Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

og stabilisert slik at det ikke brytes ned for fort av seg selv.

Hvordan går dette prosjektet?

Jo det går jævlig bra for å si det mildt! Safedes har virkelig gjort en veldig god jobb å såret ser bra ut etter en ukes bruk å har begynt å gro fint👍

Så hvis dette ikke kommer til å bli ett fortrukket middel på sårstell vil overraske meg stort etter denne egenerfaringen.

Edit: Kan legge til at det første bilde er etter hun ble utskrevet fra sykehus og hælen har vært behandlet der i flere uker. Ikke i Norge men utlandet vel å merke.

21 Likes

Det er helt konge. Har brukt SafeDes selv til diverse “vonter” (sår, kuler som klør, kvise), og det har hjulpet veldig bra mot alt. Egenerfaring er en viktig grunn til at jeg har aksjer. Har ingen tvil om virking, det må bare ta sin søte lille tid gjennom regulatorisk byråkrati og prosesser…

9 Likes

Takk for at du holder oss oppdatert :blush:
Du skrev for noen dager siden om Prontosan og sølvteip før dere begynte med Safedes. Var det bare snakk om å bruke det eller ble det prøvd først, og om ja hvor lenge?

Jeg vet for lite om Prontosan og sølv, men var det det dere ble anbefalt å bruke? Og var hun hos lege?

I hvilken grad eller på hvilke områder er Prontosan en konkurent til Softox? Er Prontosan kun for små sår?

Et googlesøk etter Prontosan sier:
“Sårgel til rensing, fuktiggjøring og dekontaminering av sår (skorpede, infiserte, kroniske og akutte sår). Forebygger og fjerner biofilm. Forholdsvis tyntflytende og passer til små, dype og vanskelig tilgjengelige sår”

På fårhånd takk om du gidder svare på alle mine spørsmål, og til eventuelt andre som vil komme med utfyllende informasjon. :blush:

1 Like

Hva er sjansen for at Softox sine produkter ender opp som Woulgan eller hva den het, sårsalven til Biotech Pharmacon?

Det produktet leverte vel også gode tester men var vel ingen hit for selskapet, floppet det fullstendig?

Nei hun er sykepleier å jobber mye med sår der Prontosan og sølvteip er noe helsevesenet bruker. Så det var jeg som kjøpte en flaske Safedes som hun tok med og sa hun måtte bruke og det var liten om noe endring før Safedes ble tatt i bruk( bilde 1). Brukte litt streng stemme og sa ut fra diagrammet til Softox så hadde Prontosan knapt noe bakterie-redusernde egenskaper og hadde det hatt det så ville vi ikke hatt disse problemene med slike sår og de ville gro uten noe annet. Når det ser slik ut når man kommer fra sykehus og de har behandlet det i noen uker så ble vel testen av Softox ett (desperat) forsøk fra henne men jeg var ikke i tvil at det ville gjøre susen (ut fra diagrammene og testene som Softox har kjørt).

Gledelig er det å se resultatet ble bra og ikke mist for henne som snart kan opp å gå å bevege seg igjen, værste er at man fort kan få liggesår uten opp å bevege seg så det kan fort ha ballet på seg hvis hun ikke har mulighet til å komme seg opp.

13 Likes

Var vel ikke gode resultater på Woulgan så derfor ble det heller ikke noe av?

Ikke positive fase III resultater med SBG for diabetessår

Biotec Pharmacon har mottatt
resultatene for begge sine fase III studier med SBG for diabetessår,
og beklager å måtte meddele at resultatene ikke er positive. Studiene
viste ikke bedre sårtilheling med SBG sammenlignet med placebo

https://newsweb.oslobors.no/message/249633

4 Likes

Så hun hadde kommet hjem fra sykehus og de hadde behandlet det i et par uker, og ble sendt hjem slik. Rimelig sjokkerende.

Ble hun innlagt på grunn av såret eller var det bare et av problemene?

