Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Hvordan kom du frem til at SIS kan være på markedet før sommeren ?

Mente kanskje SWIS?

Ja beklager, mente selvfølgelig SWIS :wink:! Er rettet i innlegget.
Men nå må man først få den endelige godkjenningen på plass.

2 Likes

En reseptfri sårsalve som også tar kviser etc. kan bli en blockbuster :sunglasses:

2 Likes

Hvilke meglerhus var det som kom med analyse på Softox? Burde vert gjort en ny nå for den forrige var slett arbeid og har komt flere milepælar etter det.
Ingen tvil om at Softox har noe stort på gang og bare tidsspørsmål før denne går. Det skulle vert litt mer blest om aksje. Men det får en ikke før en analyse kommer virker det som. Gang på gang leverer selskapet men kursen ligger rimelig stabilt på lavt nivå.

1 Like

Sparebanken

Litt helgemodus og da passer det kanskje med dette temaet - hvor kjøper man SafeDes (1000ml) til best pris nå? Skal til å åpne siste flaske nå, og da bruker jeg å se etter påfyll. Tidligere har jeg kjøpt flere ganger hos Røde Kors sin nettbutikk, men de sier nå at de har sluttet med SafeDes :-/

Det jeg finner nå er fra Assitco, 1000ml SafeDes til 299:

Noen som vet om andre som selger til rimeligere pris?!

God helg :smiley:

Kjøpte en liter. Skal prøve

Eg er fastlege. På kontoret bruker eg safede istedenfor sprit til egne hender. Har informert nokon pasienter med atopisk eksem om fordeler av ikkje tør hud.

Ein av pasientene min prøvde på eigen hand å gurgle safedes ved begynnende forkjølelse med sår hals. Brukte da ufortynnet 3 x 30 sek. 1 x første dag og 2 x andre dag. Rask og god effekt, bedring av virusinfeksjon. Dessverre irritasjon i halsen og sår hals som ved etseskade eller brannsår ca 4 veker. Så heilt bra igjen.

Spennende å høyre om så rask og god effekt. Sikkert lurt med fortynnet produkt.

7 Likes
1 Like

Sårbehandling da?

Ah, genialt, takker!

1 Like

gjør dette selv en gang i blant. Har aldri opplevd noe i nærheten.

2 Likes

Høres veldig merkelig ut. Jeg har brukt SafeDes på åpne sår som blødde, og minimalt / ingen irritasjon. Men luftveiene kan såklart være mer følsomme. Softox anbefaler vel ikke SafeDes for invortes bruk såvidt jeg husker. Så bør kanskje testes mer. Svakere blanding?

2 Likes

Eg er ikkje skeptisk til å bruke det på meg sjølv på små sår, eller anna utvortes. Eg har lyst å anbefale det til pasienter, men avventer.

Eg kan ikkje anbefale innvortes utprøving. Dersom man likavel gjer det, er vel fortynnet produkt fornuftig

1 Like

Så kan altså ikkje anbefales korkje til utvortes eller invortes bruk.

Trengs vel emisjon fyrst og deretter godkjenningar

Som fastlege kan eg ikkje seie til pasientene at dei skal bruke det mot diabetes fotsår eller som egenbehandlig av forkjølelse. Samtidig kjenner eg ingen biverknader som hindrer at pasienter prøver ut på eigen hand.
Veldig spennende med såret på hælen som raskt kom seg. Det verkar som einaste endring var safedes istadenfor salve og sølv.

Som aksjonær trur eg selskapet vil klare hente penger uten emisjon på lav kurs.

5 Likes

Det blir nok en partner som stiller med penger nå. Produktene er så lovende og dette legger merke til innanfor fagmiljøene.
Så en bør absolutt benytte sjangsen til å posisjonere seg nå før den stiller. Børsens billigare aksje om en ser noen år frem i tid?

2 Likes

Når covid nå fader litt ut er sår nmr 1 grunn till at folk oppsøker sykehus i USA. Sårbehandling er en stor kostnad for sykehus der.

En tilnærming til sårbehandling som er spådd å bli en av de største biotech trendene i USA i 2023 er såkalt holistiske løsninger, overvåkning av sår, i kombinasjon med AI.

Overvåkning av sår, deteksjon av sårtyper, utviklingen og størrelse på sår og klassifisering av sårtyper og sårstadier ved hjelp av bilder som helsepersonell tar med smarttelefoner, som også kan ha spesielle sensorer på seg som kan skanne såret, Disse dataene og bildene lastes opp i databaser som overvåkes av en kunstig intelligens. AI og “machine learning” gjør at dette segmentet er spådd å vokse i rekordfart.

Digital Wound Care Management Market Size is projected to Reach Multimillion USD by 2028.

Når en ser på hvor mye helsevesenet er villig til å dytte inn i dette i form av forskning og USD lurer jeg veldig på hvordan SWIS vil bli mottatt i USA?

Besparelsene ved bruk av SWIS i kombinasjon med debridering, skjære i sår for fjerning av dødt, skadet eller infisert vev på pasienten, og det å bare rense ferske åpne eller kirurgiske sår?

Her er normale kostnader knyttet til sårbehandling

Comparing Costs of Wound Therapy in the Post-Acute Setting

Mar 20, 2021

“pressure ulcers had the highest wound-related cost for the NPWT-K group ($12,343) while diabetic foot ulcers cost the most had the highest total cost to treat ($20,593). Non-healing surgical wounds cost the least, at $3650 for wound-related costs and $13,767 for total cost to treat. The highest costs in the short term for the NPWT-O group was diabetic foot ulcers ($16,102 for wound-related treatment and $28,750 for total cost to treat). Non-healing surgical wounds were the least expensive at $6931 for wound-related costs and $20,752 for total cost to treat”.

5 Likes

Fra børsmelding SWIS.
“The study showed both significant improvement in wound healing and reduction in bacterial burden compared to Normal Saline (NS), positioning the product as superior towards today’s market leaders”.


SWIS forbedrer sårhelingen og hindrer dannelse av biofilm, OG det er like skånsomt mot vev som salin. Grafen viser blant annet effekten av hocl i forhold til prontasan som er det middelet såret som polsemannen har postet om her er blitt behandlet med før safedes ble tatt i bruk.

11 Likes