at de må legge ut og så levere “regning” for å få utbetalt i ettertid. Det som ble sagt i dag lyder jo mye mer gunstig for Softox og samarbeidspartnerne.

1 Like

Pluss det norske bidraget på x antall mill, ente man ikke opp rundt 115mill med de?

4 år til alle faser av sis er ferdig? Isåfall lenger tid enn hva man hadde håpt på.

Ah, tenkte motsatt jeg, synes 4 år hørtes optimistisk ut:) det er forhåpentligvis milepælene på veien som vil reprise selskapet. Astra kjøpte et biotech selskap til 18mrd etter vellykket fase 2, f eks. Potensiale i softox er mye større.

2 Likes

https://www.astrazeneca.com/media-centre/press-releases/2023/astrazeneca-acquire-cincor-for-cardiorenal-asset.html

Hvordan var kursen før oppkjøpet/budet og prisen på selskapet?

Solid oppbud hvis så skulle skje med Softox

Ca +140%

Antok meg de var mer priset etter potensialet ja…

“Alle” husker jo Algeta, som er det våte drømmescenarioet til alle Norske biotek-investorer :sweat_smile: :rocket:

1 Like

Ja, du får nok se en annen pris på softox også, om inhalatoren får godkjent fase 2.

1 Like

Ikke verst det for SIS, som egentlig er et bonusprosjekt :slight_smile:

1 Like

Vet lite om Algeta men hva var markedet der vs Softox sitt i kroner?

Sies at den gikk x60 fra 6kr til over 300.

Får si den er innenfor :slight_smile: Men tenkte på hva markedet var vs Softox som ut fra Almås hevder snakker man vel om +/- 150 Milliarder$ med alt nå.

Det den trenger er avtaler sånn som dette


Da vil den få en kraftig reprising. Markedet har ikke priset inn avtalen med EDF dog. Men mulig de trenger noe som sikrer driften finansielt også.

Har lest litt om Algeta nå og skal sies det tok tid der også så det er bare å legge Softox i skuffen en god stund til :slight_smile:

Kan ikke sammenlignes. Algeta hadde ett legemiddel, mens Softox har mange produkter som vil utvikles og kommersialiseres til ulike tider over mange år.
Dessuten totalt forskjellige legemidler så en sammenligning med Algeta blir bare tullete.

Her kan det komme endelig godkjenning av SWIS, og partneravtaler inne SWIS (kommersialisering) og SBE (fase2 studie) når som helst utover vinteren.
At uttesting og godkjenning av SIS til militære og sivile formål vil ta tid er for lengst kjent, men forventer at det kommer en partneravtale innen SIS sivil i løpet av året.

10 Likes

Jeg lurer litt på hvor lenge folk tør å holde på denne aksjen hvis den begynner å ta av. Som du sier, så kan det hele tiden være triggere underveis som bare tar den videre, så fremt nye markeder nås ut til.

“Vi har produkter på sårsiden som ikke er så langt unna på en kommersialisering”

Hvor stor effekt kan en 510(k) godkjenning av SWIS ha?

FDA godkjenning av SWIS er selvsagt viktig og bør gi et kurshopp, men en god SWIS-avtale med et større multinasjonalt selskap kan virkelig sette fart i kursutviklingen.
Og etter det jeg forstår har de allerede hatt samtaler med aktuelle aktører en tid.

1 Like