Var Prontosan og sølv den anbefalte videre hjemmebehandling fra sykehuset?

Det er rimelig sykt å lese. Om ikke sykehus kan hjelpe da har man ett problem.

Innlagt pga av ett fall å slag i hode, så var liggende en måneds tid. De ventet med utskrivelse til datteren kom, Så ingen ting å si på sykehuset. Tror ikke hun trenger noen anbefaling om hva som skal brukes da det er Prontosan som stort sett brukes her til lands på sår og tok det med fra Norge. Først når Safedes ble brukt kom endringen veldig fort som bildene viser. En uke fra det stygge bildet til siste er helt innenfor og er en stor endring og hun var ikke i tvil her var det Safedes som hadde gjort jobben.

2 Likes

Ah beklager, og takk for svaret. Da husket jeg nok noe jeg leste på et forum fra tidligere stadier av utviklingen for lenge siden vel og merke :slight_smile:

Takk igjen.

Men det hvite i kantene er det biofilm? Må den rufses i med grov klut / fotfil eller noe slikt? Måtte man isåfall fått lokal bedøvelse på legekontoret/legevakt først? Jeg spør siden jeg ikke forstår hva det hvite er eller hvilke egenskaper det har.

Ble bare vasket forsiktig uten bedøvelse for å ta bort noe av det og dynket Safedes på gasbind som ble lagt over og pakket inn med plastfolie. Fikk ligge å godgjøre seg en times tid, etter en stund begynte det å prikke og svi litt som ved testen de gjorde. Meget mulig det ikke hadde vært behøvelig med så lang behandling som en time men ble gjort for å være sikker det trakk inn å fikk tatt bakteriene.

4 Likes

Det er rimelig sykt å lese. Om ikke sykehus kan hjelpe da har man ett problem.

Det er jo nettopp det som er problemet.Dette problemet koster verdenssamfunnet fryktelig mange milliarder hvert eneste år,med millioner av pasienter. Og man har ingen skikkelig løsning! Såvidt jeg har forstått er SoftOx-løsningen i en klasse for seg selv. Og da kan man jo bare begynne å gruble på verdier…

6 Likes

Og da blir det bare helt uforståelig at ikke aksjen får mer oppmerksomhet… men men. Tiden vil vise! :slightly_smiling_face::crossed_fingers::watch::money_mouth_face::smiley:

1 Like

“Løsningen” er gjerne å mer eller mindre skjære opp igjen såret for å få fjernet biofilmen, til stort ubehag for pasienten. Ikke er det en løsning heller i ordets rette forstand, iom at behandlingen er så ineffektiv at man ofte ender tilbake til start. Biofilmen fjernes fordi man ikke har behandlingsmetoder som evner å trenge gjennom hinnen. Og det er her, som mange allerede vet, at Softox sin teknologi er så fantastisk. Med molekyler som er så små at de evner å trenge gjennom biofilmen og behandle såret uten ytterligere behandling. Med bedre sårhelingsegenskaper enn eksisterende løsninger.

8 Likes

Synd at et slikt fabelaktig preparat skal må ligge så mange år på vent før man får dyttet det ut i verden til alle som sliter med vonde sår!

6 Likes

Skandaløst at ett så sikkert produkt bruker så enormt med tid. Det er ikke snakk om bivirkninger. Burde tatt kort tid å sjekke effekten. Byråkrati på sitt værste. Hvor lang tid tenker dere at gjenstår for sårbehandling en på mennesker? Var ikke sårbehandling for dyr godkjent? Det burde jo komme noe resultater derfra som bekrefter effekten.

2 Likes

SBE blir nok i likhet med SIS klassifisert som et legemiddel så da tar det nok 2-3 år før man når godkjenning.
SWIS og desinfeksjon bør imidlertid kunne komme ut allerede før sommeren om man bare finner en dugelig internasjonal partner for markedsføring, distribusjon og salg!

1 Like